Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Στην τουριστική πρωτιά στοχεύει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας



«Very Macedonia» είναι το νέο brand name της τουριστικής προβολής της Κεντρικής Μακεδονίας. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσίασε σήμερα την καμπάνια του 2014 προς τις διεθνείς αγορές, με κεντρικό σύνθημα: «Can You Miss This?» (Μπορείς να το χάσεις;).

Με ένα ολοκληρωμένο πακέτο επικοινωνίας, η Περιφέρεια θα απευθυνθεί στους τουριστικούς πράκτορες και όσους διαμορφώνουν την κοινή γνώμη και τις τουριστικές τάσεις διεθνώς, με στόχο την προσέλκυση ακόμη περισσότερων τουριστών, αν είναι δυνατό σε 12μηνη βάση.


Τα στοιχεία που παρουσίασε σήμερα ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, για την πορεία της φετινής τουριστικής περιόδου είναι ενθαρρυντικά. Αύξηση σε σχέση με πέρσι στις αφίξεις Τούρκων τουριστών στη Θεσσαλονίκη κατά 59,23%, αύξηση και από τους Ισραηλινούς κατά 31,22%, ενώ αύξηση παρουσίασαν και οι επισκέπτες από τις βαλκανικές χώρες σε ποσοστά που κυμαίνονται μεταξύ 8% και 53%.

Εκρηκτική χαρακτήρισε την άνοδο του αριθμού των επισκεπτών από Ουκρανία και Πολωνία ο περιφερειάρχης, ενώ τόνισε ότι αυξημένη ήταν η επισκεψιμότητα κι από τις παραδοσιακές αγορές της Γερμανίας, Βρετανίας, Ολλανδίας και Αυστρίας. Πρώτοι σε αριθμό τουριστών για δεύτερη συνεχή χρονιά ήταν οι Ρώσοι.

«Ο τουρισμός φέρνει στην περιοχή μας ζεστό χρήμα, ανοίγει νέες θέσεις εργασίας και ο στόχος μας είναι να καθιερώσουμε δωδεκάμηνη τουριστική περίοδο στην Κεντρική Μακεδονία, επειδή είναι από τις περιοχές που μπορούν να την υποστηρίξουν. Για πρώτη φορά από τόσο νωρίς παρουσιάζουμε το νέο στρατηγικό σχεδιασμό και το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για την επόμενη χρονιά», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Για τα επόμενα χρόνια νέες αγορές – στόχοι για την προσέλκυση τουριστών είναι η Ινδία, το Ισραήλ και η Κίνα. Παραμένουν «βαριά χαρτιά» Ρωσία, Ουκρανία και Βαλκάνια, ενώ μεγάλο μέρος του τουριστικού κόσμου της Κεντρικής Μακεδονίας στηρίζεται σε Γερμανία και Βρετανία.

Τρεις είναι οι άξονες στους οποίους θα στηριχθεί το σχέδιο προσέλκυσης περισσότερων τουριστών:

1. Αξιοποίηση του εναλλακτικού τουρισμού και της πολυμορφικότητας του τουριστικού προϊόντος της Κεντρικής Μακεδονίας.
2. Σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ και προβολής, όπως πορτφόλιο για την Περιφέρεια, τουριστικό πόρταλ, διαφημιστικό υλικό και δυναμική παρουσία στις σημαντικότερες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις (Βερολίνο, Μόσχα, Λονδίνο, Μιλάνο, Βουδαπέστη κτλ.).
3. Πρόγραμμα ταξιδιών γνωριμίας (fam trips), δηλαδή φιλοξενία εξειδικευμένων δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων από τις αγορές – στόχους για να γνωρίσουν την περιοχή και να την προβάλουν στις χώρες τους. Ήδη η πρώτη αποστολή ολοκληρώθηκε με Ρώσους, Ολλανδούς, Ινδούς, Ισραηλινούς, Ρουμάνους, Ουκρανούς, ακόμη και συμμετέχοντες από το Καζακστάν και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η δεύτερη αποστολή θα γίνει το διάστημα 20 – 24 Οκτωβρίου με 20 δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες και η τρίτη στην έναρξη της τουριστικής περιόδου, τον επόμενο Ιούνιο, με 40.

Ο αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής, αρμόδιος και για τα θέματα τουρισμού, Γιάννης Γιώργος, αναφέρθηκε στους ανασταλτικούς παράγοντες στην περαιτέρω αύξηση του τουριστικού ρεύματος, τονίζοντας την έλλειψη ολοκληρωμένου και ενοποιημένου τουριστικού προϊόντος, την έμφαση στο φαίνεσθαι, την έλλειψη συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και την έλλειψη ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής.

Τη νέα καμπάνια παρουσίασε ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας DDB, που είχε την ευθύνη για το νέο σχέδιο προβολής της Περιφέρειας, Χρήστος Χέλμης.

Η Κεντρική Μακεδονία έχει στόχο με αυτήν την καμπάνια να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική απέναντι και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, με ξεκάθαρο στόχο, όπως είπε ο κ. Γιώργος, «να γίνουμε από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς. Είμαστε σήμερα στους τρεις πρώτους πανελλαδικά. Θέλουμε το μεγαλύτερο κομμάτι από τους επισκέπτες του 2014».

Πάντως, ο κ. Τζιτζικώστας διευκρίνισε πως τα κονδύλια που δίνονται μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος προβολής είναι πολύ χαμηλά. «Αν σκεφτεί κάποιος ότι διατέθηκαν μόλις 600.000 ευρώ για όλη την περίοδο του ΕΣΠΑ (2007 – 2013), αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι το κονδύλι για ουσιαστική τουριστική προβολή είναι απαγορευτικό. Οι δράσεις που μπορούν να γίνουν είναι ελάχιστες. Δεν μπορούμε καν να κάνουμε διαφημίσεις. Τα επόμενα χρόνια σχεδιάζουμε να διαθέσουμε μέσω και του νέου ΕΣΠΑ πολλά περισσότερα κονδύλια», επισήμανε ο περιφερειάρχης.


voria 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου