Δευτέρα 6 Ιουλίου 2015

Τι μπορεί να κάνει το παιδί όταν τελειώνει το σχολείο



Για το παιδί καλοκαίρι σημαίνει διακοπές από τη σχολική ρουτίνα...Οι καλοκαιρινές διακοπές θα πρέπει να βιώνονται ως μία περίοδος ξεγνοιασιάς, παιχνιδιού, ποιοτικού χρόνου, δραστηριοτήτων με την οικογένεια και τους φίλους.

Διακοπές με την Οικογένεια

Οι διακοπές με την οικογένεια διευκολύνουν στο παιδί την αίσθηση της συναισθηματικής ασφάλειας, συνέχειας και συνέπειας μέσα από την νοηματοδότηση της επανάληψης στο χρόνο. Ευνοούν τα θετικά συναισθήματα, βοηθούν στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής του. Η ποιότητα χρόνου και οι κοινές δραστηριότητες είναι στιγμές ουσιαστικής αλληλεπίδρασης και συζήτησης των γονιών με το παιδί τους. Ποιοτικές αυθεντικές στιγμές υπάρχουν όταν συμμετέχουν ενεργά και οι δύο πλευρές με όλη τους την προσοχή, αμοιβαιότητα και αφοσίωση. Ο ποιοτικός χρόνος ενταγμένος με σταθερότητα και συνέπεια στην καθημερινότητα της σχέσης γονιού – παιδιού βοηθά στην εδραίωση ενός συναισθηματικού – ψυχικού δεσμού εμπιστοσύνης και ασφάλειας για το παιδί.

Το Εξωσχολικό βιβλίο

Στις διακοπές το παιδί θα πρέπει να μάθει να διαχωρίζει το σχολικό βιβλίο προορισμένο για τη μαθησιακή λειτουργία από το εξωσχολικό βιβλίο που έχει κυρίως ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Το εξωσχολικό βιβλίο θα το βοηθήσει να αισθανθεί πνευματικά παραγωγικό, θα το ξεκουράσει, θα αναπτύξει τη φαντασία του, θα μορφωθεί, θα ψυχαγωγηθεί.

Η Τηλεόραση και ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής

Τόσο η τηλεόραση όσο και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε εκπαιδευτικά εργαλεία. Η παρακολούθηση μίας ταινίας από κοινού του γονιού με το παιδί και η επιλογή διαδραστικών παιχνιδιών στον Η/Υ δίνει τη δυνατότητα της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών της οικογένειας, ευνοώντας για επικοινωνία και ποιοτικό χρόνο

Παιδική Κατασκήνωση

Το παιδί από την ηλικία των 5-16 ετών συμμετέχοντας στη κατασκήνωση έχει τη δυνατότητα για συναισθηματική εξέλιξη και αυτονόμηση. Με τις ποικίλες δραστηριότητες, δημιουργικά παιχνίδια και αθλήματα που του προσφέρονται έχει τηδυνατότητα για κοινωνικοποίηση, να αναπτύξει την αίσθηση της υγιούς ανταγωνιστικότητας, της αυτοσυντήρησης, των ορίων, της ευρηματικότητας, της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της οργάνωσης. Η διευκόλυνση για καλύτερη μετάβαση του παιδιού στην κατασκήνωση προϋποθέτει τη διάθεση και συναισθηματική ωριμότητα του παιδιού. Να θυμόμαστε ότι το κάθε παιδί χρειάζεται τον δικό του χρόνο προσαρμογής. Επίσης, σημαντική είναι η ετοιμότητα του γονιού να αποχωριστεί το παιδί του και να το ενθάρρυνει με αισιόδοξη σκέψη για την νέα αυτή εμπειρία της κατασκήνωσης.

tro-ma-ktiko

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου