Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013

Ο Θέμης Αχτσιόγλου για τα γεγονότα της 14ης Σεπτεμβρίου




Και φέτος, όπως κάθε χρόνο, η πόλη των Γιαννιτσών τίμησε στις 14 του Σεπτέμβρη τη θυσία των 120 παιδιών της, που εκτελέστηκαν πριν από 69 χρόνια, μετά από φρικτά βασανιστήρια, από τα ναζιστικά γερμανικά στρατεύματα κατοχής και τους ντόπιους συνεργάτες τους.
Στη φετινή όμως εκδήλωση στον Ομαδικό Τάφο συνέβησαν κάποια γεγονότα, που πρέπει να εκτιμηθούν με ψύχραιμη αλλά όχι πολιτικά ουδέτερη ματιά, για να βγουν τα αναγκαία συμπεράσματα.


Η Χρυσή Αυγή

Το πρώτο και πιο απαράδεκτο γεγονός ήταν η οργανωμένη παρουσία της Χρυσής Αυγής για δεύτερη χρονιά φέτος στην εκδήλωση. Μια ομάδα Χρυσαυγιτών, οι περισσότεροι από τους οποίους δεν ήταν από τα Γιαννιτσά, με επικεφαλής βουλευτή τους, εμφανίστηκαν με τις μαύρες μπλούζες τους, τα ξυρισμένα κεφάλια και τα χυδαία συνθήματά τους, με στρατιωτικό βηματισμό, στο χώρο του μνημείου.
Για ποιον άραγε λόγο;
Για να καταδικάσουν το φασισμό και το ναζισμό;
Μα το κόμμα τους είναι μια νεοναζιστική οργάνωση, που υμνεί τον Χίτλερ, αρνείται το Ολοκαύτωμα, αντιγράφει τις μεθόδους των ναζί και χρησιμοποιεί τα σύμβολά τους (αγκυλωτό σταυρό, φασιστικό  χαιρετισμό, τον οποίο και χρησιμοποίησε μέλος της  μπροστά στον Ομαδικό Τάφο, κ.λπ.)!
Για να καταδικάσουν το δωσιλογισμό και τους προδότες συνεργάτες των Γερμανών;
Μα οι ίδιοι υπερασπίζονται τη δράση των προδοτικών ταγμάτων ασφαλείας και είναι πολιτικοί απόγονοί τους (ένα από τα συνθήματά τους ήταν: «τιμή σε χίτες και ταγματασφαλίστες»)!.
Για να τιμήσουν μήπως τους νεκρούς συμπολίτες μας;
Αυτοί όμως δεν πέθαναν τυχαία, από φυσιολογικό θάνατο, αλλά δολοφονήθηκαν, εκτελέστηκαν από τους φασίστες. Ας σκεφτούμε, πώς θα φαινόταν στην παγκόσμια συνείδηση να καταθέσει στεφάνι στο Άουσβιτς ή το Νταχάου ή το Μαουτχάουζεν  ένα νεοναζιστικό κόμμα. Δεν θα αποτελούσε ύβρη; Δεν θα ήταν βεβήλωση των τόπων αυτών του μαρτυρίου εκατομμυρίων ανθρώπων. Αυτό ακριβώς ήταν και η παρουσία και η κατάθεση στεφάνου εκ μέρους της Χρυσής Αυγής στον Ομαδικό Τάφο.
Και τούτο δεν πρέπει να επαναληφθεί. Είναι ζήτημα τιμής και αξιοπρέπειας για όλη την πόλη μας!
Το γεγονός της παρουσίας της Χρυσής Αυγής στον Ομαδικό Τάφο, σε μια δημόσια δηλαδή εκδήλωση, και ο τρόπος με τον οποίο η παρουσία αυτή εκφράστηκε (απειλές από τις προηγούμενες ημέρες, εμφάνιση με τον γνωστό παραστρατιωτικό τρόπο, χυδαία, εμετικά φασιστικά και ρατσιστικά συνθήματα κ.λπ.) αποκαλύπτουν γενικότερα τον στρατηγικό σχεδιασμό αυτής της οργάνωσης, που κατά τα ναζιστικά πρότυπα βασίζεται σε τρεις άξονες:
α) Στην προσπάθεια κατάληψης του δημόσιου χώρου, με τελικό στόχο την κυριαρχία σ’ αυτόν και την αποβολή καθενός που δεν συμφωνεί μαζί της.
β) Στην πρόκληση φόβου με φραστική, ψυχολογική  και υλική βία, ώστε να μην υπάρχει αντίσταση στις επιδιώξεις της.
γ) Στην καλλιέργεια κλίματος έντασης και δημιουργία επεισοδίων με αριστερές ομάδες, με στόχο να φανεί στην κοινή γνώμη πως δεν πρόκειται για μια σύγκρουση ανάμεσα στο φασισμό και τη δημοκρατία, αλλά πως τάχα είναι μια διαμάχη μεταξύ εθνικιστών και αριστερών (στην οποία διαμάχη θεωρούν βέβαιη την υποστήριξη τους από τις δυνάμεις καταστολής), ώστε ένα μέρος της κοινωνίας να φοβηθεί, να αποστασιοποιηθεί και να παθητικοποιηθεί, γεγονός που βολεύει τα σχέδιά τους.
(Αναφερόμαστε βέβαια μόνο στη δημόσια και επίσημη δράση της και όχι στις κρυφές δολοφονικές επιθέσεις μελών της εναντίον μεταναστών, προσφύγων, αριστερών κ.λπ.).
Η στρατηγική αυτή της Χρυσής Αυγής πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη από το αντιφασιστικό κίνημα, για να οργανώσει κατάλληλα τον τρόπο αντίδρασής του.

Ο Δήμαρχος Πέλλας

Πρωταρχική ευθύνη για την παρουσία της νεοναζιστικής οργάνωσης  στη φετινή εκδήλωση έχει η Δημοτική Αρχή και προσωπικά ο Δήμαρχος Γρηγόρης Στάμκος.
Ακόμη και αν δεχθεί κανείς αυτό που ισχυρίστηκε σε αντιπροσωπεία φορέων της πόλης που τον επισκέφτηκε λίγες ημέρες πριν για το ζήτημα αυτό, ότι δηλαδή πέρσι δε προσκάλεσε τη Χρυσή Αυγή στην εκδήλωση (πάντως ουδέποτε διέψευσε δημόσια σχετική καταγγελία), το βέβαιο είναι ότι ανέχθηκε την παρουσία της και την κατάθεση στεφάνου εκ μέρους της, πράγμα που επιβεβαιώθηκε και από τη φετινή του στάση.
Ο Δήμαρχος αρνήθηκε να τοποθετηθεί δημόσια, αρνήθηκε να πάρει υπεύθυνη πολιτική θέση ως πρώτος πολίτης αυτής της πόλης, αρνήθηκε να αποδοκιμάσει τη Χρυσή Αυγή και να δηλώσει πως είναι ανεπιθύμητη η παρουσία της στην εκδήλωση τιμής και μνήμης του Ομαδικού Τάφου. Αντίθετα με το απαγορεύσει (για πρώτη φορά φέτος), ως διοργανωτής της εκδήλωσης, να καταθέσουν στεφάνι όλα τα κόμματα, επικαλούμενος το πρωτόκολλο (το οποίο βέβαια ο ίδιος ο Δήμος διαμορφώνει), εξομοίωσε ανόμοια πράγματα, έκανε απαράδεκτους πολιτικούς συμψηφισμούς, κράτησε ίσες αποστάσεις ανάμεσα στους φασίστες και τους αντιφασίστες και έτσι ουσιαστικά ευνόησε τους Χρυσαυγίτες.
Το τι θα κάνουν τα κόμματα γι’ αυτή τη δημαρχιακή απόφαση είναι κάτι που αφορά τα ίδια. Επίσης το ποιοι καταθέτουν στεφάνι σε μια εκδήλωση είναι ένα θέμα που πρέπει να συζητηθεί με σοβαρότητα και ψυχραιμία, ώστε να αποφευχθεί η κατάθεση να γίνεται πασαρέλα για προβολή διαφόρων «παραγόντων». Η φετινή όμως απόφαση του Δημάρχου δεν υπηρετεί έναν τέτοιο σκοπό. Ήταν πρόφαση, για να αποφύγει την ευθύνη να τοποθετηθεί πολιτικά εναντίον της Χρυσής Αυγής. Ήταν μια στάση Πόντιου Πιλάτου. Το νίψιμο των χεριών του Πιλάτου όμως ούτε τη σταύρωση του Ιησού απέτρεψε ούτε τον ίδιο απάλλαξε από τις ευθύνες.
Μια δημόσια δήλωση του Δημάρχου ότι οι νεοναζιστές είναι ανεπιθύμητοι στην εκδήλωση του Ομαδικού Τάφου και βέβαια η έμπρακτη υποστήριξη αυτής της δήλωσης, θα είχε ως αποτέλεσμα να μη τολμήσουν αυτοί να βεβηλώσουν την ιστορική μνήμη της πόλης, την οποία πρώτος ο ίδιος έχει καθήκον να προστατεύει, πράγμα που δεν έκανε και θα είναι για πάντα υπόλογος γι’ αυτό.
Όλα τα παραπάνω του τα επισήμανε η αντιπροσωπεία των φορέων που τον επισκέφθηκε, ώστε να μη μπορεί να επικαλεστεί άγνοια ή αμέλεια. Φαίνεται όμως πως για τον σημερινό Δήμαρχο μετράνε οι ψήφοι των νεοναζιστών στις επικείμενες δημοτικές εκλογές. Κρίμα!

Η Αστυνομία

Μαζί με την ευθύνη του Δημάρχου τεράστια είναι και η ευθύνη της Αστυνομίας για τον τρόπο διαχείρισης του ζητήματος, διαχείριση που προφανώς έγινε με άνωθεν εντολές και έχει την πολιτική κάλυψη του αρμόδιου Υπουργού.
Πριν απ’ όλα βέβαια πρέπει να αναφερθεί πως και μόνο το γεγονός της παρουσίας τόσο μεγάλης αστυνομικής δύναμης σε μια εκδήλωση της πόλης, η οποία, παρά την προσπάθεια που κατά καιρούς έχει γίνει, για να χάσει το ουσιαστικό της περιεχόμενο και να καταστεί μια τυπική τελετή, είναι ακόμη ζωντανή στη συνείδηση των Γιαννιτσωτών, γιατί οι μνήμες και οι φρικτές εικόνες είναι ακόμα ζωντανές, και μόνο λοιπόν το γεγονός της μαζικής παρουσίας των δυνάμεων καταστολής είναι αρνητικό και ίσως μελλοντικά αποτελέσει αποτρεπτικό παράγοντα για τη συμμετοχή του λαού σ’ αυτήν.
Από εκεί και πέρα ο τρόπος που σχεδίασε η Αστυνομία την όλη «επιχείρηση διατήρησης της τάξης» (!)  ήταν απαράδεκτος. Ήταν τρόπος, που ενώ τυπικά φαινόταν αντικειμενικός, ουσιαστικά εξυπηρετούσε τις επιδιώξεις των νεοναζιστών. Ειδικότερα η Αστυνομία:
α) Αντί να κρατήσει τους Χρυσαυγίτες μακριά από το χώρο του Ομαδικού Τάφου, τους επέτρεψε να φτάσουν σχεδόν μπροστά στο μνημείο, αν και γνώριζε ότι η προκλητική τους παρουσία εκεί θα προκαλέσει αντιδράσεις.
β) Όχι μόνο επέτρεψε στη Χρυσή Αυγή να καταθέσει στεφάνι, αλλά και την προστάτεψε να το κάνει, φερόμενη ουσιαστικά ως σύμμαχός της, όπως και προστάτεψε στη συνέχεια το στεφάνι της από την οργή του κόσμου.
γ) Δημιούργησε απίστευτη ένταση με την εχθρική της στάση προς τους σύνολο των πολιτών, που καθολικά αποδοκίμαζαν την κατάθεση στεφάνου εκ μέρους της Χρυσής Αυγής: άνδρες των ΜΑΤ με πλήρη εξάρτυση (κράνη, ασπίδες κ.λπ.), με το πρόσωπο γεμάτο μίσος, το στόμα σφιγμένο και το βλέμμα να καρφώνει στα μάτια τον «εχθρό λαό», διαπαιδαγωγημένοι να βλέπουν κάθε διαμαρτυρόμενο πολίτη σαν αντίπαλο, έσπρωχναν ηλικιωμένους ανθρώπους και γυναίκες, τραβούσαν χέρια, χρησιμοποιούσαν τις ασπίδες σαν όπλα επιθετικά, μουρμούριζαν λόγια ακατάληπτα… .
δ) Κράτησε για πολλή ώρα μακριά από τον Ομαδικό Τάφο τους πολίτες των Γιαννιτσών, εμποδίζοντάς τους να αποθέσουν ένα κόκκινο γαρίφαλο στο μνημείο, ακόμη και όταν οι Χρυσαυγίτες είχαν αποχωρήσει.
ε) Προχώρησε σε προσαγωγές στο Αστυνομικό Τμήμα δύο αντιφασιστών συμπολιτών μας (με χειροπέδες!). (Οι προσαχθέντες με την αντίδραση όλου του κόσμου γρήγορα αφέθηκαν ελεύθεροι). Εννοείται πως από τους νεοναζιστές δεν ενοχλήθηκε κανείς.
Όλα τα παραπάνω, εκτός βέβαια από την κυβερνητική πολιτική κάλυψη, μαρτυρούν και τις υπόγειες σχέσεις μεγάλου μέρους των δυνάμεων καταστολής με τη Χρυσή Αυγή, πράγμα άλλωστε που φάνηκε και από τα πολύ ψηλά ποσοστά, που έλαβε το νεοναζιστικό κόμμα σε εκλογικά τμήματα της Αθήνας, όπου ψήφισαν μόνο αστυνομικοί.
Όλα τα παραπάνω επίσης φανερώνουν την ανάγκη να κοπεί με το μαχαίρι κάθε σχέση  της Αστυνομίας με τη Χρυσή Αυγή, τη ανάγκη της κατάργησης των ΜΑΤ και της δημοκρατικής διαπαιδαγώγησης των σωμάτων ασφαλείας, ώστε να υπηρετούν το λαό και τη δημοκρατία και να μη συμπεριφέρονται σαν αντίπαλοί τους.

Ο «πανηγυρικός» της ημέρας

Η ομιλία του εκπροσώπου της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρίας «Φίλιππος» Βασιλείου Τραούδα, συνταξιούχου αστυνομικού, δεν θα άξιζε καν να σχολιαστεί, αν σε κρίσιμα ζητήματα δεν ήταν τόσο προκλητικά ελλιπής και «στρογγυλεμένη». Επρόκειτο για μια ομιλία  κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της λεγόμενης αναθεωρητικής ιστοριογραφίας.
Οι Γερμανοί ήταν κατακτητές, αλλά οι λέξεις ναζισμός και φασισμός σπάνια ακούστηκαν, τα ναζιστικά εγκλήματα ήταν αντίποινα στον αγώνα των ανταρτών της Αντίστασης και των «ομοϊδεατών» τους (sic), η Αντίσταση υπήρχε, αλλά έτσι γενικά και αόριστα, χωρίς αντιστασιακές οργανώσεις (ούτε μια φορά δεν αναφέρθηκε το Ε.Α.Μ., ο Ε.Λ.Α.Σ., ο Ε.Δ.Ε.Σ….), χωρίς καμιά αναφορά στα κόμματα πού πρωτοστάτησαν στη δημιουργία τους (θα ήταν αφέλεια να περιμένει κανείς να ακουστεί το όνομα του Κ.Κ.Ε.), οι προδότες, οι ταγματασφαλίτες, οι μαυραγορίτες και οι δωσίλογοι ήταν απλώς Έλληνες (!) συνεργάτες των Γερμανών και φυσικά κανένας λόγος δεν έγινε ούτε για τον Πούλο ούτε για τον Σκαπέρδα ούτε για τα Τάγματα Ασφαλείας ούτε για τις άλλες ένοπλες γερμανοντυμένες συμμορίες, που έδρασαν στον καιρό της κατοχής.
Συμπερασματικά, η φετινή ομιλία στον Ομαδικό Τάφο κάλλιστα θα μπορούσε να έχει εκφωνηθεί τον καιρό της χούντας.

Η  Κ.Ε.Ε.Ρ.Φ.Α.

Δυο λόγια για την Κ.Ε.Ε.Ρ.Φ.Α. (Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή), που εκφράζει κυρίως δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ  και έκανε δυναμική εμφάνιση στη φετινή εκδήλωση.
Η Κ.Ε.Ε.Ρ.Φ.Α. αρνήθηκε να συμπράξει με το Αντιφασιστικό Μέτωπο Γιαννιτσών και τους φορείς της πόλης στην από κοινού αντιμετώπιση του ζητήματος της παρουσίας της Χρυσής Αυγής στον Ομαδικό Τάφο, επικαλούμενη πως έχει τη δική της αντίληψη για την αντίδραση απέναντι στο φασισμό.
Εμφανίστηκε στο χώρο της εκδήλωσης οργανωμένα, με πανό, σημαίες, ντουντούκες και συνθήματα (την ίδια πρακτική ακολούθησε δυστυχώς και το Κ.Κ.Ε.), ξεχωρίζοντας έτσι από το πλήθος των πολιτών που έρχονται κάθε χρόνο στον Ομαδικό Τάφο χωρίς κομματικές ή άλλες ταμπέλες.
Δεν μπόρεσε να αντιληφθεί ότι η συγκεκριμένη εκδήλωση, που είναι μια εκδήλωση τιμής και μνήμης για τα θύματα του ναζισμού και του δωσιλογισμού, δηλαδή μια εκδήλωση πολιτική με την ευρύτερη σημασία του όρου, είναι ταυτόχρονα και ένα μνημόσυνο, στο οποίο συμμετέχουν και οι συγγενείς εκτελεσμένων (γι’ αυτό και δεν έπαψαν οι συγκεντρωμένοι κάτω από το πανό της να φωνάζουν συνθήματα κατά τη διάρκεια της επιμνημόσυνης δέησης). (Το αν πρέπει να γίνεται ή όχι κάποια θρησκευτική τελετή σε κάθε είδους δημόσιες εκδηλώσεις είναι άλλης τάξης συζητήσιμο ζήτημα. Από τη στιγμή όμως που γίνεται και εσύ συμμετέχεις, οφείλεις τον στοιχειώδη σεβασμό).
Όσο για «τις κραυγές και τους ψιθύρους», που ακούγονταν την ώρα του εθνικού ύμνου, καλό θα ήταν όσοι «υπερεπαναστάτες» συμμετείχαν σ’ αυτή την ασχήμια, να θυμηθούν τους αγωνιστές της Αριστεράς, που έψαλλαν περήφανοι τον εθνικό ύμνο σε εξορίες και φυλακές και μπροστά στα εκτελεστικά αποσπάσματα. Είναι ντροπή να αφήνουμε να καπηλεύονται τον ύμνο στην ελευθερία οι νεοναζί αρνητές της ελευθερίας.
 Κάποια από τα συνθήματα που ακούστηκαν από το μπλοκ της (όπως αυτό για τα «κονσερβοκούτια» ή το άλλο για τη «δουλειά που δεν τέλειωσε στο Μελιγαλά» κ.λπ.) όχι μόνο δεν εξέφραζαν το σύνολο του αντιφασιστικού κόσμου αλλά ήταν απολύτως διχαστικά.
Η Κ.Ε.Ε.Ρ.Φ.Α. έπεσε στην παγίδα της φραστικής (μερικές φορές στα όρια του χυδαίου) αντιπαράθεσης με τους Χρυσαυγίτες και της πρόκλησης τεχνητής έντασης, που αυτοί επίτηδες καλλιεργούν, για να δώσουν την εντύπωση πως πρόκειται απλώς για μια διαμάχη μεταξύ χρυσαυγιτών και αριστερών, τακτική για την οποία έγινε λόγος πιο πάνω. Η ένταση αυτή και η αίσθηση ότι μπορεί να γίνουν επεισόδια καλλιεργεί το φόβο και την ανασφάλεια, απομακρύνει τους απλούς πολίτες από το δημόσιο χώρο, ενισχύει τη «θεωρία των δύο άκρων», που τόσο έντεχνα προσπαθεί να επιβάλλει η Κυβέρνηση για τους δικούς της λόγους, και αντικειμενικά ευνοεί τη Χρυσή Αυγή. Αν αυτό (ανεξάρτητα από προθέσεις) γίνει αιτία στην επόμενη εκδήλωση του Ομαδικού Τάφου να συμμετάσχουν λιγότεροι άνθρωποι (ήδη και φέτος κάποιοι αποχώρησαν, ενώ πολλοί έμειναν μακριά από το χώρο του μνημείου) θα πρόκειται για μια μεγάλη αστοχία του αντιφασιστικού κινήματος, το οποίο - ειρήσθω εν παρόδω,- δεν μπορεί να μονοπωλείται (κοινώς να καπελώνεται) από κανέναν. 

Το Αντιφασιστικό Μέτωπο Γιαννιτσών

Το Αντιφασιστικό Μέτωπο Γιαννιτσών (στο οποίο ανήκει ο συντάκτης αυτού του άρθρου) προσπάθησε έγκαιρα να οργανώσει τη συλλογική αντίδραση ολόκληρης της τοπικής δημοκρατικής κοινωνίας ενάντια στην παρουσία της Χρυσής Αυγής στον Ομαδικό Τάφο, θεωρώντας το ζήτημα αυτό ιδιαίτερα σημαντικό για τον αντιφασιστικό αγώνα στην πόλη μας.
Κινήθηκε σε επίπεδο και θεσμικό και κινηματικό για την επίτευξη του στόχου αυτού, με μέσα την οικοδόμηση της πιο πλατιάς αντιφασιστικής συμμαχίας, τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή του λαού στην εκδήλωση, το σπάσιμο του φόβου και την αποφυγή της έντασης που καλλιεργούν οι νεοναζιστές, αλλά ταυτόχρονα και το σεβασμό στους παρευρισκόμενους στην εκδήλωση συγγενείς των θυμάτων.
Προσκάλεσε σε σύσκεψη τους μαζικούς φορείς της πόλης για την από κοινού αντιμετώπιση του ζητήματος και χάραξε μαζί τους την τακτική που έπρεπε να ακολουθηθεί.
Πραγματοποίησε συνάντηση με τον Δήμαρχο Πέλλας, τον έθεσε προ των ευθυνών του και του απηύθυνε ανοιχτή επιστολή, ζητώντας του να μην επιτρέψει τη προσβολή της ιστορικής μνήμης της πόλης από τους φασίστες.
Κάλεσε τους πολίτες να συμμετάσχουν μαζικά, αγωνιστικά και ειρηνικά στην εκδήλωση του Ομαδικού Τάφου με προκήρυξη, την οποία δημοσίευσε στα ΜΜΕ και ανάρτησε στο διαδίκτυο. Τοιχοκόλλησε αφίσες και μοίρασε την προκήρυξη.
 Αποφάσισε να πάρει μέρος στην εκδήλωση χωρίς πανό και τηλεβόες και, αντί για στεφάνι, να μοιράσει γαρίφαλα στους συγκεντρωμένους για κατάθεση στον Ομαδικό Τάφο.
Αποφάσισε, τέλος, σε περίπτωση απόπειρας για κατάθεση στεφάνου εκ μέρους της Χρυσής Αυγής, μέλη του να σταθούν μπροστά στο μνημείο, και, χωρίς βία, εφαρμόζοντας την τακτική της παθητικής αντίστασης, να εμποδίσουν τη βεβήλωσή του από τους νεοναζιστές.
Τι πέτυχε από όλα αυτά, τι μπορούσε να έχει επιτευχθεί, πού έχουμε ευθύνες εμείς και πού άλλοι, τι πρέπει να γίνει από εδώ κι εμπρός;
α) Στο κάλεσμα του Αντιφασιστικού Μετώπου δεν ανταποκρίθηκαν δυστυχώς όλοι οι φορείς της πόλης. Ο Δικηγορικός Σύλλογος Γιαννιτσών, η Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε., ο Σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο Σύλλογος εφοριακών Πέλλας –Ημαθίας αρνήθηκαν, ο καθένας με διαφορετική αιτιολογία, να υπογράψουν την ανοιχτή επιστολή προς τον Δήμαρχο και την προκήρυξη προς τους πολίτες. Αδιαφορία; Υποτίμηση του φασιστικού κινδύνου; Φόβος; Υιοθέτηση της θεωρίας των δύο άκρων; Ό,τι κι αν ισχύει, είναι ανησυχητικό.
Τιμητικά αξίζει να αναφερθούν οι φορείς που συνυπέγραψαν τα παραπάνω κείμενα και να εξαρθεί κυρίως η στάση αυτών του δημόσιου τομέα, μέλη των οποίων με το νέο πειθαρχικό δίκαιο θα μπορούσαν να βρεθούν μπλεγμένα με μια ενδεχόμενη μήνυση από τη μεριά της Χρυσής Αυγής, τακτική που εφαρμόζει συστηματικά τελευταία: Εργατικό Κέντρο Γιαννιτσών, Εργοστασιακό σωματείο εργαζομένων Ελληνικής Υφαντουργίας, Συνδικάτο οικοδόμων και συναφών επαγγελμάτων πόλης και επαρχίας Γιαννιτσών, Σωματείο εμποροϋπαλλήλων και ιδιωτικών υπαλλήλων Γιαννιτσών και περιφέρειας, Σωματείο εργαζομένων στην Ε.Γ.Σ. Γιαννιτσών, Σύλλογος εργαζομένων Δήμου Πέλλας, Σωματείο εργαζομένων στη Δ.Ε.Υ.Α. Πέλλας, Ένωση συνταξιούχων Ι.Κ.Α. Γιαννιτσών και περιφέρειας.   
β) Δεν έγινε κατορθωτό να πειστεί ο Δήμαρχος Πέλλας να αποκλείσει τη Χρυσή Αυγή από την εκδήλωση του Ομαδικού Τάφου. Για τις τεράστιες δικές του ευθύνες έγινε αναφορά προηγουμένως. Αλλά και το αντιφασιστικό κίνημα (κι εδώ δεν εννοούμε μόνο το Αντιφασιστικό Μέτωπο, αλλά και τα πολιτικά κόμματα, τις δημοτικές παρατάξεις, τους φορείς της πόλης κ.λπ.) σίγουρα θα μπορούσε να πιέσει περισσότερο προς μια τέτοια απόφαση (με την πρόκληση π.χ. συζήτησης για το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, με τη συλλογή υπογραφών, με δημοσιεύσεις, με κινητοποίηση κ.λπ.).
γ) Η παρουσία του κόσμου φέτος στην εκδήλωση ήταν μεγαλύτερη από άλλες χρονιές, αλλά όχι όση θα έπρεπε να είναι. Ανεξάρτητα από τις αδυναμίες του Αντιφασιστικού Μετώπου για το ότι π.χ. δεν μπόρεσε ίσως να διαδώσει το μήνυμά του σε όλη την πόλη, για το ότι δεν κατόρθωσε να πείσει και να κινητοποιήσει περισσότερους κ.λπ. (κι αυτό πρέπει να μας προβληματίσει), κάποια στιγμή ο κάθε δημοκρατικός πολίτης έχει χρέος να δει και την προσωπική του ευθύνη. Αν δεν αντιδράσει τώρα απέναντι στη φασιστική απειλή, αν δεν στρατευθεί τώρα μαζί με άλλους πολλούς στον αγώνα εναντίον της νεοναζιστικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής, αν ανεχθεί τις ιδέες και τις πρακτικές της, τότε ας μην ξαφνιαστεί, αν κάποια μέρα βρεθεί σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.
δ) Τη μέρα της εκδήλωσης στον Ομαδικό Τάφο είναι βέβαιο πως οι περισσότεροι πολίτες που παραβρέθηκαν εκεί συμφωνούσαν με τις απόψεις και την τακτική του Αντιφασιστικού Μετώπου. Οι άνθρωποι αυτοί δεν κατορθώθηκε –για διάφορους λόγους- να οργανωθούν και να κινητοποιηθούν, ώστε σαν ένα πλατύ, μεγάλο, ειρηνικό λαϊκό ποτάμι, μια ήρεμη αλλά αποφασισμένη δύναμη, να πλησιάσει στο χώρο του μνημείου, να σταθεί μπροστά στις δυνάμεις καταστολής και απέναντι στους νεοναζί και να δείξει πως όλος ο λαός -και όχι μόνο μια δυναμική μειοψηφία- βρίσκεται απέναντι στο φασισμό.
ε) Τελικά η Χρυσή Αυγή, με την προστασία της Αστυνομίας και μέσα στη γενική αποδοκιμασία (γενική; οι «επίσημοι» φρόντισαν γρήγορα-γρήγορα να αποχωρήσουν, για να μην υποχρεωθούν να πάρουν θέση), κατέθεσε στεφάνι και βεβήλωσε τον Ομαδικό Τάφο. Κι αυτό είναι μια αποτυχία και προσβολή για όλους μας και για ολόκληρη την πόλη. Η απόφασή μας να σταθούμε μπροστά στο μνημείο, για να το προστατέψουμε, δεν μπόρεσε να εφαρμοστεί. Ας μην κατηγορούμε όμως γι’ αυτό τους εαυτούς μας. Τα κιγκλιδώματα, οι αστυνομικές δυνάμεις, τα ΜΑΤ καθιστούσαν αντικειμενικά αδύνατο κάτι τέτοιο. (Το στεφάνι της Χρυσής Αυγής πετάχτηκε στη συνέχεια στα σκουπίδια, εκεί που είναι και η θέση του νεοναζιστικού αυτού κόμματος).
Εμείς -και σαν συμπέρασμα από όσα έγιναν φέτος στην εκδήλωση του Ομαδικού Τάφου,- εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην οικοδόμηση μιας πλατιάς αντιφασιστικής συμμαχίας, στη δημιουργία ενός μεγάλου, μαζικού, αντιφασιστικού κινήματος, όπως το έχουμε διατυπώσει και στην ιδρυτική μας διακήρυξη.
Η παρουσία ενός τέτοιου κινήματος, δηλαδή χιλιάδων ειρηνικών και αποφασισμένων πολιτών στον Ομαδικό Τάφο, θα έκανε τη Χρυσή Αυγή να μην τολμήσει καν να σκεφτεί την εμφάνισή της εκεί, θα έκανε τον Δήμαρχο να πάψει να παίζει το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου, θα έκανε τα κιγκλιδώματα και την Αστυνομία να πάνε στην άκρη, θα έκανε δηλαδή την εκδήλωση της 14ης Σεπτεμβρίου μια πραγματική λαϊκή αντιφασιστική εκδήλωση τιμής και μνήμης, όπως και της αξίζει να είναι.

                                                                                    Θέμης Αχτσιόγλου


(Το παραπάνω άρθρο εκφράζει αποκλειστικά
προσωπικές απόψεις του συντάκτη του).                      

23 σχόλια:

  1. Ας μας πει ο αξιοτιμος κ.Αχτσιογλου ποτέ ήταν η τελευταία φορά που βρέθηκε στο μνημόσυνο του Ομαδικού Τάφου;Δεν σας θυμάμαι τα τελευταία χρόνια να αφήνετε κόκκινα γαρυφαλλα...ούτε να αναβετε κεριά στην μνήμη των 120 συμπατριωτών μας.Τυχαίο;Δε νομίζω."Τα δάκρυα σας" μάλλον άργησαν λίγα χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. And the Oskar goes to Themis Axtsioglou!!!!!!!!!!!Όλοι μας δικαιούμαστε 5 λεπτά δημοσιότητας.Γιατί οχι και ο Θέμης????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στον σχολιασμό της αναφοράς μου για το ιστορικό της ημέρας, από τον συντάκτη του παραπάνω κειμένου,παραθέτω απόσπασμα του ίδιου του ιστορικού :
    "Η ηρωϊκή θυσία τους με επικεφαλής τον Δήμαρχό τους, μας αφίνει ως παρακαταθήκη και ηθική ενίσχυση τα μηνύματα:
    1. Της ανδρείας και του πατριωτισμού των Ελλήνων στις δύσκολες στιγμές και ειδικά όταν απειλείται η εθνική κυριαρχία μας που εκδηλώνεται μέσα από απελευθερωτικούς αγώνες.
    2. Της προσήλωσης στις ηθικές αξίες και εθνικά ιδανικά.
    3. Της θυσίας για την πίστη και την ελευθερία.

    Απέναντι τους με σεβασμό σκύβουμε το κεφάλι και υποκλινόμαστε στον πατριωτισμό τους.
    Ας ευχηθούμε όλοι μας να μην ξανάρθουν τέτοιες μέρες.

    -Κλείνοντας θα ήθελα να κάνω μια επισήμανση.
    Την ώρα που κατατίθεται κάθε στεφάνι, ας σκεφθούμε νοερά, ας φέρουμε την εικόνα μπροστά στα μάτια μας και ας αναλογισθούμε ότι συντελείται αυτή την στιγμη η απάνθρωπη σφαγή των αδικοχαμένων προγόνων μας.
    - Πως θα αισθανόμασταν αν το βλέπαμε;
    - Πως θα νοιώθαμε αν συνέβαινε σε δικούς μας ανθρώπους;
    - Πως θα αντιδρούσαμε σε κάτι τόσο άδικο;
    Εδώ είναι τόπος θυσίας και όχι μέρος οποιασδήποτε αντιπαράθεσής μας.
    Νομίζω πως η σιωπή και η περισυλλογή είναι το καλύτερο που πρέπει να πράξουμε.
    Ας είναι αιώνια η μνήμη τους."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέρα για πέρα νερόβραστη η αναφορά σας κ. Τραούδα στα ιστορικά γεγονότα και μάλλον δεν απαντάτε και με το σημερινό σχόλιό σας σ'αυτό.
      Γιατί ηρωικά θυσιάστηκαν;
      Ποιοί με κουκούλες τους κατέδωσαν και ήταν παρόντες και στην εκτέλεση;
      Ποιοί ήταν αυτοί που απείλησαν την εθνική κυριαρχία; Δεν ήταν οι ΝΑΖΙ Γερμανοί;
      Με ευχές κ.Τραούδα δεν αποφεύγουμε την ιστορική επανάληψη παρόμοιων εγκλημάτων. Η γνώση της πραγματικής ιστορίας είναι αυτή που βοηθάει για χρήσιμα ιστορικά συμπεράσματα και όχι οποιαδήποτε ανούσια "ουδέτερη" παρουσίαση της ιστορίας. Και η υπονόησή σας για ευθύνες "ομοϊδεατών", πέρα για πέρα απαράδεκτη. Ποιά ήταν οι ιδέα όλων των Ελλήνων στην Κατοχή, δεν ήταν ομοϊδεάτες της απελευθέρωσης της χώρας; Τι υπονοείτε για τις δυνάμεις του ΕΛΑΣ, που αντιστέκονταν στην περιοχή;

      Διαγραφή
    2. Επειδή ίσως να μην έγιναν κατανοητοί οι συμβολισμοί και οι έννοιες του παραπάνω αποασπάσματος, εκτός εάν ανήκες σ'αυτούς που φωνασκούσαν κατα τις ιερές στιγμές της επιμνημόσυνης δέησης και του Εθνικού Ύμνου, χωρίς να υιοθετούνται οι χαιρετισμοί και τα απρεπή συνθήματα της άλλης πλευράς,σε παραπέμπω πάλι σε απόσπασμα του παραπάνω αποσπάσματος του ιστορικού της ημέρας που ήταν και η κεντρική ιδέα: "...Εδώ είναι τόπος θυσίας και όχι μέρος οποιασδήποτε αντιπαράθεσής μας.
      Νομίζω πως η σιωπή και η περισυλλογή είναι το καλύτερο που πρέπει να πράξουμε.
      Ας είναι αιώνια η μνήμη τους"
      Για εμπέδωση περισσότερο του τι συνέβη εκείνη την περίοδο διάβασε όλη την ομιλία μου στο:http://pelladothe.blogspot.gr/2013/09/14-9-1944.html#more που κατά κοινή ομολογία ήταν μια απ'τις καλύτερες που έχουν εκφωνηθεί μέχρι σήμερα.
      Εξακολουθώ, όπως θα παρατηρείς, να παραθέτω επώνυμα τον σχολιασμό μου.

      Διαγραφή
    3. Μη το παρατραβάτε κ.ΤΡΑΟΥΔΑ. "Στογγυλή" πέρα για πέρα η ομιλία σας και δυστυχώς οι γωνίες, που λειάνθηκαν, είναι ΟΛΕΣ σε βάρος της ιστορικής πραγματικότητας και των διδαγμάτων για τη νέα γενιά των Γιαννιτσών.
      Τώρα αν είστε και ΑΥΤΑΡΕΣΚΟΣ, τόσο το χειρότερο για την αντικειμενικότητά σας ( "...από τις καλύτερες ομιλίες..." ) και αυτούς που σας ανέθεσαν από το Δήμο "τον ιστορικό της ημέρας".
      Ατυχείς "συμβολισμούς" χρησιμοποιείτε και για την "...άλλη πλευρά..." - δυστυχώς φαίνεται νε μην υπάρχουν για σας Χρυσαυγίτες, ιδεολογικοί απόγονοι των Πουλικών ταγματασφαλιτών, που κατέδωσαν τους Γιαννιτσιώτες και συμμετείχαν στην εκτέλεση στον Ομαδικό Τάφο.
      Και δυστυχώς οι "συμβολισμοί" δείχνουν να είστε απέναντι από την ιστορική πραγματικότητα. Αξιοποιείστε αλλιώς τον άφθονο ελεύθερο χρόνο σας και αφήστε την ιστορική μνήμη της πόλης των Γιαννιτσών σε άλλους.

      Διαγραφή
    4. Δεν θα συνεχίσω να σχολιάζω τα γραφόμενά σου, και να παρασυρθώ σε ανάλογους χαρακτηρισμούς, γιατί μάλλον η ανωνυμία σου σ’επιτρέπει να παραφέρεσαι ποικιλότροπα με εκφράσεις, ειδικά στο πρόσωπό μου, που γνωρίζεις κι εσύ πολύ καλά ότι δεν μ’αγγίζουν. Γιατί θέλω να πιστεύω ότι εξέφρασα μια αμερόληπτη και ουδέτερη θέση, με πνεύμα ομοψυχίας και ενότητας ιστορική αναφορά, που ίσως η ιδιοσυγκασία και η ιδεολογία σου δεν σου επιτρέπουν να τα δεχθείς. Και να κλείσω με μια συμβουλή ενός γέρου που άκουσα πρόσφατα:"Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα το να συμβιβάζεσαι με την πραγματικότητα."
      ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΡΑΟΥΔΑΣ

      Διαγραφή
    5. Οι χαρακτηρισμοί μου αφορούν την ομιλία σας στον Ομαδικό Τάφο ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ. Προσωπικά ούτε που σας γνωρίζω. Δεν νομίζω να ΠΑΡΑΦΕΡΟΜΑΙ σε τίποτα σε σχέση με τα ιστορικά γεγονότα και τη δική σας ομιλία. Το πόσο ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΗ και ΟΥΔΕΤΕΡΗ ήταν η ομιλία σας, ας το κρίνει ο καθένας. Και όσο για την ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ μου και την ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑ ΜΟΥ (;;!! ), πραγματικά δεν μου επιτρέπουν να κατανοήσω την ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΗ, ΟΥΔΕΤΕΡΗ, ΟΜΟΨΥΧΗ & ΕΝΩΤΙΚΗ τοποθέτησή σας για τα πιο "μαύρα" ιστορικά γεγονότα της πόλης των Γιαννιτσών.
      Ο ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΝΑΝΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΜΟΥ, γι'αυτό και η συμβουλή του γέροντα ανθρώπους σαν και σας βρίσκει παραλήπτη.
      ( Σημειώνω ότι δεν είμαι ο συντάκτης του σχετικούς άρθρου και ούτε έχω πολιτική ταύτιση με τις θέσεις του και αρκετά από τα γραφόμενα στο άρθρο του δεν με βρίσκουν σύμφωνο).

      Διαγραφή
  4. Ο αγαπητος κ.Αχτσιογλου αφιερώνει 2 γραμμούλες στα συνθήματα μίσους που ακούστηκαν από τους σταλινικούς φασίστες που ο ίδιος υπεραγαπά....Δεν μας εξέφραζαν γράφει και καθάρισε! Νέα αριστερίστικα ήθη......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το πρόβλημα δεν είναι ο Αχτσιόγλου και ο κάθε Θέμης, το πρόβλημα είναι ο νεοναζισμός, η Χ.Α., η βία που ασκούν και ο τρόμος που σπέρνουν τα μέλη της, τα αίτια που τη γέννησαν, η παθητικότητα ή η αδιαφορία πολλών πολιτών απέναντι σε φαινόμενα βίας, βαρβαρότητας και προσπαθειών ανατροπής της έννομης τάξης και της ίδιας της δημοκρατίας. Αλλά πρόβλημα τεράστιο επίσης είναι, η αδυναμία (ή η πολιτικάντικη κουτοπονηριά) των διοργανωτών (δήμος Πέλλας) να προστατεύσει αυτή την εκδήλωση ιερής μνήμης και να μην επιτρέψει να προσβάλλεται η ιστορική μνήμη της πόλης μας. Στον ομαδικό τάφο των δικών μας αλλά και οποιονδήποτε άλλων θυμάτων του ναζισμού, η παρουσία νεοναζί είναι κάτι πολύ παραπάνω από προσβολή, είναι ύβρις απέναντι στην πόλη μας. Ο δήμαρχος είναι δεδομένο ότι δεν μπόρεσε (για κάποιους δικούς του λόγους) να την αποτρέψει αλλά εμείς οι υπόλοιποι;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. κριμα για τον αχτσιογλου και τον είχα σε εκτίμηση ! τελικά ολοι εχουν καποια κρυφα απωθυμένα ...πολύ λυπάμαι για τον ίδιο διότι πίστευα ότι είναι ένας ανθρωπος που πραγματικά θέλει να προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο ...αλήθεια έχει κάνει ποτέ κα΄ποια δωρεα΄?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΕ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΞΑΦΝΙΚΑ ΕΠΙΑΣΕ ΤΟΝ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ ΖΟΡΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΜΑΔΙΚΟ ΤΑΦΟ ΑΝΤΕ ΜΗ ΧΑΖΕΨΟΥΜΕ ΤΕΛΕΙΩΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ...όψιμος αγωνιστής ο κ. Αχτσιόγλου, ο οποίος, όχι μόνο έλλειπε τα προηγούμενα χρόνια από τις εκδηλώσεις Μνήμης στον Ομαδικό Τάφο, αλλά γενικώς είναι εξαφανισμένος από την πόλη των Γιαννιτσών, όταν δεν ασχολείται με την ιδιαίτερα αποδοτική εργασία του. Ακόμη και τότε που πιεστικά τον έβαλαν να διεκδικήσει με την "Ανθρώπινη Πόλη", την δημαρχία Γιαννιτσών, δείλιασε και… την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια. Ένας "χλιαρός", σνομπ και "νερόβραστός" επαναστάτης του «γλυκού νερού», του σαλονιού και της θεωρίας, που βλέπει αφ΄ υψηλού τους πάντες και τα πάντα. Κατά διαστήματα -και πάντα κατά το δοκούν- θυμάται την αγωνιστικότητα και το δήθεν αριστερό προφίλ που πρέπει να καλλιεργεί ένας σύγχρονος και προοδευτικός άνθρωπος…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και ποιος είναι ρε παιδιά στην τελική,ο Αχτσιόγλου???? Είναι κάποιος σημαντικός παράγοντας του τόπου και δεν το ξέρουμε? Ένας Δικηγόρος είναι που όταν του έκαναν την τιμή οι πολίτες των Γιαννιτσών να τον αναδείξουν ακόμη και Δήμαρχο,αυτός από τον φόβο του μην κυβερνήσει,έβαλε την ουρά στα σκέλια και φοβήθηκε να αντιπαρατεθεί τον Βασιλειάδη ενώ έχασε με λίγους ΚΛΕΜΜΕΝΟΥΣ ψήφους.Τώρα ξαφνικά τον έπιασε πόνος για τα Γιαννιτσά?Ποιος?Ο αριστερός με την ακροδεξιά τσέπη?Που αυτός και η γυναίκα του έχουν μαζέψει όλο το χρήμα της πόλης?Πολύ πλάκα έχει ο τύπος.Καλά έκανε και κρυβόταν τόσα χρόνια το ίδιο πρέπει να κάνει και τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Με τον κ. Αχτσιόγλου συμφωνεί μεγάλο μέρος πολιτών και τους εκφράζει σε μεγάλο βαθμό.Επίσης, έχει κερδίσει με την αξία του τον σεβασμό των πολιτών που έχουν διαφορετικές πολιτικές πεπεοιθήσεις.
    Μην γινόμαστε άδικοι καταδικάζοντάς τον επειδή λέει επώνυμα την άποψη του.Ενώ οι υπόλοιποι είναι απλώς τον κακολογούν ανώνυμα.Ο κόσμος καταλαβαίνει πότε εκφράζεται γνώμη για πολιτική σκοπιμότητα, πότε για κακοήθεια και πότε για προσωπική άποψη.
    ένας πολίτης μακριά από κομματικούς προσδιορισμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πέραν του θέματος αν κάποιος συμφωνεί σε όσα έγραψε ο Θέμης πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε ότι έκανε κάτι πολύ χρήσιμο. Τοποθετήθηκε επώνυμα με ξεκάθαρη άποψη χωρίς στρογγυλεύσεις σε ζητημα που απασχόλησε έντονα την πόλη. Εκφράστηκε με το όνομά του και επέκρινε συμπεριφορές αποδίδοντάς τις σε συγκεκριμένα πρόσωπα και ομάδες. Δεν συμφωνώ σε πολλά μαζί του αλλά ας μιλήσουμε ξεκάθαρα και δημιουργικά.
    Λευτέρης Αβραμίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  12. ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. EΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΛΛΑ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΜΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟ ΗΜΙΣΥ. ΕΧΕΙ ΟΜΩΣ ΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ { ΤΟΝ ΑΣΤΕΙΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΝΝΟΩ ΠΟΥ ΟΠΟΥ ΑΝΑΚΑΤΕΥΤΗΚΕ ΤΑ ΕΚΑΝΕ ΣΚΟΝΗ ΚΑΙ ΘΡΥΨΑΛΑ ΤΗΝ Β"ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ}. ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ. ΠΑΝΤΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ "ΜΠΑΛΛΑ" ΧΑΜΗΛΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ο δικηγορικός σύλλογος είναι μόνο για ποδηλατάδες και ψησταριές.άντε και για κανένα μπάσκετ..για κατι σοβαρό άχνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι μεγαλύτεροι φασίστες κρύβονται πίσω από οργανώσεις τύπου Χρυσής Αυγής και από προσπάθειες δήθεν να την ξεμπροστιάσουν. Δεν είναι τίποτε άλλο πάρα η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος. Συντηρούν και υπηρετούν το Σύστημα με τον καλύτερο τρόπο βγάζοντας από την ντουλάπα σκελετούς του παρελθόντος, επαναφέροντας τον διπολισμό, το μίσος και την διχόνοια. Πουθενά δεν διάβασα για ανάγκη Εθνικής Ομοψυχίας, Εθνικής Ενότητας, καθότι λέξεις επικίνδυνες και απαγορευμένες. Η έλλειψη αυτοκριτικής τους χαρακτηρίζει ο δε μεγαλύτερος σύμμαχός τους είναι η υποκρισία…

    ΑπάντησηΔιαγραφή