Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Τα βασικά του νομοσχεδίου Ρέππα για τους δημοσίους υπαλλήλους


Η εισαγωγή ενός αξιοκρατικού συστήματος αξιολόγησης, τόσο των δημόσιων υπαλλήλων όσο και των υπηρεσιακών μονάδων, που θα «κουμπώνει» με τη μισθολογική εξέλιξή τους, αλλά και η κινητικότητα των υπαλλήλων μεταξύ των υπουργείων, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδίου νόμου για το νέο βαθμολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, που παρουσίασε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας.

«Το κράτος οφείλει να αξιολογεί και να αμείβει τους πλέον ικανούς, οφείλει να αξιοποιεί τους καλύτερους στις θέσεις ευθύνης», τόνισε ο κ. Ρέππας...

...δίνοντας το στίγμα του νέου συστήματος αξιολόγησης, που καθορίζει τον τρόπο τόσο των βαθμολογικών προαγωγών, όσο και της μισθολογικής εξέλιξης, αφού συνδέει τις αποδοχές ως κίνητρο για τη διάκριση και τη βαθμολογική προαγωγή.

Σε ό,τι αφορά στα θέματα κινητικότητας μεταξύ διαφορετικών υπουργείων ή αποκεντρωμένων διοικήσεων, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, οι υπάλληλοι, μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μπορούν να μετακινούνται στις υπηρεσίες υπουργείων και αποκεντρωμένων διοικήσεων, με μία κοινή υπουργική απόφαση από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και τον οικείο, κατά περίπτωση, υπουργό.

Οι θέσεις όλων των κατηγοριών εκπαίδευσης: Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕ), Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ) - κατατάσσονται σε έξι (6) συνολικά βαθμούς, κατά φθίνουσα σειρά, ως εξής:

Βαθμός Α, Βαθμός Β, Βαθμός Γ, Βαθμός Δ, Βαθμός Ε και Βαθμός ΣΤ.

Για την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό, που διενεργείται από το οικείο υπηρεσιακό συμβούλιο μία φορά το χρόνο, λαμβάνεται υπόψη:

α) η αξιολόγηση του υπαλλήλου στο πλαίσιο του συστήματος αξιολόγησης και συγκεκριμένα:

αα) η απόδοσή του που μετράται με βάση το βαθμό επιτυχούς ή μη υλοποίησης της στοχοθεσίας και

ββ) οι διοικητικές ικανότητές του και η συμπεριφορά στην υπηρεσία,

β) το ανώτατο ποσοστό, επί τοις εκατό, προαγωγής στον επόμενο βαθμό, των κρινόμενων υπαλλήλων

γ) ο προβλεπόμενος ελάχιστος χρόνος παραμονής στο Βαθμό.

Για την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό, η απόδοση του κρινόμενου υπαλλήλου λαμβάνεται υπόψη σε ποσοστό 70% τουλάχιστον επί του συνόλου, που αφορά στα λοιπά κριτήρια αξιολόγησης των ουσιαστικών και άλλων προσόντων, όπως ορίζονται ειδικότερα από το σύστημα αξιολόγησης. Προκειμένου για την προαγωγή από το Βαθμό Β στο Βαθμό Α το ποσοστό αυτό είναι 80% τουλάχιστον.

Με Προεδρικό Διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, η ικανότητα, η απόδοση ιδίως σε σχέση με τους προβλεπόμενους στόχους, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο μονάδας και η συμπεριφορά του υπαλλήλου στην υπηρεσία, αποτελούν αντικείμενο περιοδικής εκθέσεως αξιολόγησης, που συντάσσεται κάθε χρόνο.

Οι προαγωγές από βαθμό σε βαθμό, για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, γίνονται με βάση ποσόστωση επί των κάθε φορά κρινομένων, ως εξής:

- Από το Βαθμό ΣΤ στο Βαθμό Ε: μέχρι και 100% των κρινόμενων υπαλλήλων,

- Από το Βαθμό Ε στο Βαθμό Δ: μέχρι και 90% των κρινόμενων υπαλλήλων,

- Από το Βαθμό Δ στο Βαθμό Γ: μέχρι και 80% των κρινόμενων υπαλλήλων,

- Από το Βαθμό Γ στο Βαθμό Β: μέχρι και 60% των κρινόμενων υπαλλήλων.

- Από το Βαθμό Β στο Βαθμό Α: μέχρι και 20% των κρινόμενων υπαλλήλων.

Με κοινή απόφαση των υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται μετά από εκτίμηση τόσο των υπηρεσιακών αναγκών όσο και των δημοσιονομικών δυνατοτήτων τουλάχιστον ανά διετία, τα προαναφερόμενα ποσοστά μπορούν να καθορίζονται διαφορετικά. Στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος τύχει αρνητικής κρίσης για προαγωγή χάνει το δικαίωμα συμμετοχής στην κρίση για προαγωγή για τα επόμενα δύο έτη.

Επίσης προβλέπεται χρόνος που απαιτείται να διανυθεί σε κάθε βαθμό για προαγωγή στον επόμενο.

Τέλος, στις καινοτομίες του νέου συστήματος περιλαμβάνονται:

- η ανοιχτή προκήρυξη για τις θέσεις ευθύνης (Γεν. Δ/ντής, Δ/ντής, Τμηματάρχης) σε όλο το δημόσιο τομέα και τα ΝΠΔΔ και

- η συγκρότηση συλλογικών οργάνων για τη διενέργεια δημόσιων διαγωνισμών και διαδικασιών αξιολόγησης, παρακολούθησης και παραλαβής με κλήρωση. Κατ' αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται απόλυτη διαφάνεια και αντικειμενικότητα στο ορισμό των μελών και εξουδετερώνεται κάθε κίνδυνος χειραγώγησης των διαδικασιών από τη Διοίκηση.
Πηγή  imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου