Την αγοραστική
συμπεριφορά των πολιτών στη διάρκεια των εορτών κατέγραψε το Εργαστήριο
Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με έρευνα μέσω ιστοσελίδων
κοινωνικής δικτύωσης, στο διάστημα 27/12/2016-30/12/2016.
Σύμφωνα με την
έρευνα, τo 85% δήλωσε ότι πραγματοποίησε αγορές για τις ημέρες των
Χριστουγέννων, ενώ το 15% δήλωσε ότι δεν αγόρασε προϊόντα.
Οι κυριότεροι λόγοι που δεν αγόρασαν κάποιοι προϊόντα ήταν η έλλειψη
χρημάτων (43%), η έλλειψη χρόνου (23%), το ότι δεν υπήρχε ανάγκη (20%) και η
πολυκοσμία στα καταστήματα (7%). To 76% των ερωτηθέντων απάντησε ότι δαπάνησε
μέχρι 200 ευρώ, το 20% από 201 έως 500 ευρώ και το υπόλοιπο 4% ξόδεψε
περισσότερα από 501 ευρώ εν όψει των Χριστουγέννων.
Για την
Πρωτοχρονιά το 73% του δείγματος δήλωσε ότι θα έκανε αγορές προϊόντων, αλλά
η συντριπτική πλειονότητα -ποσοστό 92%- δαπανώντας λιγότερα από 200 Ευρώ.
Από την ερώτηση
σε ποιες κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών δαπανήθηκαν τα χρήματα βγαίνει το
συμπέρασμα ότι αγοράστηκαν κυρίως τρόφιμα και είδη ρουχισμού.
Συγκεκριμένα, για
την αγορά τροφίμων το 54% ξόδεψε το 15%-30% των χρημάτων του, ενώ το 37%
δαπάνησε το 15% των χρημάτων του για αγορά οικιακών συσκευών. Το 38% απάντησε
ότι διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του για ένα ταξίδι, ενώ το 11%
ξόδεψε το 30% των χρημάτων του γι’ αυτό το σκοπό. Για την αγορά ειδών ένδυσης
και υπόδησης το 25% του δείγματος διέθεσε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του,
ένα το 40% των ερωτηθέντων δαπάνησε το 30%-60% των χρημάτων του γι’ αυτό το
σκοπό.
Σε ό,τι αφορά
την αγορά προϊόντων τεχνολογίας, το 28% του δείγματος διέθεσε λιγότερο από το
15% των χρημάτων του σε τέτοιου είδους προϊόντα, ενώ το 13% ξόδεψε το 30% των
χρημάτων του.
Επιπλέον, το
16% του δείγματος ξόδεψε το 30% των χρημάτων του σε κοσμήματα και αξεσουάρ, ενώ
υπάρχει και ένα ποσοστό 10% που δαπάνησε για κοσμήματα και αξεσουάρ το 45% των
χρημάτων του.
Το 11% αγόρασε παιχνίδια και ξόδεψε το 30% των χρημάτων του, ενώ ποσοστό 33% ξόδεψε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του γι’ αυτό το σκοπό.
Το 11% αγόρασε παιχνίδια και ξόδεψε το 30% των χρημάτων του, ενώ ποσοστό 33% ξόδεψε λιγότερο από το 15% των χρημάτων του γι’ αυτό το σκοπό.
Τέλος, το 3%
διέθεσε το 30% των χρημάτων του για την αγορά επίπλων, τo 5% έδωσε το 30% των
χρημάτων του για την αγορά βιβλίων και ένα 26% ξόδεψε το 30% των χρημάτων του
για διασκέδαση.
Το 24% του
δείγματος πραγματοποίησε ένα ταξίδι κατά τη διάρκεια των εορτών των
Χριστουγέννων. Το 90% από αυτούς ταξίδεψαν εντός Ελλάδας και το 10% στο
εξωτερικό. Η μέση διάρκεια των ταξιδιών ήταν 7 ημέρες. Για τη διαμονή τους, από
αυτούς που ταξίδεψαν το 54% επέλεξε σπίτι της οικογένειάς του, το 14% προτίμησε
τη φιλοξενία των φίλων και το 24% έμεινε σε ξενοδοχείο.
Το αυτοκίνητο
ήταν το κύριο μεταφορικό μέσο για το 40% του δείγματος, το 34% ταξίδεψε με
αεροπλάνο, το 19% χρησιμοποίησε λεωφορείο και το 3% χρησιμοποίησε τραίνο για τη
μετακίνηση στον προορισμό του.
Τα έξοδα του
ταξιδιού δεν ξεπέρασαν τα 500 ευρώ για το 87%, ενώ κυμάνθηκαν στα 501 έως 1.000
ευρώ για το 5%, από 2.001 έως 3.000 ευρώ για το 5% και περισσότερα από 5.000
ευρώ για το 3% των ερωτηθέντων.
Στο
ερωτηματολόγιο του εργαστηρίου μάρκετινγκ MARLAB, απάντησαν 195 άτομα εκ των
οποίων το 27% ήταν άντρες και το 73% γυναίκες. Σε ό,τι αφορά την ηλικία, το 57%
του δείγματος ήταν ηλικίας 18-24 ετών, το 26% ήταν μεταξύ 25 και 35 ετών, το
13% ήταν μεταξύ 36 και 50 ετών και το υπόλοιπο 4% ήταν άτομα μεγαλύτερα από 51
ετών.
Το 51% του
δείγματος ήταν φοιτητές/τριες, το 11% δήλωσε άνεργος/η, το 18,4% εργαζόταν στον
ιδιωτικό τομέα, το 5% εργαζόταν στο δημόσιο τομέα, το 10,6% ήταν ελεύθεροι
επαγγελματίες, το 2% ήταν ιδιοκτήτες επιχείρησης, και το 2% είχε βγει στη
σύνταξη. Σε ό,τι αφορά το οικογενειακό εισόδημα, το 33% των ερωτηθέντων είχε
εισόδημα μεταξύ 10.001 και 20.000 ευρώ, το 38% είχε εισόδημα μικρότερο των
10.000 ευρώ, το 14% είχε εισόδημα μεταξύ 20.001 και 30.000 ευρώ, το 11% δήλωσε
εισόδημα μεταξύ 30.001 και 40.000 ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 4% δήλωσε εισόδημα
μεγαλύτερο των 40.001 ευρώ. Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν άτομα από 33
διαφορετικούς νομούς της χώρας με τους περισσότερους να προέρχονται από το νομό
Θεσσαλονίκης (37%), Αττικής (24%), Δωδεκανήσου (6%), Ηρακλείου (3,4%), Βοιωτίας
(3,4%), Μεσσηνίας (2,3%) και Πέλλας (2,3).
Το Εργαστήριο
Μάρκετινγκ MARLAB ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2015 στο Τμήμα Οργάνωσης &
Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για να προάγει την έρευνα
και την εκπαίδευση στο αντικείμενο του μάρκετινγκ. Διαθέτει 37 μέλη εκ των
οποίων τα 5 είναι μέλη του Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) -
καθηγητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, 2 υποψήφιοι διδάκτορες και 30
φοιτητές/τριες εθελοντές.
Χορηγοί του
Εργαστηρίου MARLAB είναι η Εθνική Τράπεζα και η ΔΕΘ-Helexpo, ενώ Χορηγός
Επικοινωνίας είναι το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ)
newsbomb.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου