Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018

Περί Καπιταλισμού – Κουμουνισμού και Περί του Τρόμου της Κολάσεως



(πάντηση στήν πιστολή το κ. Χρήστου Σαχπατζίδη μέ τίτλο:
«πέρ τς Δημοκρατίας περί νέμων καί δάτων;»)

ξιότιμε κ. Χρ. Σαχπατζίδη,

Εθύς ξ ρχς θά θελα νά σς κάνω σαφές πώς γράφοντας τά παρακάτω, ς πάντηση στό κείμενο-πιστολή πού δημοσιεύσατε διαδυκτιακά σέ εάριθμα στολόγια , δέν ασθάνομαι πέναντί σας καμία δυσκολία καί καμία χθρότητα. Πιστεύω τι τό διο θά ασθάνεσθε κι σες.
ν θά μο πιτρέπατε κάποιο ρισμό τν προϋποθέσεων, πό τούς πάμπολλους, γιά τήν πολυσήμαντη ννοια τς δημοκρατίας, θά λεγα πώς βασική προϋπόθεση τς δημοκρατίας εναι νά κφραζόμαστε λεύθερα, νά διαφωνομε λεύθερα καί νά μήν χθρευόμαστε, φανερώνοντας τσι καί τή μεγάλη σωτερική μας λευθερία καί δημοκρατία. πιπλέον, δέν θεωρ καθόλου πίθανο στήν λλη ζωή νά εμαι ατός πού θά σς ζητ νά μο κομίσετε στάλες δροσισμο στήν δύνη τς κολάσεως, πού πιθανόν θά ερίσκομαι, πως προφανς παινίσεσθε σέ κάποια σημεα τς πιστολς σας.
Θά θελα, πίσης, νά σς ξηγήσω μέσως τό λόγο γιά τόν ποο προέταξα στήν πρώτη μου πιστολή τό νομα το κ. χτσιόγλου. ν πρώτοις σαφς δήλωσα τι «δέν γνωρίζω ν ατός πρξε συντάκτης το ν λόγ κειμένου». Γιατί διαμαρτύρεσθε γράφοντας παραπλανητικά πώς «αθαιρέτως θεωρ ς τόν συγγραφέα το κειμένου τν 114» τόν κ. χτσιόγλου; Γιατί ατή συνέπεια; πίσης, πς καί σς διέφυγε (ναν νομικό πού θά πρεπε νά ξετάζει καί τίς λεπτομέρειες) τι μέσως μετά τό νομα το κ. χτσιόγλου γραψα «καί λοι ο
γαπητοί φίλοι καί συμπολίτες πού πογράφετε τό κείμενο τν 114»; ς εναι! Προέταξα, μως, τό νομα το κ. χτσιόγλου, περισσότερο λόγω το τι τά e-mails το κειμένου τν «114», πού πεστάλεισαν μέ μαζική ποστολή πρός 118 πρόσωπα (πό ατούς πέγραψαν ο 114), εχαν ποστολέα ατόν τόν διο! πως, πίσης, εδα στό συνοδευτικό σημείωμα το e-mail πρός τούς «114» τι συντάκτης του γράφει σέ α΄ νικό πρόσωπο: «Είμαι σίγουρος πως αυτές οι σκέψεις απασχολούν όλους και όλες μας. Αν δεν έχετε αντιρρήσεις, μπορείτε να υπογράψετε το παρακάτω κείμενο, στέλνοντας μήνυμα thaxts@gmail.com...». ν δέν σς διαφεύγει τίποτα πό τά παραπάνω, σκόπιμα μο καταλογίζετε ποτιμητική πρός τούς πόλοιπους 113 συμπεριφορά καί πώς, τέλος, κτίθεμαι ατοϋποτιμώμενος, «αφού παραμελώ βασικούς κανόνες διακριτικής συμπεριφοράς». Δυσκολεύομαι νά ρμηνεύσω τήν φαινόμενη εθιξία καί τήν μηχανία σας!
Σαφς καί στό κείμενό μου «Περί δημοκρατικς εαισθησίας καί κλίματος δυσανεξίας» εκφράζω πολιτικές θέσεις, πράγμα πού σως σς δυσαρέστησε. Καυχμαι γι᾿ ατό. Καυχμαι γιά τό τι ο θέσεις μου πρξαν πολιτικές καί χι κομματικές. πολιτικός λόγος εναι ατός πού πηρετε τόν πολίτη, τήν νάγκη το πολίτη γιά ληθινή κοινωνία, γιά κφραση πολιτισμο. κομματικός λόγος πηρετε συμφέροντα, δεοληψίες, γκυλώσεις, προκατασκευασμένες φρμες, συχνά σχετες μέ τή ζωή. Κομματισμός εναι τό ξεπούλημα τς συνείδησης σέ να κόμμα.
γαπητέ κ. Σαχπατζίδη, στ᾿ λήθεια πιστεύετε πώς πάρχει κάποιος σεμνός καί σοβαρός χριστιανός πού ναπαύεται καί συμφωνε μέ σα δήλωσε τόν τελευταο δύσκολο καιρό Μητροπολίτης Καλαβρύτων; Παρακαλ συγχωρεστε με λλά νομίζω πώς στό πρόσωπο το Μητρ. Καλαβρύτων βρήκατε τήν εκαιρία, γιατί περίπτωση σς παρέχει λικό, γιά νά δικαιολογετε τήν ντιεκκλησιαστική σας κριτική. πό τήν παφή μου μέ πλθος συνανθρώπων μου χριστιανν δέν συνάντησα οτε ναν πού κφράζεται πό τίς θέσεις του ν λόγ ρχιερέως. Γιά ναν χριστιανό ατά εναι ατονόητα. Δέν κούσατε καθόλου νηφάλιες καί ήθικές
φωνές; ν χι, μή θυμώσετε καί πάλι, ν σς π πώς χετε πιλεκτική κοή. Μητροπολίτης Καλαβρύτων εναι γνωστός γιά τήν διορρυθμία του καί δέν κφράζει κανέναν πό τούς πόλοιπους ρχιερες. Δέν μπορ δ νά μή σς ρωτήσω: στή σημερινή κυβέρνηση δέν πάρχουν ΄΄ρχιερες΄΄ πού συμπεριφορά, ο δηλώσεις, ο βρεις καί τρόπος τους εναι μισαλλόδοξος καί προκλητικός; (Δέστε, μάλιστα, τι κάποιος καταδικάστηκε καί πό τήν πίσημη δικαιοσύνη). Τό θος τους σς κφράζει; ν ναί, λυπούμαστε βαθιά γιά τήν ντίληψή σας γιά τή δημοκρατία. Δέν διαβάσαμε πουθενά πό κανέναν δημοκρατικό πολίτη το χώρου σας (καί κ τν «114»), νά καταδικάζει τήν συμπεριφορά κομματικν ΄΄ρχιερέων΄΄ ς νήθικη. Οτε κούσαμε καί πό ατόν τόν ΄΄προκαθήμενο΄΄ τς κυβέρνησης νά καταδικάζει τίς προκλητικές κρότητες τν μεσα συνεργατν του! ν χι, δηλαδή, ν δέν σς κφράζει τρόπος τους, τότε καταδικάστε τήν νήθικη συμπεριφορά τους καί φστε καί σέ μς τό δικαίωμα νά μήν κφραζόμαστε πό κάποιο κκλησιαστικό πρόσωπο, πως τόν Μητροπολίτη Καλαβρύτων.
Γράφετε πώς ναγνωρίζετε «τη διαχρονικά συνεπή στάση της Εκκλησίας ως υποστηρικτή/παρακολούθημα τής αντικομμουνιστικής πολιτικής εξουσίας». Εχαμε πολλά παραδείγματα παρκτο σοσιαλισμο-κομμουνισμο, που κομμουνιστική ξουσία δέν κατέστη πάνθρωπος τύραννος το λαο; ναφέρετέ μας μερικά! Πόσα κατομμύρια ντιφρονούντων σφαγιάσθηκαν στήν Σοβιετική νωση; παντστε μας! Πόσοι στήν Κίνα, Β. Κορέα, Καμπότζη, φγανιστάν, Βιετνάμ, Αθιοπία, Γιουγκοσλαβία, Μοζαμβίκη, Ρουμανία, Βουλγαρία, γκόλα, Μογγολία, λβανία, Κούβα, ν. Γερμανία, Τσεχοσλοβακία, Λάος, Ογγαρία, Πολωνία, εμένη; Καί μετά πό ατά χριστιανική διδαχή δέν θά πρεπε νά χει συνεπή στάση στόν ντικομμουνισμό; Καπιταλισμός καί κομμουνισμός εναι ο δύο ψεις το διου νομίσματος πού νομάζεται στορικός λισμός. Τά γνωρίζετε καλά ατά. Σχετικά μέ τήν πατρίδα μας, νομίζω πώς δέν σς διαφεύγει τι πίσημη κκλησία εχε πάντοτε πνευματική ποστολή καί ταν παράγοντας ξισορρόπησης. Τήν ντικομμουνιστική προπαγάνδα στή χώρα μας κατά τόν 200
αώνα, τήν ξέφρασε μιά ξωεκκλησιαστική ργάνωση, μεγαλύτερη στήν στορία το τόπου μας, πού εχε δράση νεξάρτητη πό τήν πίσημη κκλησία, συχνά μάλιστα καί νταγωνιστική. Εμαι σίγουρος πώς τά γνωρίζετε λα τά παραπάνω. Γιατί, λοιπόν, κάνετε πώς τά γνοετε;
Τά σα γράφετε στή συνέχεια ς πρτο κύριο μέρος τς πιστολς σας μέ δυσκόλεψαν πολύ νά τά καταλάβω, πως λλωστε, δυσκόλεψαν καί πολλούς συμπολίτες μας, πως μέ πληροφόρησαν. Γιατί ατός δαιδαλώδης καί σταυρολεξικός συλλογιστικός ερμός; Γιατί δέν θέλετε νά εμαστε πιό πλοί «νά μάθουμε ατά τά λόγια πού᾿χουνε τόν διο βάρος σ᾿ λες τίς καρδιές...»; Γιατί θέλουμε νά βασανίζουμε νελέητα τόν ναγνώστη μας; Γιατί δέν ξεκιντε πό μία «πίσκεψη το νόματος» τς δημοκρατίας; Πρέπει νά μάθουμε νά συζητμε. Ξαναγράφω, κουρασμένος: Μέ τό κείμενό μου πρός τούς «114» θελα νά τονίσω τή μονομέρεια πού χαρακτήριζε τούς «114» σχετικά μέ τούς φόβους τους γιά πονομεύσεις τς δημοκρατίας, νά πισημάνω πικίνδυνες γενικεύσεις καί πλουστεύσεις, νά κφράσω φόβο γιά τή συμβολή τέτοιων κακοσυνταγμένων κειμένων στό δη πάρχον τεταμένο κλίμα. Τέλος, νά πεκτείνω τήν προσοχή μας σέ πλθος λλων πονομεύσεων πού σοβον δ καί δεκαετίες στόν πολιτικό καί κοινωνικό βίο στήν πατρίδα μας. σες λα ατά τά κλάβατε ς ντιπολιτευτική στάση πρός τήν πρόθεσή σας καί δείξατε περίτρανα τήν διόρρυθμη ντίληψη πού χετε γιά τή δημοκρατία. Δέν κατέκρινα τήν πρόθεση το κειμένου τν «114». Θά μποροσε, μέ κάποια προσοχή πό μέρους σας, νά ταν μιά ξαίρετη κλήση γιά νότητα καί κοινή θνική στόχευση, πράγμα πού σήμερα ποτελε τήν κατεξοχήν θνική μας νάγκη.
ν τό δικό μου κείμενο «έδωσε τροφή για σκέψη σε εκείνους τους νέους ανθρώπους που μου απευθύνουν τα αγωνιώδη τους ερωτήματα» πραγματικά δέν ξέρω νά σς παντήσω. δημοκρατία δέν εναι μαθηματικά γεωμετρία· εναι να στάθμητο κοινωνικό θλημα. Δέν τό προσεγγίζουμε μέ βεβαιότητες καί ντικειμενοποιήσεις. Εναι ν πρώτοις τό ρίσκο μις σωτερικς πάλης. Καί νθρωπος, διαίτερα νέος, πού δέν ξεπούλησε τή συνείδησή του σέ κάποιο κόμμα
ποιοδήποτε γκοσμιοκρατικό σύστημα, εναι να παλλόμενο μυστήριο πού δίνει γιά νά γεννήσει κπλήξεις ζως. Ο νέοι νθρωποι πού γνωρίζω μέ καναν νά σχηματίσω σοβαρά τήν βεβαιότητα πώς, φο ποστράφηκαν τίς γκυλώσεις καί τά σωτερικά διέξοδα τν δικν σας γενεν (παρακαλ συγχωρεστε με), καταφάσκουν σέ πιθυμία γνήσιας ζως. Ζως ντελς ληθινς, ντελς διαφορετικς πό τήν καρικατούρα ζως πού τούς παρέδωσε δική σας διχασμένη γενιά μέ τά ποιαδήποτε παραταξιακά της χρώματα. Τά νέα ατά παιδιά μέ κάνουν νά χαίρομαι, ταν μπορ νά τούς πηρετ.
λήθεια, κ. Σαχπατζίδη, πέρασε ποτέ πό τόν νο σας σκέψη, ποψία, ατοεξεταστικός λογισμός μήπως τά γαλάζια, τά πράσινα καί τά κόκκινα κοράκια πού σμιγαν ασχρά μολεύοντας δ καί δεκαετίες τήν ερή φωλιά τς δημοκρατίας, εναι ατά πού γέννησαν σήμερα τά πονηρά βγά το φασισμο, το θνικισμο, το χρυσαυγιτισμο; ποψιάζομαι πώς τέτοιες σκέψεις δέν πύρωσαν καθαρτικά ποτέ τό νο σας. Καί τώρα κρώζετε πανικόβλητοι σάν τόν ποκριτή κόρακα πού κατηγοροσε τά βγά του!
Σχετικά μέ σα ναφέρετε στό δεύτερο μέρος τς πιστολς σας, πόθετω πώς θά γνωρίζετε τι Γερμανός οκονομολόγος καί φιλόσοφος Φριντριχ νγκελς, βασικός εσηγητής, μαζί μέ τόν Κ. Μάρξ, το πιστημονικο σοσιαλισμο καί τς λιστικς ντίληψης τς στορίας, ποστηρίζει πώς στή ζωή πού περιγράφεται στά κείμενα τς Καινς Διαθήκης φίστανται σημεα προσέγγισης μέ τό ργατικό κίνημα. Πράγματι, στό βιβλίο Πράξεις τν ποστόλων βλέπουμε πώς ο χριστιανοί ταν ο πρτοι πού μέ συνέπεια στή διδασκαλία το Χριστο, ζοσαν μοιραζόμενοι τά λικά τους γαθά. Τοτο, μως, λάμβανε χώρα στή χριστιανική λογική το «,τι μο νήκει νά τό θεωρες καί δικό σου» καί χι στήν κομμουνιστική λογική το «,τι σο νήκει τό θεωρ καί δικό μου». διαφορά στίς δύο ατές ντιλήψεις ζως εναι χαώδης. πρώτη, χριστιανική, πηγάζει πό ατοθυσιαστική γάπη, ν δέυτερη, κομμουνιστική, πηγάζει πό ξουσιαστική πιβολή, καί αθαιρεσία. πιπλέον, χριστιανισμός θέλει τό
γαθό νά γίνεται πό λευθερία γιά νά χει ληθινή ξία. κομμουνισμός πιβάλλει, κόμη καί μέ τή βία, σύμφωνα μέ τούς μεγάλους θεωρητικούς του, τήν σότητα χωρίς νά προϋποθέτει τήν καλλιέργεια καί τήν λεύθερη κατάφαση το νθρώπου. Τό νθρωπολογικό καί θικό χάσμα μεταξύ τν δύο στάσεων ζως χαίνει βυσσδες. νθρωπολογικός, μάλιστα, κανόνας ρίζει πώς ,τι γίνεται μέ τήν βία καί δίχως θική λευθερία εναι καταδικασμένο σέ ποτροπή καί παλινδρόμηση. στορία τό πέδειξε περίτρανα. Δέν «συνάδει μέ τήν χριστιανική μου θική» κμετάλλευση τν πολλν πό τούς λίγους, λλά δέν μπορομε νά συναντηθομε μέ σς στόν τρόπο πού θά πετύχουμε τήν νατροπή ατς τς σχέσης. στορία δειξε τι ο κρηκτικές κοινωνικές νισότητες δήγησαν σέ αματηρές παναστάσεις, πού καί ατές, μως, στηρίχθηκαν στήν νελευθερία καί στό φόβο, στε νά μήν ποστον νατροπή. Μόνη λύση πομένει θική το χριστιανισμο πού, πως φαίνεται, σες παραβλέπετε καί γνοετε!
γαπητέ κ. Σαχπατζίδη, μέ πείσατε πώς δέν σς διαφεύγει τό τι Μ. Βασίλειος καί Γάλλος πολιτικός καί οκονομολόγος Π. Ζ. Προυντόν ναφέρθηκαν στήν ννοια τς διοκτησίας διατυπώνοντας θέσεις μέ καταπληκτική μοιότητα. Γάλλος θεωρητικός το οτοπικο σοσιαλισμο ποστήριξε πώς « διοκτησία εναι κλοπή», πειδή τάξη τν διοκτητν δίνει στόν αυτό της τό ποκλειστικό δικαίωμα νά διαθέτει τά μέσα παραγωγς. Μ. Βασίλειος ρισε πώς «κλοπή γάρ διάζουσα κτσις» ρίζοντας, μως, τό θος τν ρνησίκοσμων σκητν τν πρώτων αώνων. Δηλαδή Μ. Βασίλειος τά σα λέει περί τς διοκτησίας στό ργο του «σκητικαί διατάξεις» τά πευθύνει στούς μοναχούς τς ποχς του. πίσης, τά σα λλα ναφέρει περί τς διοκτησίας στά ργα του «Λόγος σκητικός Β΄» καί «ροι κατ᾿ πιτομήν» πευθύνονται καί πάλι στούς μοναχούς καί σκητές τς ποχς του. Δέν τά λέει στούς χριστιανούς πού ζον στόν κόσμο παγορεύοντάς τους κάθε μορφή διοκτησίας. ξάλλου, πως μλλον θά γνωρίζετε, καί Γάλλος ναρχικός Π. Ζ. Προυντόν, τόν ποο πικαλεσθε ς συνήγορό σας, πρξε φανατικός χθρός κάθε μορφς κρατικοποίησης καί ριζε τό δικαίωμα τς διοκτησίας ς «θρίαμβο τς
λευθερίας», βλέποντας σέ ατή τή μόνη ληθινή γγύηση ναντίον κάθε αθαιρεσίας τς δημόσιας ξουσίας. φο, γαπητέ μου κ. Σαχπατζίδη, τά γνωρίζετε ατά, γιατί θέλετε νά παραπλανηθον ο ναγνστες μας μέ ποσπασματικές καί πιλεκτικές ναφορές, θέλοντας νά κερδίσετε στίς ντυπώσεις καί φήνοντας τό κριβές τν ναφορν κτός θικς συνέπειας; Θά θυμώνατε, ν σς λεγα πώς στάση σας παρακολουθεται πό μή θικ ΄΄δικηγορισμό΄΄;
Τέλος πάντων. Πολλά πό τά παραπάνω εναι θέματα πού ξίζουν ναν διάλογο καί μία ΄΄πίσκεψη΄΄ πό λους μας. Κάτι τέτοιο, δηλαδή νας διάλογος σέ ερύτητα βάσεως καί θεμάτων θά ταν πολύ πιθυμητός πό μέρους μου. λλωστε, ατό κριβς μο πρότεινε καί γαπητός κ. χτσιόγλου σέ προσωπική του πιστολή. στόσο, μολογ πώς εμαι ρκετά πιφυλακτικός, διότι μφότεροι μο παρείχατε εάριθμα, στόσο δυνατά, δείγματα γκλωβισμο στόν ΄΄δικηγορισμό΄΄, πράγμα πού δέν ταιριάζει στό θος μου καί στό θος τν νέων νθρώπων πού γνωρίζω καί πού θά πιθυμοσαν πολύ καί ατοί ναν θικό καί ξιοπρεπή διάλογο.
Προσπαθήσατε νά μέ τρομοκρατήσετε, πως τίς ποχές το Μεσαίωνα, μέ τήν πειλή «τν πιό σκοτεινν γωνιν στήν κόλαση». Τό φόβητρο ατό πρξε τό πιό δυνατό πλο σέ λόκληρη τήν στορία προκειμένου νά χειραγωγηθον ο λαοί στά νήθικα συμφέροντα τν δυνατν ατο το κόσμου. Καί, δυστυχς, πέτυχε πολλά. στόσο, δέν μπορ νά δεχθ πώς τό παιχνίδι τς διαλεκτικς πάλης νάμεσα στόν καπιταλισμό καί στόν μαρξισμό εναι κάτι πού γγίζει τήν ψυχή μου. Θέλησα συνείδησή μου νά διέλθει κέραια μέσα πό τίς δύο ατές συμπληγάδες το λισμο καί νά εναι λεύθερη γιά να λλο εδος πλεύσης. Θά θελα πολύ (ν μο πιτρέπετε, θά προσευχόμουν) σ᾿ ατήν τήν πλεύση νά εμαστε μαζί: σες, κ. χτσιόγλου, ο πόλοιποι «112», λοι ο συμπολίτες καί συμπατριτες μας, λοι ο συνάνθρωποί μας, ο πανταχο ντός καί κτός ποιωνδήποτε συνόρων. Τότε κόλαση θά καταργηθε. Γιατί κόλαση εναι νά
βλέπεις τόν πλησίον σου ς ντίπαλο καί χι ς κοινωνό τς ζως σου, ς να κομμάτι πό τή σάρκα σου, ς να κομμάτι πό τήν ψυχή σου.
γαπητέ κ. Σαχπατζίδη, μμονή σας στόν τρόμο τς κολάσεως μέ κάνει νά ποθέσω κάποια προβληματική, καί τραυματική κόμη, κατηχητική γωγή στά νεανικά σας χρόνια. στόσο, πειδή περισσότερο πό μία φορά μο τίθεται πό μέρους σας τό ρώτημα-πειλή, φείλω νά σς παντήσω μέ ελικρίνεια: χι πλς φοβμαι τήν κόλαση (χι τόσο σύμφωνα μέ τίς δικές σας προλήψεις, προσλήψεις καί κατηχητικές παραστάσεις, λλ᾿ ς χωρισμό πό τόν καλό μας Θεό), λλά καί θά προσέθετα πώς ν ντιμετρήσω τόν αυτό μου μέ τό ερος τς κύριας ντολς το Χριστο, τς θείας γάπης, κρίνω μαυτόν ξιο τς χειρότερης κολάσεως. ν σες χετε καθαρή συνείδηση, πίστη στόν Θεό καί γαπτε νά προσεύχεσθε, τότε ταπεινά σς ζητ νά παρακαλέσετε καί γιά μένα τό λεος το καλο μας Θεο νά διαφύγω πό τίς σκοτεινές γωνιές τς κόλασης καί νά βρεθ στίς φωτεινές μονές το παραδείσου, πράγμα πού λοκαρδίως εχομαι καί γιά σς.
Μετά τιμς καί γάπης
ρχιμανδρίτης
Νικόδημος Κανσίζογλου

44 σχόλια:

  1. Κύριε Σαχπατζίδη, καλή αναρρωση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν τους γνωρίζω προσωπικά,διαβάζω δύο ανθρώπους σε μια φάση κρίσης της ιδεολογικής μου ταυτότητας.Απέναντι στην ευκολία των επικίνδυνων γενικεύσεων,τον αφόρητο διδακτισμό των ημιμαθών,τον εγωιστικό μας ανθρωπισμό...θα προστρέξω στην καθάρια όχθη των ταπεινών που δεν μου ζητούν προαπαιτούμενα.Ευχαριστώ Πατέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πόσες δεκάδες Χρόνια έχουμε να διαβάσουμε ένα άρθρο σαν και αυτό, που εκφραζετε με δημοκρατικό λόγο και σωστή γλώσσα. Πλέον, 《 δυστυχώς 》 στην Ελλάδα,πολιτικοί ,δημοσιογράφοι,πολίτες που ασχολούνται με τα κοινά,καθηγητές και πολίτες, έχουμε ξεχάσει η δεν έχουμε μάθει να εκφραζόμαστε με σεβασμό προς τον συνάνθρωπο,να χρησιμοποιούμε σωστά την γλώσσα μας και να αποσκοπούμε στο κοινό συμφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επιτέλους, ένα κείμενο που ως νέος που είμαι ανταποκρίνεται τόσο πηγαία στην απελπιστικά επείγουσα επιθυμία μου να ζήσω μια μορφή γνήσιας και αληθινής ζωής!

    Nickolas Sintel

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δημοκράτης.
    Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας για την εμφάνιση των φιδιών του φασισμού και του εθνικισμού. Το θέμα είναι αν οι κομματάνθρωποι παραδεχθούν ποτέ ότι αυτοί παίξαν και παίζουν το ρόλο της κοπριάς μέσα στην οποία γεννήθηκαν αυτά τά φίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καιρός ήταν να ακούσουμε και εναν αμερόληπτο λόγο και όχι αερολογίες και φλυαρίες όπως αυτές των σημερινών παρλακιζόντων πολιτικών. Εσείς εξετάζετε τα πράγματα (κατά Περικλήν) «ανευ μαλακίας», όλως αντιθέτως από αυτό που κάνουν οι σημερινοί κομματάνθρωποι που παριστάνουν τους πολιτικούς και άλλοι εργολάβοι του ανθρώπινου πόνου. Δεν γίνεται, πάτερ Νικόδημε, να οργανωθούν κάποιες διαλέξεις για αυτά τά ζητήματα και να έρχονται και αυτοί που τους απαντάτε στην επιστολή σας μήπως και ξυπνήσουν απο το κομματικό τους λήθαργο; -ένας αγανακτισμένος-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιατί, πάτερ, δεν το γράψατε πιο ξεκάθαρα στον κ. Σαχπατζίδη οτι για να καταλάβει κάποιος αυτά που έγραψε στην επιστολή του πρέπει να πάθει εγκεφαλικό διάστρεμμα; Από γλυκόλογες αοριστολογίες για τη δημοκρατία έχουμε χορτάσει. Αυτοί γράφουν έτσι που να μην τους καταλαβαίνει κανείς και να νομίζουν ότι είπαν και σπουδαία πράγματα που δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει κανείς. Μου φαίνεται πως στην απάντησή σας παραείσαστε ευγενικός. Αυτοί αλλιώς έμαθαν να μιλάνε. Έγραψε στην επιστολή του ο κ. Σαχπ. οτι ο άνθρωπος είναι ζωό κοινωνικό. Είμαι σίγουρη πως γιά ζώα αφελή μάς περνάνε πολλοί δικηγόροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάτερ Νικόδημε, με ολο το σεβασμό επιτρέψτε μου να σάς γράψω πως ως τώρα νόμιζα οτι μόνο οι παπάδες φοβερίζουν τους ανθρώπους με την κόλαση. Όμως με οσα διάβασα παραπάνω έμαθα πως το ίδιο κάνουν και οι δικηγόροι. Το πιο εντυπωσιακό είναι το ότι οι δικηγόροι φοβερίζουν και τους παπάδες με την κόλαση. χαχαχά! Πολύ ωραίο! Έχει γούστο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα όσα γράφετε για τον παραλληλισμό που κάνει ο κ. Σαχπατζίδης του κομμουνιστή Προυντόν με τον Μ. Βασίλειο μου θυμίζουν την κλασίκη κομμουνιστική λογική που εκφράζεται με το παρακάτω παράδειγμα: Το μπουζούκι είναι όργανο. Ο αστυνομικός είναι όργανο. Αρα ο αστυνομικός ειναι μποζούκι. Αριστο συλλογιστικό υπόδειγμα για αριστερούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δημητριάδης Ανέστης, φυσικός16 Σεπτεμβρίου 2018 στις 4:56 μ.μ.

    πατέρα Νικόδημε, είμουν φοιτητής πριν 20 χρόνια. Στο πανεπιστήμιο βασίλευαν τότε οι λεγόμενες κομματικές νεολαίες. (Τώρα όλα αυτά βούλιαξαν στην ανία και στη απαξίωση-ευτυχώς). ΟΝΝΕΔ, ΠΑΣΚ, ΚΝΕ σε ασταμάτια συνέδρια και συνελεύσεις μάς τάιζαν σκέτη ζωοτροφή. Τα παιδιά, οι συμφοιτητές μου, ήταν γενικά όλοι καλά παιδιά, αλλά καπελώναν τη συνείδησή τους οι κομματάνθρωποι με τους οποίους σήμερα προσπαθείτε να διαλεχθεἰτε. Πιστέψτε με δεν αξίζει να προσπαθείτε. Αυτοί που κατέστρεψαν τη νεολαία για να την αποχαυνώσουν ωστε να υπηρετεί τα συμφέροντά τους τώρα παρουσιάζονται σαν ηθικοί υπερασπιστές της δημοκρατίας. Ποτέ δεν μίλησαν ουσιαστικά για τα προβλήματα που έλιωναν τα σωθικά μας. Ό,τι έλεγαν το έλεγαν μόνο για το συμφέρον της παραταξής τους. Τώρα που γράφετε κάτι σοβαρό και είναι αφορμή νά δούμε, να σκεφτούμε, να εξετάσουμε σωστά όλα τα σοβαρά θέματα της ζωής μας σάς λένε ότι δεν δίνετε τροφή στή σκέψη μας. Ποιοί; Αυτοί που μπούχτησαν με φθηνή ζωοτροφή τον εγκέφαλο και την καρδιά σε ολόκληρες γενιές νέων ανθρωπων. Δ.Α.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. π. Νικόδημε, τώρα τελευταία άκουσα να κυκλοφορεί η φήμη για μια περίπτωση στην πολή μας. Κάποιοι ΄΄αριστεροί΄΄ δικηγόροι πέταξαν έξω απο το καταστημά τους μια οικογένεια βιοπαλαιστών, επειδή καθυστέρησε, μέσα σε αυτή τη φοβερή κρίση, την καταβολή κάποιων ενοικίων στον εισοδηματία ιδιοκτήτη του καταστήματος. Θαυμάζω για το πώς χωρίς ίχνος ντροπής διακηρύττουν ότι είναι ΄΄αριστεροί΄΄ και διαπρίονται για το άδικο της ιδιοκτησίας και την σκληρότητα των πλουσίων. Αν ήταν συνεπείς με αυτά που διακηρύττουν δεν θα έπρεπε να αρνηθούν στον καπιτάλα εισοδηματία να συμπράξουν υποστηρίζοντας το έγκλημα; [απαξιώ και το όνομά μου να τους χαρίσω].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εγώ ένα ξέρω, ότι Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ ειναι βρωμεροί ψεύτες που κοροϊδεύουν τον κόσμο για να πλουτίζουν οι ίδιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η γιαγιά μου πέθανε πολύ μεγάλη. Θυμάμαι που μάς έλεγε πως έζησε όλους τους τελευταίους πολέμους και έκλαιγε: «παιδάκι μου, γνώρισα τους γερμανούς, τους βουλγάρους, αλλά πιο πολύ από όλους φοβήθηκα τους κομμουνιστές. Δεν λυπόνταν κανέναν».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πάτερ Νικόδημε, θυμόμαστε πως όταν σας ρωτήσαμε γιατί γράφετε την επιστολή σας πρώτο το όνομα του κ. Θ. Αχτσιόγλου, μας απαντήσατε ότι τον εκτιμάτε και ότι είναι γνωστές και εκπεφρασμένες οι δημοκρατικές του ευαισθησίες σε αρκετες περιπτώσεις και έχει αλτρουισμό και ευαισθησία σε πάσχοντες συνανθρώπους μας και γιατί ηγήθηκε έγκριτων δημοκρατικών κινήσεων σε δημοτικό επίπεδο και διότι τον ίδιο καιρό δημοσίευσε πολλά παρόμοια κείμενα. Τώρα διαβάζουμε σε αυτά που γράφετε πως αυτός ο ίδιος φέρεται ως συντάκτης, αφού μιλάει όπως ο συγγραφέας ενός κειμενου, αυτός είναι ο αποστολέας του κειμένου και πάλι αυτός ο ίδιος είναι και ο παραλήπτης των απαντήσεων. Μετά έχουν και πρόσωπο νας σάς γράφουν ότι δεν έχετε διακριτική συμπεριφορά. Ουαί υμίν δικηγόροι υποκριτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Όλοι για δημοκρατία μιλάνε καί την προδίδουν οι περισσότεροι. Αυτά που γράφει ο δικηγόρος Σαχπατζίδης συμφωνούν με όσα γράφει ο Καστοριάδης για τη δημοκρατία και την πληροφόρηση; Σήμερα έχουμε δημοκρατική πληροφόρηση στη χώρα μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πάτερ Νικόδημε, ενώ σας σεβόμαστε πολύ, θέλουμε να σας πούμε πως είναι κάπως αφελές από μέρους σας το να νομίζετε ότι θα πείσετε έναν πωρωμένο αριστερό να δεχθεί κάτι άλλο από αυτό που έχει μέσα στο κεφάλι του. Νομίζω πως ο Καστοριάδης είπε κάποτε ότι αν επιτεθούν στη γη εξωγήινοι και οι Αμερικανοί θελήσουν να τους αντιμετωπίσουν, οι κομμουνιστές θα πάρουν το μέρος των εξωγήινων. Αυτά βέβαια σε παλαιότερες εποχές, διότι σήμερα οι εγχώριοι αριστεροί έγιναν οι πιστές ορντινάντσες των Αμερικανών. Δεν θυμάμαι στα χρόνια που ζω (από το 1960) καμιά άλλη παράταξη και κυβέρνηση να παρείχε περισσότερες εκδουλεύσεις στους καπιταλιστές Αμερικανούς από τους σημερινούς αριστερούς. Κορυφαία περίπτωση το εθνικό μας θέμα με το Μακεδονικό ζήτημα, όπου οι εγχώριοι αριστεροί ριζοσπάστες υπηρέτησαν τις αμερικανικές στρατηγικές με τον πιο πιστό τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άποψη μου: όσα λέγονται υπερ της δημοκρατίας , σκοπό έχουν να βοηθήσουν τους συντάκτες που τα γράφουν πρώτα για να παραμείνουν οι αρχές τους όσο γίνετε στην θετική πλευρά του ζητήματος και όχι σαφώς για να αφυπνιστούν , αυτοί που δεν θέλουν. Και δεύτερον για να βοηθηθούν οι νέοι σε ηλικία αναγνώστες , που τώρα ξεκινούν να αντιλαμβάνοντε τα πράγματα.....

      Διαγραφή
  17. Υπενθύμιση στους αντιδημοκρατικούς : Αν θες να επιβιώσεις να εργάζεσε, αν θες να' χεις ( πάτα στο σβέρκο του αδελφού σου). Τα λέω για να τ' ακούω πρώτος εγώ , γιατί κι' εμένα ώρες ώρες με κυριεύει , αυτή η σκλαβιά της αντιδημοκρατικότητας. Αλήθεια λέω περαστικά πρώτα σ' εμένα και σ' όσους θέλουν την Υγειά τους.!!!....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΙΩΑΝΝΗΣ Π.
    Η καρδιά του σώματος της Εκκλησίας δεν μπορεί παρά να πονά μπροστά στο δαιμονικό τερατούργημα του σύγχρονου παγκόσμιου καπιταλισμού. Η Εκκλησία, αν και δεν είναι «εκ του κόσμου τούτου», επιθυμεί τα υλικά αγαθά αυτού του κόσμου να είναι μοιρασμένα στους ανθρώπους όσο το δυνατόν πιο δίκαια. Ο Χριστός κάλεσε τους πλουσίους να διαμοιράσουν τα υπάρχοντά τους στους φτωχούς και προέτρεψε αυτόν που έχει δύο χιτώνες να δώσει σε αυτόν που δεν έχει. Στο κήρυγμα της Εκκλησίας, η ανακατανομή του πλούτου παραμένει εθελούσια, εκπορευόμενη από την εν Χριστώ ανακαίνιση του ανθρώπου. Η Εκκλησία καλεί τους πιστούς να επιζητούν την κοινωνική δικαιοσύνη, να είναι φιλάνθρωποι και φυσικά, σε προσωπικό επίπεδο, να μην αδικούν τους άλλους. Ομοίως καλεί τους εργοστασιάρχες, αν όχι να πουλήσουν τα εργοστάσιά τους, τουλάχιστον να είναι δίκαιοι με τους εργάτες και να επιδιώκουν τη γενική ευημερία. Όμως, όπως χαρακτηριστικά έλεγε ο άγιος Παΐσιος, «αν τα υλικά πράγματα δεν μοιράζονται με το Ευαγγέλιο στο τέλος θα μοιραστούν με το μαχαίρι».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΙΩΑΝΝΗΣ Π.
    Από τη μία πλευρά ο καπιταλισμός, υπόσχεται έναν κόσμο ανισότητας, αδικίας, εκμετάλλευσης του συνανθρώπου αλλά και ευκαιριών, όπου ο κάθε άνθρωπος έχει την δυνατότητα να ανυψωθεί ή να καταβαραθρωθεί υλικά, ανάλογα με τις ικανότητες και τις επιλογές του. Ο πλούτος ανισοκατανέμεται, οδηγώντας τους πλούσιους στην αναλγησία και την έπαρση και τους φτωχούς στην ηθική αδιαφορία και την απόγνωση.
    Το κομμουνιστικό μοντέλο, από την άλλη, επαγγέλλεται έναν κόσμο όπου άπαντες θα ζήσουν φτωχοί, λαμβάνοντας υλικά αγαθά ανάλογα με τις ανάγκες τους και όχι τις ικανότητες ή την εργατικότητά τους. Η έννοια της αγάπης αντικαθίσταται από αυτήν της συντροφικότητας απέναντι στον πραγματικό εχθρό, ο οποίος, καθώς η «πατρίδα» αποτελεί «γη εκμετάλλευσης», είναι ταξικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Για τους αριστερούς του τόπου μας η δημοκρατία είναι σαν τον φούρνο του χότζα. Όταν κυβερνούν άλλοι δημοκρατία εννοούν να φωνάζουν και να ακούγονται μόνο αυτοί. Όταν κυβερνούν οι ίδιοι δημοκρατία είναι να μιλούν, να φωνάζουν και να ακούγονται και πάλι οι ίδιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πολίτης των Γιαννιτσών18 Σεπτεμβρίου 2018 στις 11:58 μ.μ.

    Θα ήθελα να ρωτήσω τους δικηγόρους με τους οποίους κάνετε αυτόν τον διάλογο τι πρόσφεραν και πώς συμβάλαν στην πρόοδο της πόλης μας και ιδιαίτερα στη μεταξύ μας ενότητα και συνεργασία. Όχι βεβαίως μόνο αυτοί αλλά όλοι οι παρόμοιοί τους διαφόρων κομμάτων και συμφερόντων το μόνο που έκαναν είναι να διαιρούν και διχάζουν τους ανθρώπους. Ποιόν να αναθεματίσουμε ως υπεύθυνο για τον χωρισμό των συμπολιτών μας σε δεξιούς και αριστερούς, σε ΠΑΟΚ και ΑΕΚ, στους πάνω και στους κάτω, σε καπιταλιστές και κομμουνιστές, όταν για όλους αυτούς η πίστη είναι μόνο το χρήμα, η εξουσία, η δόξα; Και όταν ακούσουν μια φωνή, όπως αυτά που γράφετε, να μιλάει για κάτι καινούργιο, για κάτι που ενώνει και δίνει νόημα στη ζωή, πασχίζουν να διαβάλουν και να συκοφαντήσουν για να μη προκύψει καμιά ελπίδα να ανοίξουν οι νέοι άνθρωποι τα μάτια τους και να ζητήσουν αυτό που συμφέρει όχι έναν και δυό, αλλά όλη μας την κοινωνία και την πατρίδα μας. Πολλοί διαιρούν για να βασιλεύουν πάνω στις εξαθλιωμένες υπάρξεις μας.
    Γιαννιτσά 2018.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ΙΩΑΝΗΣ Π.
    Σε απόλυτη αντίθεση με την πουριτανική προτεσταντική ηθική που έδωσε τις βάσεις για την ανάπτυξη του καπιταλισμού, το ορθόδοξο ήθος είναι ήθος καρδίας συντετριμμένης, ήθος στραμμένο στον ουρανό. Η φιλότιμη ενασχόληση του ανθρώπου με το επάγγελμά του ευλογείται, αρκεί η έγνοια του πλουτισμού να μην κατακτά την καρδιά του ανθρώπου, προσηλώνοντάς την σε αυτήν εδώ τη γη. Κανένα κοινωνικό σύστημα δε θεωρείται καταδικαστέο a priori, αρκεί να σέβεται την ελευθερία και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου. Ο άγιος Παΐσιος τολμά να πει: «εγώ, αν οι κομμουνιστές δεν ήταν άθεοι, αν δεν κυνηγούσαν το Χριστό θα συμφωνούσα μαζί τους. Καλό είναι τα χωράφια, τα εργοστάσια, να ανήκουν σε όλους, όχι κάποιος να πεινάει και κάποιος να πετάει».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΙΩΑΝΝΗΣ Π.
    Ο κομμουνισμός, αντιμετώπισε σχεδόν παντού και πάντα, εχθρικά τον χριστιανισμό, ακυρώνοντας βίαια κάθε μήνυμα αναστάσιμης ελπίδας εν Χριστώ. Σύμφωνα με τον Λένιν, «η θρησκεία διδάσκει την αγαθοεργία στην επίγεια ζωή, προσφέροντας στους εργάτες μια πολύ φθηνή δικαίωση για όλη την εκμεταλλευτική τους ύπαρξη και πουλώντας τους σε συμφέρουσα τιμή εισιτήρια για την επουράνια μακαριότητα».
    Κατά τους θεωρητικούς του κομμουνισμού, ο χριστιανισμός θα οδηγηθεί από μόνος του σε φυσικό θάνατο, όταν οι κοινωνικές συνθήκες ανατραπούν οριστικά, αποκατασταθούν οι ανισότητες και ως εκ τούτου πάψει η ανάγκη για «μεταφυσική απόδραση» από την αισθητή πραγματικότητα. Όταν δηλαδή ο κόσμος καταστεί ένας «επίγειος παράδεισος», από τον οποίο θα απουσιάζει το χρήμα, η εκμετάλλευση και η ιδιοκτησία, μια έννοια τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτήν την ίδια την ουσία του μεταπτωτικού ανθρώπου. Ένας «επίγειος παράδεισος», ουτοπικός βέβαια, από τον οποίο όμως και πάλι δεν θα λείπει η ατέλεια, η κακία, οι αδυναμίες, τα πάθη, η αρρώστια, η θλίψη, η αποτυχία, η φθορά και ο θάνατος. Μας αρκεί, άραγε, ένας τέτοιος «παράδεισος»;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πετρ. Ιvan.
    Αιδεσιμώτατε πατέρα, πάρα πολύ με ανακούφισε αυτό που γράψατε οτι ο φασισμός, ο εθνικισμός, οι χρυσαυγίτες κλπ είναι τα βρωμερά αυγά αυτών που εδώ και πολλά χρόνια, δεκαετίες, ρημάζουν τη χώρα μας και τώρα παριστάνουν τους θιγμένους και τους υπερασπιστές της δημοκρατίας. Για χρόνια πολλά στα πανεπιστήμια αγωνίζονταν ποιός θα καπελώσει τη φοιτητική νεολαία, μόλυναν τον συνδικαλισμό με τα κομματικά τους συμφέροντα, αποδόμησαν κάθε υγειή μορφή λειτουργίας του κράτους, η ρουσφετολαγνεία ήταν το αγαπημένο τους άθλημα, κατάντησαν τους δημόσιους υπαλλήλους τα τροκτικά του δημοσίου χρήματος, η αναξιοκρατεία κυριάρχησε παντού, έκαναν τον πολίτη να αισθάνεται το κράτος σαν εχθρό του. Και μετά από αυτά απορούν πως γεννήθηκαν τα δηλητηριόδη μανιτάρια του φασισμού και της μισαλλοδοξίας. Αυτοί τα γέννησαν και τώρα κάνουν πως δεν τα γνωρίζουν όπως οι πόρνες τα νόθα αποπαίδια τους. Π. Ι. Βιολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Jordan Go.
    Νομίζω πως δεν έχετε άδικο στην ψυχαναλυτική επισήμανσή σας ότι δηλαδή για τις στρεβλές αντιλήψεις για την εκκλησία, το ήθος και την αποστολή της, φταίνε τα κατηχητικά που φοιτούσε ο κ. Σαχπατζίδης στα νεανικά του χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Είμαι 67 χρονών και έχω εγγόνια που μόλις γίναν φοιτητές. Παρακαλώ στην προσευχή μου να συνδεθούν με καλούς ιερείς πνευματικούς για να γλυτώσουν από όλους αυτούς που εδώ και χρόνια με τις διαιρέσεις και τις αλληλοφαγομάρες τους ρημάζουν τον τόπο μας. Δεν με ενδιαφέρει αν ειναι δεξιοί ή αριστεροί αυτοί οι εγκληματίες. Βλέπω οτι οι περισσότεροι δεν αγαπούν τον τόπο μας. Θα ήθελα να πάρουν τα εγγόνια μου αυτά που γράψατε και να τα διαβάζουν κάθε μέρα. Σας ευχαριστούμε πολύ. Μαρία Δ. (συνταξ. δασκάλα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Λία Μήτσκου
    κύριε σεβαστέ πάτερ, ρωτάτε τον κ. Σαχπατζίδη γιατί δεν είναι πιο απλός σε αυτά που γράφει για να καταλαβαίνουμε όλοι τι ακριβώς θέλει να πει; Κάποιοι θέλουν να δείξουν μια υπεροχή μιλώντας με τέτοιο τρόπο που να μη τους καταλαβαίνει κανείς. Πολλοί δικηγόροι δεν μπορούν να μιλήσουν διαφορετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Θύμα της ΄΄πληροφόρησης΄΄21 Σεπτεμβρίου 2018 στις 10:50 μ.μ.

    Η μεγαλύτερη αρετή της σημερινής ΄΄αριστερής΄΄ δημοκρατίας είναι η ΄΄αληθινή πληροφόρηση΄΄. Αρκεί να δει κάποιος ένα δελτίο ειδήσεων από κρατικό κανάλι για να διαπιστώσει την ΄΄αληθινή πληροφόρηση΄΄. Όλα τα θύματα της ΄΄πληροφόρησης΄΄ ας ενωθούμε κατά του ψεύδους και της υποκρισίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μήπως, σεβαστέ πατέρα, θα μπορούσε κάποιος να μας εξηγείσει το δεύτερο συνθετικό του ονόματος του κόμματος που σήμερα συγκυβερνάει με τους στενοκέφαλους δεξιούς; Εννοώ το ΣΥ ΡΙΖ Α, δηλαδή το ΡΙΖ. Από ότι ξέρω ΡΙΖ σημαίνει ριζοσπαστικός. Και αν εξηγήσω μόνος μου τη σημασία, λαμβάνοντας υπόψιν τις στάσεις της κυβέρνησης σε όλα τα ζωτικά θέματα της πατρίδας μας, καταλήγω στο ότι ριζοσπαστικός είναι αυτός που δεν τολμάει να πειράξει κανένα από τα συμφέροντα των οικονομικών κολοσσών που απομυζούν το αίμα μας, αυτός που υπηρετεί τα σχέδια των Αμερικάνων, αυτός που συντηρεί την ασυδοσία των δημοσίων λειτουργών, αυτός που ερωτοτροπεί με ανήθικους συνδικαλιστές, αυτός που βουλιάζει την παιδεία στο τέλμα της φυγοπονίας, αυτός που μοναδικό όραμά του έχει την αγάπη του για την εξουσία. Πρέπει να αλλάξω όνομα, αν αυτοί δεν αλλάξουν στάση, διότι με ρεζιλεύουν ανεπανόρθωτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Απορῶ, δέν βλέπουν οι κομμουνιστές στην Ελλάδα ότι το κοινωνικό και οικονομικό αυτό σύστημα απέτυχε οικτρά οπουδήποτε εφαρμόσθηκε; Αφού το γνωρίζουν γιατί συνεχίζουν να μιλάνε για κομμουνισμό; Αλλά, όπως είπε κάποιος: Το εργοστάσιο στο εξωτερικό έκλεισε και στην Ελλάδα οι αντιπροσωπείες δεν πήραν χαμπάρι και είναι ἀκομη ανοικτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πανοσιολογιώτατε π. Νικόδημε, εξομολογούμαι πως, ενώ πιστεύω στον Θεό, έως τώρα διατηρούσα απέναντι στους κληρικούς της Εκκλησίας κάποια σοβαρή επιφύλαξη. Τους θεωρούσα συμβιβασμένους και βολεμένους με το κατεστημένο σύστημα εξουσίας που ταλαιπωρεί δεκαετίες την πατρίδα μας. Μετά από αυτά που διάβασα στο κείμενό σας και αν ισχύει το ότι και άλλοι κληρικοί σκέπτονται όπως εσείς, είμαι έτοιμος να αλλάξω γνώμη και να θέλω να συμπορευθούμε μαζί στον αγώνα για αληθινή πληροφόρηση και ακαπέλωτη δημοκρατία. Η αρρώστια του κομματισμού κατασπάραξε ό,τι καλό υπήρχε στο ἐθνος μας. Π. Ι. Dr. Φιλοσοφίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Με βοηθήσατε καλά να καταλάβω τί θα πει δικηγορισμός και να τον αναγνωρίσω στη στάση του συνομιλητή σας. Άκουγα αυτή τη λέξη και δεν είχα παραδείγματα για την εμπεδώσω. Δηλαδή, «δικηγορισμός» είναι το να προσπαθεί κάποιος να παραπλανήσει τον συλλογισμό του ακροατή του και να τον οδηγήσει εκεί που αυτός θέλει. Για να το κάνει αυτό χρησιμοποιεί αποσπάσματα λόγων αποκομένων από τη συνάφεια και το υπόλοιπο πνεύμα της πηγής του. Μεταθέτει τον προβληματισμό από τα ουσιαστικά στα επουσιώση για να δημιουργήσει εντυπώσεις. Κάνει τον θιγμένο, ενώ έχει λερωμένη τη φωλιά του. Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης. Επίσης, γράφετε ότι σας πρότειναν ένα διάλογο για αυτά τα ζητήματα. Γνώμη μου είναι να μη δεχθείτε, διότι αυτοί δέν θέλουν πραγματικό διάλογο, αντικειμενικό και αμερόληπτο, αλλά θέλουν να εξασκηθούν στις δικηγορικές τους πονηριές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Καπιταλισμός και κομμουνισμός είναι δύο άγρια σκυλιά που μαλώνουν για το ίδιο κόκκαλο. Δεν έχει σημασία σε ποιανού τα δόντια βρίσκεται το κόκκαλο σε διαφορετικές στιγμές. Ο σκοπός τους είναι το κόκκαλο διότι είναι σκυλιά. Αλίμονο σε αυτόν που θα τύχει ανάμεσα σ᾿ αυτά τά σκυλιά. (δηλώνω δαγκωμένος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καπιταλισμός είναι η απληστία του κέρδους· η ζωή των λίγων εναντίον των πολλών· η μονοπώληση της ανάγκης για δημιουργία και πρόοδο. Κομμουνισμός είναι ο μαρασμός της δημιουργικότητας, η ζωή του ράθυμου εις βάρος του εργατικού. Ο κομμουνισμός δεν ανταποκρίνεται στη βασική ανάγκη του ανθρώπου για προσωπική δημιουργία. Ποιός σήμερα συζητάει γι᾿ αυτά; Βασιλεύει η στενοκεφαλιά. (δηλώνω θύμα των ραθύμων)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Πράγματι, πάτερ, τα όσα γράφετε δίνουν τροφή για σκέψη. Ως τώρα οι αδίστακτοι καπιταλιστές (Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ) και οι υποκριτές αριστεροί (με δεξιές τσέπες) το μόνο που μας μάθαιναν είναι να τρώμε, να μας αρμέγουν, να μας κουρεύουν και μετά να καταλλήγουμε σαν ζώα στον χασάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. 4you
    Σου γράφουμε τέσσερις φίλοι, αν και δεν σε γνωρίζουμε. Θέλουμε να πούμε ότι ως τώρα όλα τα κόμματα μας αντιμετωπίζουν σαν ζώα, όπως έγραψε και άλλος φίλος. Όταν ἐχουμε δουλειά να δουλεύουμε σαν ζώα για να πληρώνουμε υψηλούς μισθούς σε βουλευτές και παρατρεχάμενους και ύστερα κάνουν και τους αριστερούς. Όμως και η εκκλησία έπρεπε να μιλάει περισσότερο. Αυτοί, βέβαια, δεν φοβούνται ούτε Θεό ούτε ανθρώπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Αγαπητέ π. Νικόδημε, ο χρόνος είναι το καμίνι που δοκιμάζει ό,τι σαρκώνεται στα σπλάχνα του. Καίει κάθε κίβδηλο υλικό, χόρτο, άχυρο, καλάμια, ενώ διατηρεί και λαμπικάρει καθετί βαρύ και πολύτιμο. Ο κομμουνισμός, ως υλιστική θεωρία (όπως και ο καπιταλισμός) δοκιμάστηκε στο καμίνι του χρόνου και κάηκε. Πόσο εφαρμόστηκε και άντεξε σε οποιαδήποτε χώρα του κόσμου; Ο χρόνος τον δοκίμασε και τον έκανε μαύρη στάχτη. Γιατί δεν παραδειγματίζονται οι αγαπητοί φίλοι μας από αυτό; Φυσικά, δεν εννοώ πως η διατήρηση του καπιταλισμού μέχρι και σήμερα οφείλεται στις υγιείς προϋποθέσεις του. Απλώς οι άνθρωποι αγαπούν τον πλούτο ως ψυχολογική ανάγκη θωράκισης έναντι της φθοράς και του θανάτου. Ο καπιταλισμός θα επιβιώσει ως το τέλος του κόσμου, διότι η αρρώστια της αγάπης του πλούτου θα σβήσει όταν σβήσει και ο άρρωστος μεταπτωτικός άνθρωπος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Σεβασμιώτατε κ. κ. Αρχιμανδρίτη, δεν ξέρω αν αυτός ο κ. Σαχπατζόγλου είναι θεολόγος ή δικηγόρος ή αν κάνει κατηχητικό σε κάποια εκκλησία, θέλω όμως να μου λύσει μία απορία. Εμείς είμαστε μια φτωχή οικογένεια και προσπαθούμε να ζήσουμε τίμια απέναντι στην οικογένεια, στην πατρίδα μας και στην κοινωνία μας. Γιατί στην γειτονιά μας οι πιο πλούσιοι είναι κουμουνιστές; Αυτοί έχουν μεγάλο πλούτο, δεν ενδιαφέρονται για τα προβλήματα του κόσμου και παριστάνουν τους κουμουνιστές. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτη η υποκρισία. Εμείς θέλουμε να παραμείνουμε έντιμοι με τη συνείδησή μας. Σας ευχαριστούμε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Η επιθετική διάθεση, η μη παραδοχή και επιδοκιμασία σωστών απόψεων του άλλου, ο χωρίς σεβασμό, διακριτικότητα και αγάπη λόγος, η επίδειξη ανούσιων γνώσεων για αποπροσανατολιστικούς σκοπούς, η συνειδητά μονόπλευρη παρουσίαση ζητημάτων, η δυσκολία εύρεσης σύμφωνων σημείων με αλλόδοξους είναι στοιχεία που συναντάει κανείς στο κείμενο του κ. Σαχπατζίδη. Ομολογώ όμως πως ορισμένες φορές αναγνωρίζω και στον εαυτό μου αυτά τα ελαττώματα όταν επικοινωνώ. Πέραν της προσωπικής μας ευθύνης ποιοι άλλοι έχουν ευθύνη για τη δημιουργία προσωπικοτήτων με τέτοιες συμπεριφορές; Οι αδιάφοροι γονείς; Οι ακατάλληλοι εκπαιδευτικοί; Οι μπερδεμένοι (βλέπε «114») που τολμούν να επηρεάζουν με το δημόσιο λόγο τους την κοινωνία; Οι πολιτικοί που, ιδίως σήμερα, είναι καταστροφικά πρότυπα; Οι άνθρωποι "της Εκκλησίας", με ράσο ή χωρίς, που είναι τέλεια παραδείγματα...προς αποφυγείν; Εύχομαι στον κ. Σαχπατζίδη, στους λοιπούς 113, σε εμένα και σε όσους έτυχε να διαβάσουν τα κείμενα του πατρός να εκμεταλλευτούμε αυτήν την ευκαιρία να γνωρίσουμε ένα διαφορετικό, πιο ταπεινό τρόπο αντιμετώπισης των ανθρώπων και των κοινωνικών προβλημάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ευλογειτε, Πάτερ Νικοδημε! Σχετικά με το κείμενο σας, λίγα λόγια από καρδιάς. Όταν η γνώση Πλημμυριζει, Όταν η ελευθερία Υπερτερεί, Όταν η αλήθεια Φανερώνεται, Όταν η Αγάπη Ξεχειλιζει, ΤΟΤΕ Ανατελει Ο Ήλιος της Δικαιοσύνης, Λάμπει το Φως Του Χριστού και όλα τα άλλα..... ακούγονται ως:"περί ανέμων και υδάτων "
    Ευχαριστώ Πάτερ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή