Στα συστήματα
μικτού καυσίμου περιλαμβάνεται και το φυσικό αέριο-diesel που είναι διαδεδομένο
στα βαρέα οχήματα με προφανή περιβαλλοντικά οφέλη αφού το μίγμα έχει
χαμηλότερους ρύπους κυρίως σε μικροσωματίδια και παρέχει μεγαλύτερη οικονομία
καθώς το κόστος του φυσικού αερίου είναι μικρότερο συγκριτικά με αυτό του
diesel.
Με απόφαση του
Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίστηκαν οι όροι
και οι
προϋποθέσεις μετατροπής αυτοκινήτων με πετρέλαιο σε φυσικό αέριο. Με την
απόφαση αυτή επεκτείνεται η δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα
που χρησιμοποιούν ως καύση το πετρέλαιο και κυρίως σε βαρέα οχήματα φορτηγά
και λεωφορεία. Τα συστήματα blended πετρελαίου-φυσικού αερίου μπορούν να
τοποθετηθούν σε κινητήρες diesel Euro 3 ή μεταγενέστερων προδιαγραφών ρύπων και
είναι μια πρακτική δημοφιλή σε πολλά Ευρωπαϊκά κράτη.
Το κόστος των
μετατροπών είναι αρκετά υψηλότερο σε σχέση με τα συστήματα υγραερίου-diesel ή
υγραερίου-βενζίνης ωστόσο οι μεγάλοι σε κυβισμό κινητήρες που αναπόφευκτα έχουν
υψηλή κατανάλωση και τα πολλά χιλιόμετρα που πραγματοποιούν τα επαγγελματικά
οχήματα αποσβένουν σύντομα το κόστος εγκατάστασης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου