Κυριακή 8 Ιουλίου 2018

Ellinika Hoaxes: Η μαϊμού-«δημοσκόπηση» της Documento και πως έγινε η «έρευνα»



Τη δημοσκόπηση μιας νέας και εντελώς άγνωστης ως εχθές εταιρείας παρουσιάζει η κυριακάτικη εφημερίδα Documento, της  VoxPop Analysis, η οποία γράφτηκε πρόσφατα στο μητρώο δημοσκοπήσεων του ΕΣΡ.
Tο ακόμα πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι διαχειριστής και μοναδικος μέτοχος είναι ο Γιάννης Σκλίας, υποψήφιος Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Κόρινθο το 2015, συνεργάτης της γνωστής από το παρελθόν CommonView και πρώην φοιτητής του Χριστόφορου Βερναρδάκη, με τον οποίο έχουν γράψει μαζί κείμενα παρεμβάσεων.

Σε συνέχεια των παραπάνω, τα ellinika hoaxes δημοσίευσαν ένα πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ για το θέμα. Διαβάστε το αναλυτικά:
Η εφημερίδα Documento δημοσίευσε «μεγάλη δημοσκόπηση» μιας νεοσύστατης εταιρίας υπό την επωνυμία Voxpop Analysis.
Ποια είναι όμως η εταιρία Voxpop Analysis και με ποιο τρόπο έγινε η «μεγάλη δημοσκόπηση»;

Αρχικά ας δούμε δημοσιεύματα από τη δικτυακή έκδοση της εφημερίδας.



Ποια είναι η Voxpop Analysis;
Αν ψάξετε το μόνο που θα βρείτε είναι μια σελίδα στο facebook με 65 ακόλουθους και στις πληροφορίες δεν αναγράφεται διεύθυνση αλλά ούτε τηλέφωνο. Μάλιστα η εταιρία δεν έχει ούτε καν ιστοσελίδα.




Στο ΕΜΠΟΡΙΚΟ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ είναι καταχωρημένη με διεύθυνση ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ 91 και ένα κινητό τηλέφωνο.



Ήδη σε δημοσιεύματα κυκλοφόρησε έγγραφο που αναφέρει ότι η σύσταση της εταιρείας έγινε μόλις πριν ενάμιση μήνα (24/5/2018) και είναι μονομετοχική ΙΚΕ με το μετοχικό κεφάλαιο να είναι μόλις 100 ευρώ.



Όπως βλέπουμε παραπάνω ο ιδιοκτήτης και διαχειριστής είναι ο Ιωάννης Απόστολος Σκλίας του Δημητρίου και της Ελένης. Με μια απλή αναζήτηση μπορούμε να δούμε ότι ο Ιωάννης Σκλίας ήταν υποψήφιος βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Κορινθία, στις εκλογές του 2015.
Φυσικά η εταιρία Voxpop Analysis δεν εμφανίζεται ως μέλος στο Σύλλογο Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς, ούτε εμφανίζεται ως μέλος στην ιστοσελίδα σελίδα της ESOMAR, αλλά έχει μπει στο Μητρώο ΕΣΡ με αύξοντα αριθμό 63.



Επικοινωνήσαμε με τον κύριο Σκλία και τον ρωτήσαμε αν είναι μέλος της ESOMAR όπως αναφέρεται στην ταυτότητα της δημοσκόπησης. Μας απάντησε ότι είναι μέλος της Young ESOMAR Society. Αυτό όμως είναι άσχετο με τις εταιρίες που συμμετέχουν στην ESOMAR και ακολουθούν κάποιους κανόνες στις δημοσκοπήσεις τους. Απλά ο κύρος Σκλίας είναι μέλος στην Young ESOMAR Society ως φυσικό πρόσωπο και λαμβάνει νέα και ενημερώσεις. Δεν προσδίδει κάποιο κύρος αξιοπιστίας στην εταιρία Voxpop Analysis όπου είναι ιδιοκτήτης και η εταιρία δεν είναι μέλος της ESOMAR.



Πώς διεξήχθη η έρευνα;
Αν ακολουθήσουμε την διεύθυνση που υπάρχει στη σελίδα της Voxpop Analysis στο facebook θα μεταφερθούμε στην ιστοσελίδα την έρευνας που δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα ερωτηματολόγιο σε μια πλατφόρμα που ο κάθε πολίτης μπορεί να φτιάξει τη δική του έρευνα. Πρόκειται για επίσημη πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά οι έρευνες αυτές παραμένουν ανεπίσημες, αφού ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει μία και να την στείλει σε φίλους και γνωστούς για να απαντήσουν.







Λίγα λόγια για το EUSurvey
Το EUSurvey είναι ένα εργαλείο διαχείρισης διαδικτυακών ερευνών που σκοπό έχει τη δημιουργία και δημοσίευση ερωτηματολογίων που διατίθενται στο κοινό και αφορούν π.χ. έρευνες για τον βαθμό ικανοποίησης των χρηστών ή δημόσιες διαβουλεύσεις. Μάλιστα ένα από τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής είναι η αποστολή προσκλήσεων για να απαντήσουν.



Σε αυτό το σημείο προκύπτουν εύλογα ερωτήματα:
  • Προσκλήθηκαν συγκεκριμένοι άνθρωποι για να απαντήσουν;
  • Πού δημοσιεύθηκε διαφήμιση της έρευνας ώστε να την δουν και να απαντήσουν οι πολίτες;
  • Τι κριτήρια υπάρχουν για να μπει μια εταιρία στο Μητρώο του ΕΣΡ και να δικαιούται να κάνει πολιτικές δημοσκοπήσεις;
  • Αν με 100 ευρώ και ένα κινητό τηλέφωνο δημιουργείς μια εταιρία δημοσκοπήσεων, και έτσι μπαίνεις στο Μητρώο του ΕΣΡ, πόση εγκυρότητα μπορούν να έχουν από δω και πέρα οι δημοσκοπήσεις;
  • Η παραπάνω δημοσκόπηση πληροί τα κριτήρια που ορίζονται από το νόμο 3603/2007 με τίτλο «Ρύθμιση θεμάτων δημοσκοπήσεων»;
Παλιότερα είχαμε μια ανύπαρκτη εταιρία που διενεργούσε δημοσκοπήσεις. Τώρα έχουμε έναν υποψήφιο βουλευτή να το κάνει. Το θέμα των δημοσκοπήσεων εξελίσσεται σε ένα τεράστιο σκάνδαλο.
Με βάση τα παραπάνω, η δημοσκόπηση αυτή είναι ένα απλό ιντερνετικό ερωτηματολόγιο, που έγινε από έναν υποψήφιο βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ. Τέτοιου είδους «δημοσκοπήσεις» δεν είναι δυνατό να ληφθούν σοβαρά υπόψιν.
ΠΗΓΗ: ellinikahoaxes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου