Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

ΑΠΟΨΗ: “Πότε πρέπει να λειτουργούν τα σχολεία;”



Βασιλειάδης Περικλής
αιρετός εκπρόσωπος ΠΥΣΔΕ Πέλλας

Επειδή αυτές τις ημέρες δημιουργήθηκε μια παραφιλολογία για το κλείσιμο των σχολικών μονάδων λόγω του παγετού και των χαμηλών θερμοκρασιών αισθάνομαι την ανάγκη ως εκπρόσωπος όλων των συναδέλφων να καταθέσω την άποψη μου ως προς την λειτουργία των σχολικών μονάδων .
1) Τα σχολεία, ως κτίρια πρωτίστως, είναι κτίρια μεγάλα, ψηλοτάβανα, με διαφορετικές προδιαγραφές από σπίτια ή άλλα κτίρια. Δεν έχουν τα κατάλληλα κουφώματα ,τοίχους με τις κατάλληλες μονώσεις με αποτέλεσμα να έχουν φοβερές απώλειες στην θέρμανσή τους. 2)Το σχολείο δεν είναι χώρος εργασίας, όπου θα πάμε, θα μπορούμε να κάτσουμε με το παλτό μας ή να πάρουμε ένα θερμαντικό σώμα δίπλα μας για να βγάλουμε τη δουλειά μας. Είναι ένας χώρος στον οποίο τα παιδιά θα πρέπει να είναι ελεύθερα να μπορούν να μάθουν έχοντας την κατάλληλη θερμοκρασία και κανένα παιδί που θα είναι κουκουλωμένο με το σκουφάκι και τα γάντια του, δεν θα είναι ελεύθερο να μάθει.
3)Όταν η θερμοκρασία είναι υπό του μηδενός, το παιδί δεν θα βγει έξω να παίξει. Θα μείνει μέσα, σε μία αίθουσα στην οποία δεν ανανεώνεται ο ατμοσφαιρικός αέρας, μία αίθουσα στην οποία τα παιδιά θα πρέπει να εκτονωθούν. Ειδικά δε σε μονάδες της δευτεροβάθμιας, σε πολλές εκ των οποίων τα παιδιά αγγίζουν τα 300 -400 και πρέπει να επιτηρηθούν και να ηρεμήσουν κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων τους.                                                               4)Τα σχολεία της δευτεροβάθμιας, έχουν πολλά παιδιά τα οποία μετακινούνται από τους γύρω οικισμούς θα πρέπει στις 7 το πρωί να πάρουν το λεωφορείο από μία στάση, την ώρα που η θερμοκρασία αγγίζει τους -7 έως -10 βαθμούς Κελσίου, και να κάνουν όλη αυτή τη διαδρομή μέσα στο κρύο.                                                                                                                     5)Σε πολλά σχολεία οι τουαλέτες είναι εξωτερικές όπως και οι βρύσες δεν υπάρχει όμως νερό (επειδή έχουν παγώσει οι σωλήνες) με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η υγεία των μαθητών.                                                                                                                                                                  6)Οι διδακτικές ώρες που χάνονται μπορούν να καλυφθούν με πολλούς τρόπους.                                                7) Αυτό όμως που βιώνουμε στην περιοχή μας είναι ένας παγετός, μετεωρολογικά εκφρασμένος γεγονός που σημαίνει πως η θερμοκρασία δεν ανεβαίνει ποτέ πάνω από το μηδέν. Όπως και τα σχολεία της βόρειας Ευρώπης δεν είναι προετοιμασμένα να αντιμετωπίσουν έναν καύσωνα – που καύσωνα θεωρούν τους 30 βαθμούς Κελσίου και πάνω - και κλείνουν τα σχολεία τους, έτσι κι εμείς δεν είμαστε γι’ αυτές τις πολικές θερμοκρασίες Όλες οι αποφάσεις που ελήφθησαν μέχρι στιγμής για το κλείσιμο των σχολικών μονάδων είναι πάρα πολύ σωστές έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια ,την υγεία και η υγιεινή των παιδιών και των εκπαιδευτικών χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την μεταφορά τους στις σχολικές μονάδες , γιατί στο παρελθόν έχουν σημειωθεί ατυχήματα κατά την μεταφορά τους στις θέσεις εργασίας τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου