Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Σειρά παρεμβάσεων με ερωτήσεις στη βουλή από τους βουλευτές του ΚΚΕ



Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις για μια σειρά θεμάτων πραγματοποίησαν βουλευτές του ΚΚΕ με ερωτήσεις τους στους υπουργούς Πολιτισμού, Παραγωγικής Ανασυγκρότησης για θέματα που αφορούν την πρόσβαση φετινών αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στις σχολές των ΤΕΙ σχετικά με ειδικότητες που κατήργησαν, Εργασιακά προβλήματα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και τις τραγικές καταστάσεις όπως αναφέρουν βιώνουν οι μικρομεσαίοι κτηνοτρόφοι από το κόψιμο εκατομμυρίων στρεμμάτων βοσκήσιμων εκτάσεων, που ήταν επιλέξιμες. Ακολουθούν οι 3 ερωτήσεις προς τους υπουργούς:



ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Πρόσβαση φετινών αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. (Ομάδα Α΄) στις σχολές των Τ.Ε.Ι. που αντιστοιχούν στις ειδικότητες που κατάργησε ο Ν.4186/13

Σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι φετινοί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) που αναγκάστηκαν να αλλάξουν τομέα και ειδικότητα λόγω της εφαρμογής του Νόμου 4186/2013.
Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2014-15, οι μαθητές αυτοί (του παλαιού τύπου ΕΠΑ.Λ.) είναι τελειόφοιτοι και προετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι υποψήφιοι, στη συντριπτική τους πλειονότητα της «Ομάδας Α’», με τις Ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑ.Λ. διεκδικούν την εισαγωγή τους στις αντίστοιχες των ειδικοτήτων τους σχολές των Τ.Ε.Ι.
Το πρόβλημα είναι ότι με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, κανένας απόφοιτος δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στις σχολές των Τ.Ε.Ι. που αντιστοιχούν στους ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΟΥΣ Τομείς Υγείας – Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών.
Έτσι, δεν φτάνει που οι μαθητές αναγκάστηκαν να αλλάξουν τομέα, σήμερα δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις για εισαχθούν σε σχολές της αρχικής τους επιλογής, πριν την συντριπτική για αυτούς εφαρμογή του νόμου 4186/2013.
Με βάση τα παραπάνω προκύπτει άμεσα η ανάγκη για την αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος αυτών των αποφοίτων και πιο συγκεκριμένα να διευρυνθούν με άμεση νομοθετική ρύθμιση οι δυνατότητες επιλογής των αποφοίτων αυτών, ώστε: οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολικού έτους 2014-15 των Ημερησίων ΕΠΑ.Λ. του Ν.3475/2006, υποψήφιοι εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που συμμετέχουν στις Ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις (Ομάδα Α΄), κατά την υποβολή του μηχανογραφικού δελτίου, εκτός των αντιστοίχων ή συναφών του πτυχίου τους Σχολών, Τμημάτων και Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων των Τ.Ε.Ι., να δύνανται να δηλώσουν και δεύτερη ομάδα, τις Σχολές, Τμήματα και Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων Υγείας – Πρόνοιας ή Εφαρμοσμένων Τεχνών.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να λάβει για την ικανοποίηση του παραπάνω δίκαιου αιτήματος.

Οι Βουλευτές

Μανώλης Συντυχάκης
Σάκης Βαρδαλής
Γιάννης Γκιόκας
Σταύρος Τάσσος




ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Εργασιακά προβλήματα εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με το ν. 4152/2013 αυξήθηκε κατά 2 ώρες και έφτασε στις 23 ώρες την εβδομάδα, από 21 ώρες. Την ίδια στιγμή το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας ξεκινά από 24 ώρες ενώ οι νηπιαγωγοί δεν έχουν κατοχυρωμένο διδακτικό ωράριο και εργάζονται ανελλιπώς όσο διαρκεί η λειτουργία του νηπιαγωγείου.
Είναι πασιφανές ότι ο εκπαιδευτικός δεν εργάζεται στο σχολείο και στην τάξη μόνο κατά την διάρκεια του διδακτικού του ωραρίου. Υπάρχει πληθώρα εξωδιδακτικών εργασιών στο σχολείο (πχ. γραμματειακή υποστήριξη), που πραγματοποιούνται χωρίς καμία υποστήριξη από μόνιμο διοικητικό προσωπικό.  Ταυτόχρονα η εργασία του εκπαιδευτικού συνεχίζεται και μετά το τέλος του εργασιακού του ωραρίου, αφού χρειάζεται να προετοιμάσει τις παιδαγωγικές του παρεμβάσεις για την επόμενη μέρα, να σχεδιάσει και να προγραμματίσει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα τη διδακτέα ύλη, να οργανώσει το μάθημα του με τέτοιο τρόπο με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών του, να μπορεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις στο επιστημονικό του αντικείμενο.
Όλο αυτό το έργο δυσχεραίνεται τόσο με τα πολυπληθή τμήματα που παραμένουν από 25 ως 28 μαθητές, όσο και με το φόρτο εργασίας που προκύπτει από την αύξηση του ωαρίου, υποβαθμίζοντας έτσι συνολικά τη ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχεται στη παιδιά όλης της χώρας.
Την ίδια ώρα, αποτελεί πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών και του συνδικαλιστικού κινήματος, η εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτό των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και η νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών.
Επιπρόσθετα με το νόμο 4186/2013 (άρθρο 36, παρ. 20) και την εγκύκλιο 48380/Δ1/31-03-2014 το Υπουργείο Παιδείας καθόρισε την προθεσμία αιτήσεων παραιτήσεων για τη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών το τελευταίο 10ήμερο του Απριλίου. Με το προηγούμενο καθεστώς οι αιτήσεις κατατίθεντο το 1ο 10ήμερο του Ιούλη και γίνονταν αποδεκτές με αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσης τον Αύγουστο.
Η εγκύκλιος αυτή δημιουργεί πολλαπλές αδικίες στους εκπαιδευτικούς. Χάνουν για 2 μήνες, έναν ολόκληρο συντάξιμο χρόνο, αφού οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν διορισθεί αρχές Σεπτέμβρη κάθε έτους, ενώ ταυτόχρονα χάνουν την άδεια καλοκαιριού αφού δεν προσμετρείται ως χρόνος προϋπηρεσίας αλλά και ως μισθός.
Τέλος, ορισμένα στελέχη της Διοίκησης της Εκπαίδευσης, συνεχίζουν να επικαλούνται την υπουργική απόφαση 1340/2002, το λεγόμενο “καθηκοντολόγιο”, που έχει καταδικαστεί στη συνείδηση των εκπαιδευτικών ως μια αντιδημοκρατική και αυταρχική απόφαση και που με τους αγώνες των εκπαιδευτικών έχει μείνει ανενεργή.
Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, πέρα των άλλων, αξιοποιείται σε πολλές περιπτώσεις για την καταστρατήγηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών. Ορισμένα στελέχη της Διοίκησης, λειτουργώντας αυταρχικά και βασιζόμενοι στις διατάξεις της, υποχρεώνουν τους εκπαιδευτικούς να παραμείνουν στο σχολείο χωρίς να έχουν συγκεκριμένο αντικείμενο, να κάνουν αναπλήρωση διδακτικών κενών, ή να παραμένουν και μετά τις 2 μ.μ. για σύγκλιση συλλόγων διδασκόντων ή άλλων δραστηριοτήτων των σχολικών μονάδων. Όλες αυτές οι αυθαιρεσίες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το ν. 1566/85 που καθορίζει με σαφή τρόπο το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών (έως 30 ώρες την εβδομάδα και εκτέλεση εξωδιδακτικών εργασιών όχι πέρα από τις 2 μ.μ.). Την ίδια ώρα, μια σειρά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, όπως η αναπλήρωση, μπορούν και πρέπει να ρυθμίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει έτσι ώστε:
-       Να επανέλθει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο προηγούμενο καθεστώς και να εξισωθεί με αυτό το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
-       Να κατοχυρωθεί νομοθετικά το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών στην ίδια κατεύθυνση.
-       Να προσληφθεί μόνιμο διοικητικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες για την υποστήριξη τους.
-       Να καταργηθεί το άρθρο 36 (παρ. 20) του ν. 4186/2013 και να αποσυρθεί η εγκύκλιος 48380/Δ1/31-03-2014 και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να κάνουν αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση με το προηγούμενο καθεστώς ή όποια άλλη ημερομηνία το επιθυμούν όπως οι υπόλοιποι Δημόσιοι Υπάλληλοι.
-       Να καταργηθεί η υπουργική απόφαση 1340/2002.


Οι Βουλευτές

Χρήστος Κατσώτης
Σάκης Βαρδαλής
Μανώλης Συντυχάκης
Σταύρος Τάσσος


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: Τραγικές καταστάσεις βιώνουν οι μικρομεσαίοι κτηνοτρόφοι από το κόψιμο εκατομμυρίων στρεμμάτων βοσκήσιμων εκτάσεων, που ήταν επιλέξιμες.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ, για τις χρονιές 2013-2014 με βάση ευρωπαϊκές οδηγίες συνέταξε το Σχέδιο Δράσης, κρίνοντας μη επιλέξιμα για επιδότηση εκατομμύρια στρέμματα βοσκήσιμων εκτάσεων για χιλιάδες κυρίως αιγοπροβατοτρόφους. Ταυτόχρονα, αυθαίρετα πολλούς τους παρουσιάζει να κάνουν χρήση βοσκοτόπων σε περιοχές που όχι μόνο δεν χρησιμοποιούν, αλλά είναι σε άλλες Περιφέρειες και απέχουν 100δες χιλιόμετρα.
Συνεπώς αυτό που υποστήριζε η διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ/ΥΠΑΑΤ, για να αποπροσανατολίσει και να καθησυχάσει τους κομμένους κτηνοτρόφους, ότι «δεν είναι κάτι σοβαρό θα λυθεί πολύ εύκολα με τη μεταφορά βοσκοτόπων σε δήμους που έχουν περίσσευμα», αποδείχτηκε ότι δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα.
Οι συνέπειες είναι δραματικές, αφού χιλιάδες κτηνοτρόφοι στερούνται ενισχύσεων και λαμβάνουν πολύ λιγότερα ή καθόλου των ενισχύσεων της εξισωτικής αποζημίωσης που δικαιούνται και έπαιρναν σταθερά μέχρι το 2012 με τους ίδιους βοσκότοπους που χρησιμοποιούν και σήμερα! Στερούνται ενισχύσεων που αποτελούν βασικό πόρο για την αγορά ζωοτροφών, ενέργειας, φαρμάκων, για τη μετακίνηση των κοπαδιών τους κ.λ.π.
Χαρακτηριστικά στο νομό Ιωαννίνων από τους 2075 περίπου κτηνοτρόφους μόνο οι 687 πληρώθηκαν την εξισωτική αποζημίωση αλλά και αυτή ήταν «κουτσουρεμένη».
Όμως οι ανησυχίες και οι φόβοι είναι ακόμα μεγαλύτεροι, ότι αυτή η πολιτική που συνεχίζεται με τη νέα συγκυβέρνηση θα απλωθεί και θα εκφραστεί και σε άδικες περικοπές στις ενισχύσεις 2015-2020.
Η μείωση και η διατήρησή (και από την σημερινή συγκυβέρνηση) στην επιλεξιμότητα των εκταρίων βοσκοτόπων από ΟΠΕΚΕΠΕ-ΕΕ και ταυτόχρονα η χαμηλή-μεσαία βοσκοικανότητα με την οποία θα χαρακτηριστεί η πλειοψηφία των βοσκοτόπων (πόρισμα ΓΕΩΤΕΕ) μέσω των προσωρινών Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης, ενδέχεται να οδηγήσει σε περιορισμό του αριθμού των ζώων που βόσκουν ανά εκτάριο και συνεπώς και σε μείωση των δικαιωμάτων των κτηνοτρόφων. Ταυτόχρονα θα χτυπηθούν και οι τοπικές μικρές βιοτεχνίες γάλακτος και τα μικρά οικογενειακά τυροκομεία. Αυτοί δηλαδή που δεν εισάγουν γάλα από το εξωτερικό και στηρίζουν -όσο μπορούν- την ντόπια κτηνοτροφία, με παραγωγή ζωοκομικών προϊόντων.
Το πρόβλημα είναι γνωστό και η ανάγκη λύσης του άμεση, με μοναδικό υπεύθυνο το ΥΠΑΠΕΝ. Δεδομένου ότι, όποιος δεν υποβάλει δήλωση φέτος δεν θα υπάρξει υπολογισμός δικαιωμάτων για αυτόν τον δικαιούχο, ανεξάρτητα εάν είχε ή όχι ιστορικά δικαιώματα και θα τον ακολουθεί μέχρι το 2020.
Από το 2013 λοιπόν, όχι μόνο μειώθηκαν δραστικά τα επιλέξιμα βοσκοτόπια, αλλά στην αναζήτηση και κατοχύρωση επιλέξιμων εκταρίων βοσκοτόπων, προστέθηκαν και χιλιάδες άλλοι κτηνοτρόφοι που μετατράπηκαν τα ειδικά τους δικαιώματα (αφού καταργήθηκαν με τη νέα ΚΑΠ 2015-2020) σε εκτατικά. Ακόμα πιο οξυμμένο είναι το πρόβλημα με τη βιολογική κτηνοτροφία.
Σε σχέση με το 2014 έχουμε επίσης αυστηροποίηση της ελάχιστης γεωργικής δραστηριότητας για την καταβολή επιδοτήσεων των κτηνοτρόφων, πχ αποκλείει όσους έχουν κάτω από 40 αιγοπρόβατα (6 ΜΜΖ) ή ακόμη με την αύξηση του ορίου ενεργοποίησης δικαιωμάτων για εκτάσεις που αντιστοιχούν σε βοσκότοπο από 0,2 ΜΜΖ/ha (2 αιγοπρόβατα/10 στρ.) σε 0,7 ΜΜΖ/ha (5 αιγοπρόβατα/ 10 στρ.). Τα μέτρα αυτά πλήττουν και αποκλείουν από ενισχύσεις τους μικρούς κτηνοτρόφους.
Ακόμα ο εμπλουτισμός του ορισμού των βοσκοτόπων με ξυλώδη/θαμνώδη βλάστηση δεν θα λύσει το πρόβλημα. Αφού με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς 1307/2013 (άρθρο 32 παρ 5) και 639/2014 (άρθρο 8) για τις εκτάσεις με «καθιερωμένες τοπικές πρακτικές» δηλαδή βοσκότοπους με ξυλώδη/θαμνώδη βλάστηση, θα εφαρμόζεται συντελεστής μείωσης της επιλεξιμότητας.
Τα Διαχειριστικά Σχέδια Βόσκησης δεν θα αυξήσουν τις εκτάσεις των επιλέξιμων βοσκοτόπων διότι αυτά καθορίζουν την βοσκοικανότητα/ βοσκοφόρτωση (αριθμό των ζώων σε κάθε βοσκότοπο). Εξάλλου η ΚΥΑ 117394/ 30-12-2014 που καθορίζει τις «Προδιαγραφές και το Περιεχόμενο των Προσωρινών Διαχειριστικών Σχεδίων Βόσκησης στο πλαίσιο της εφαρμογής των διατάξεων του Άρθρου 60 του Ν. 4264/2014 (ΦΕΚ 118 Ά)» ενσωματώνει το Σχέδιο Δράσης του ΟΠΕΚΕΠΕ δηλ. το δραστικό κόψιμο της επιλεξιμότητας των βοσκοτόπων.
Η πολιτική αυτή που συνεχίζεται και από την σημερινή συγκυβέρνηση οδηγεί χιλιάδες κτηνοτρόφους στην αβεβαιότητα, ενώ καταστρέφει χιλιάδες μικρούς κτηνοτρόφους ώστε τα δικαιώματά τους να συγκεντρωθούν σε μεγάλους που θα γίνουν ακόμη μεγαλύτεροι.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός,
-       Τι μέτρα θα λάβει για να πληρωθεί άμεσα και γρήγορα το σύνολο της εξισωτικής αποζημίωσης στους κτηνοτρόφους, όλων των οφειλόμενων ετών.
-       τι μέτρα θα λάβει για να μην εφαρμοστεί το 2015-2020 η απόφαση  της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Σχεδίου Δράσης/ βοσκοτόπων του ΟΠΕΚΕΠΕ), σύμφωνα με το οποίο έγινε το κόψιμο εκατομμυρίων επιλέξιμων στρεμμάτων βοσκοτόπων το 2013 και 2014.
-       Πότε θα ολοκληρωθεί ο θεματικός χάρτης του Συστήματος Αναγνώρισης Αγροτεμαχίων (LPIS-GIS) του ΟΠΕΚΕΠΕ στον οποίο αποτυπώνεται η επιλεξιμότητα των βοσκοτόπων για το 2015?
-       Τι μέτρα θα λάβει προκειμένου να μη χάσει κανείς μικρομεσαίος κτηνοτρόφος, δικαιώματα και ενισχύσεις, που είχε και ελάμβανε, ώστε να μην οδηγηθεί στο στραγγαλισμό του πενιχρού εισοδήματος και την καταστροφή;
-       Τι μέτρα θα λάβει ώστε οι δηλώσεις ΟΣΔΕ των μικρομεσαίων κτηνοτρόφων να γίνουν δωρεάν από κρατικές υπηρεσίες και όχι από την GAIA Επιχειρείν.
-       Τι μέτρα σκοπεύει να πάρει για τη βελτίωση της διαχείρησης της  βοσκοικανότητας των δημόσιων βοσκήσιμων εκτάσεων στους βοσκότοπους.

Οι Βουλευτές

Διαμάντω Μανωλάκου
Σάκης Βαρδαλής
Νίκος Καραθανασόπουλος
Γιώργος Λαμπρούλης
Νίκος Μωραΐτης
Μανώλης Συντυχάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου