Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017

Σπίρτζης: Ετοιμος μέχρι τα τέλη Μαρτίου ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας – Θεσσαλονίκης



Την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Αθήνας – Θεσσαλονίκης, ενός έργου που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 και παρέμεινε ανολοκλήρωτο επί δεκαετίες, σηματοδοτεί η κατασκευή του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί μέχρι το τέλος Μαρτίου, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, το οποίο ανατέθηκε το 2007 και αναμενόταν να παραδοθεί το 2011, με βάση τις αρχικές συμβατικές προθεσμίες.

Στο τμήμα αυτό του ΠΑΘΕ, περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ.
Στη διάρκεια σημερινής περιήγησής του στο έργο, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επισήμανε πως «γίνεται προσπάθεια - και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε - στο τέλος Μαρτίου να έχουν ολοκληρωθεί και οι υπολειπόμενες εργασίες, ώστε να πραγματοποιηθεί αυτό το όνειρο των γονιών και των παππούδων μας, ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Πιστεύω ότι είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο».
Σε ερώτηση για τον αν πρόκειται να δημιουργηθούν νέοι σταθμοί διοδίων στην Κοιλάδα των Τεμπών, ο υπουργός διευκρίνισε ότι «στα Τέμπη και σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους θα γίνουν τα διόδια που είχαν συμφωνηθεί στις αρχικές συμβάσεις. Στόχος είναι στις αρχές του 2018 να μην υπάρχουν καθόλου μετωπικά διόδια και να έχει εγκατασταθεί το αναλογικό σύστημα διοδίων».
Ως προς τα οικονομικά δεδομένα του έργου, ο κ.Σπίρτζης υποστήριξε ότι «το έργο είχε προχωρήσει πάρα πολύ και δεν υπήρχε κανένας λόγος να δοθεί πριμ επιτάχυνσης, παρά τις απαιτήσεις». Προσέθεσε, δε, ως προς τις οικονομικές απαιτήσεις κατασκευαστή - παραχωρησιούχου ότι παρά τις ειλημμένες αποφάσεις διοικητικών δικαστηρίων εξοικονομήθηκαν μέσω διαπραγμάτευσης περίπου 36 εκατ. ευρώ. 
Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί ανέρχεται σε ποσοστό 95,5%. Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες. Η "Τ1", είναι η πρώτη δίδυμη σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 2 χλμ και το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98,5%. Η "Τ2", που αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, με μήκος περίπου 6 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, ενώ η "Τ3", η τρίτη δίδυμη σήραγγα, που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας, έχει μήκος σχεδόν 3 χλμ. και το ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98%.
Κληθείς να σχολιάσει την επόμενη γενιά έργων δημοσίου συμφέροντος, που οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες αναμένουν εναγωνίως για να ορθοποδήσουν εν μέσω κρίσης, ο κ.Σπίρτζης ανέφερε, μεταξύ άλλων, το αεροδρόμιο στο Καστέλλι και το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο είπε: «Εχουμε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την επόμενη γενιά έργων. Μέσα σε αυτά είναι ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, το βόρειο και νότιο τμήμα του Ε65, η επέκταση του Μετρό στην Αθήνα, αλλά και το μετρό στη Θεσσαλονίκη, η επέκτασή του προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο».
(πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου