Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

Γ. Καρασμάνης: “Να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το έργο της οδικής σύνδεσης Βόρας – 3/5 Πηγαδιών”


        Ο Ερωτών, το 2009, επί Κυβερνήσεως της Νέας Δημοκρατίας, είχε πετύχει να εξασφαλίσει από το Υπουργείο Εσωτερικών, τα αναγκαία κονδύλια προς τον τότε Δήμο Βεγορίτιδας, για την επικύρωση μελετών που αφορά σε ένα μεγάλο έργο: Την οδική σύνδεση του Χιονοδρομικού Κέντρου Βόρα (Καϊμακτσαλάν) του Νομού μας με το Χιονοδρομικό Κέντρο στα 3-5 Πηγάδια Ημαθίας.

        Πρόκειται για ένα έργο πρωταρχικής σημασίας για ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή με πολλαπλά οφέλη:..
Η σύνδεση των παραπάνω δύο τουριστικών πόλων των δύο Νομών, με σύγχρονο οδικό άξονα Βόρας - Ανεμοδρομίου Παναγίτσας - Λίμνης Βεγορίτιδας - Χιονοδρομικού Κέντρου 3/5 Πηγαδίων, θα δημιουργήσει έναν σημαντικότατο μοχλό ανάπτυξης. Θα δώσει τη δυνατότητα προσέλκυσης πολύ μεγάλου αριθμού τουριστών, φίλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (όπως γενικότερα χειμερινός, ορειβατικός, ιππικός, φυσιολατρικός, ναυταθλητικός, αγροτικός κλπ), θα συμβάλλει στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, στην μείωση των ποσοστών ανεργίας – κυρίως των νέων – αλλά και στην βελτίωση και ασφάλεια των συνθηκών μετακίνησης. Και πιο συγκεκριμένα, θα ενισχυθεί το εισόδημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, καθώς πολλοί εξ αυτών, κυρίως νέοι, θα απασχοληθούν και θα επενδύσουν στις υπηρεσίες του τριτογενή τομέα. Θα βελτιωθούν οι συνθήκες μετακίνησης των απασχολουμένων στον πρωτογενή τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία, δασική εκμετάλλευση), αλλά και σε αυτούς του δευτερογενή τομέα που αξιοποιούν τα προϊόντα του πρωτογενή. 

            Άμεση συνέπεια των ανωτέρω είναι η συγκράτηση του πληθυσμού και η μη ερημοποίηση της υπαίθρου. 

        Στη συνέχεια της προαναφερθείσας εξασφάλισης των αναγκαίων κονδυλίων, έγινε η επικαιροποίηση των μελετών από το ΥΠΕΣ και το έργο εντάχθηκε στις ΣΑΕΠ008 τη Περιφέρειας Κεντρική Μακεδονίας ως «κατασκευή οδού ΠΕΟ Φλώρινας – Έδεσσας (Τμήμα Κάτω Γραμματικού – Άνω Γραμματικού – Όρια Νομού Πέλλας)», με προϋπολογισμό 3.850.000 Ευρώ. Το έργο όμως δεν προχώρησε, λόγω προκήρυξης των εκλογών.

ΕΠΕΙΔΗ, το τελευταίο διάστημα και μέχρι στιγμής, στο ΕΣΠΑ έχουν ενταχθεί 3.500 έργα με συνολικό προϋπολογισμό 7 (επτά) δις Ευρώ, αλλά η Πέλλα από τις ¨λίστες¨ αυτών των έργων απουσιάζει, ωσάν να κατοικείται από πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

ΕΠΕΙΔΗ, πέραν της σύνδεσης των δύο Χιονοδρομικών Κέντρων, άλλα έργα στο Νομό μας, που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με διασφαλισμένες πιστώσεις (όπως ο δρόμος Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Έδεσσας, το οδικό τμήμα Άγρα – Βρυτά και το Φράγμα Αλμωπαίου – έργα ανάπτυξης και πνοής για το Νομό μας) είτε παραμένουν στο «ψυγείο» είτε καρκινοβατούν.

ΕΠΕΙΔΗ, η ανάπτυξη ως μοναδική λύση στην αντιμετώπιση της δεινής οικονομικής κρίσης αποτελεί – όπως όλοι πλέον αναγνωρίζουν – μονόδρομο…

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι Κύριοι Υπουργοί
Αν προτίθενται -και με ποιο χρονοδιάγραμμα- να εντάξουν στο ΕΣΠΑ την οδική σύνδεση Βόρας – 3/5 Πηγαδιών, ένα έργο που θα δώσει πολύ μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη και την οικονομική ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών ;

Ο Ερωτών
Γιώργος Καρασμάνης
Κοσμήτορας της Βουλής
Βουλευτής Πέλλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου