Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Επιστολή Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας στον Υπουργό Υγείας για νέα Υγειονομική Διάταξη



Επιστολή απέστειλε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και Σχεδιασμού της Π.Κ.Μ. κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης στον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο σχετικά με τη νέα υγειονομική διάταξη. Ο κ. Θεοδωρίδης, σε συνέχεια της πρώτης παρέμβασης (29.11.2012) επισημαίνει τα μεγάλα προβλήματα που έχουν ανακύψει για τους επιχειρηματίες της Πέλλας και ζητεί την παράταση της εφαρμογής της νέας διάταξης για δύο έτη.

Αναλυτικά η επιστολή του κ. Θεοδωρίδη:


Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Σε συνέχεια της πρώτης μας επιστολής (435466/29-11-12), θα θέλαμε να σας κάνουμε κοινωνούς σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Περιφερειακή Ενότητας Πέλλας αλλά και όλη η χώρα σχετικά με την εφαρμογή της νέας υγειονομικής διάταξης. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οικογενειακές, ατομικές και ελεύθεροι επαγγελματίες, αναστέλλουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων επ’ αόριστον και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οδηγούνται σε οριστικό κλείσιμο λόγω του ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα δεδομένα της νέας υγειονομικής διάταξης.  Η τοπική οικονομία της Πέλλας δέχεται αλλεπάλληλα χτυπήματα με αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες να αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα, να καθίστανται αφερέγγυοι ως προς τις οικονομικές τους υποχρεώσεις με προμηθευτές, τράπεζες, Κράτος και κατά συνέπεια να κλείνουν τις επιχειρήσεις τους και να οδηγούνται σε οικονομικό και κοινωνικό αδιέξοδο.

Σαφώς, στηρίζουμε τις νομοθετικές ρυθμίσεις που εναρμονίζουν την Ελληνική με την Κοινοτική Νομοθεσία, προσβλέπουμε όμως, πρώτα και κύρια, σε διατάξεις που βελτιώνουν πραγματικά την εξυπηρέτηση και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη. Με τη νέα υγειονομική διάταξη που ισχύει από 23/10/12, μόνο τα προβλήματα, η γραφειοκρατία και τα παράπονα αυξήθηκαν και όχι η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ή η αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων. Η εκπαίδευση των υπευθύνων και των χειριστών τροφίμων των επιχειρήσεων έχει καταλήξει σε παρωδία, αφού πολλοί επιτήδειοι υφαρπάζουν χρηματικά ποσά από τους ενδιαφερόμενους καταστηματάρχες για εκπαίδευση στον τομέα της υγιεινής, χωρίς να απονέμεται η ανάλογη, κατάλληλη πιστοποίηση, σύμφωνα με το αρ. 9 της νέας διάταξης. Άρα, η υπεύθυνη στάση των ιδιοκτητών, που προσπαθούν να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους καταναλωτές – πελάτες και παρ’ όλα τα οικονομικά προβλήματα «ανταμείβεται» με εξαπάτηση από εταιρείες που διατυμπανίζουν τις εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες στον τομέα της υγιεινής και της ασφάλειας των τροφίμων. Θα μπορούσε σε αυτό το πρόβλημα να αξιοποιηθούν τα στελέχη των Περιφερειακών Ενοτήτων που είναι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές του ΕΦΕΤ και να πραγματοποιήσουν δωρεάν σεμινάρια στους ενδιαφερόμενους καταστηματάρχες – επαγγελματίες.

Στο σημείο αυτό όμως πρέπει να επισημανθεί η αντικειμενική δυσκολία καταστηματαρχών οι οποίοι, ηλικιακά βρίσκονται λίγο πριν τη συνταξιοδότησή τους (62-65 ετών για παράδειγμα) και σε δυσπρόσιτα χωριά να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις της νέας υγειονομικής διάταξης και πολύ περισσότερο της τεχνολογίας. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να διακόψουν την δραστηριότητά τους και να μην καταφέρουν να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Γίνεται κατανοητό ότι υπάρχουνε κάποια επιμέρους ζητήματα τα οποία χρήζουν περαιτέρω αξιολόγησης και ερμηνείας.

Επιπροσθέτως, η απώλεια εργατοωρών, το μεγάλο κόστος που συνεπάγεται η διαδικασία πιστοποίησης των επαγγελματιών και η ανάγκη εναρμόνισης των υποδομών – χώρων και εγκαταστάσεων – δεν αποζημιώνονται επ’ ουδενί αφού η μειωμένη καταναλωτική ζήτηση αφήνει πολύ μικρά ή μηδαμινά περιθώρια κέρδους σε καθημερινή βάση. Συνεπώς, σε συνδυασμό με τα υπέρβαρα λειτουργικά και φορολογικά έξοδα οι επιχειρήσεις αδυνατούν να ανταπεξέλθουν σε διαδικασίες ανακαίνισης, ανανέωσης των επιχειρήσεων τους, τη στιγμή που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ούτε τη βιωσιμότητά τους.

Κύριε Υπουργέ,
Επειδή η οικονομική αφαίμαξη των πολιτών έχει ξεπεράσει κάθε λογική και στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλουμε όλοι, τοπική - περιφερειακή αυτοδιοίκηση και Κυβέρνηση να προωθήσουμε δράσεις ανάταξης της πραγματικής οικονομίας και ενίσχυσης του εισοδήματος των οικογενειών, σας καλούμε να δώσετε μια παράταση στην εφαρμογή της νέας υγειονομικής διάταξης μέχρι ότου μπορέσουν να γίνουν όλες οι εκπαιδευτικές δομές για τους καταστηματάρχες, αλλά και να έχουνε το χρονικό περιθώριο και προπάντων την οικονομική δυνατότητα να εκτελέσουν τις νέες εργασίες που απαιτούνται σε βάθος 2ετίας γιατί λόγω της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας δεν μπορούν να τις πραγματοποιήσουν.
Πιστεύοντας ότι θα δείτε θετικά το αίτημά μας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και παραμένουμε στην διάθεσή σας για συγκεκριμένες προτάσεις.  

Με εκτίμηση,
Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΕ Πέλλας και
Αναπτυξιακού Προγραμματισμού-Σχεδιασμού της ΠΚΜ

                                                               

Θεόδωρος Ι. Θεοδωρίδης

1 σχόλιο:

  1. Κύριε Θεοδωρίδη, αν το μόνο πρόβλημα με τις νέες αυτές διατάξεις που ισχύουν απ'τον Οκτώβριο του 2012 ήταν η πιστοποίηση παρακολούθησης σεμιναρίου υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων του ελ.επαγγελματία, θα ήταν πολύ εύκολο, πιστέψτε με.Και μπράβο που ανακινείτε αυτό το θέμα κάτι που θα'πρεπε να 'χουν κάνει κάποιοι τοπικοί άρχοντες που τόσο ενδιαφέρονται για την τοπική αγορά, τάχα μου δήθεν!!! Θέλετε ν'ακούσετε και τις υπόλοιπες απαιτήσεις για ένα μαγαζί συνοικιακό 35 τ.μ. που δίνει μόνο πακέτο χωρίς καθιστικά; Αποδυτήριο (και με ντουλάπα μάλιστα), Χωριστή αποθήκη πρώτων υλών,χωρισμένο μέρος του μαγαζιου για να υπάρχει ένα απλό ηλεκτρικό φουρνάκι για τυρόπιτες, 3 ναι ναι σωστά διαβάσατε 3 λάντζες-νιπτήρες (1 λάντζα για πλύσιμο σκευών (;;), 1 λάντζα ποδοκίνητη για πλύσιμο χεριών και 1 λάντζα ακόμη...ΕΤΣΙ για γούστο!!! Ζεστό νερό φυσικά σε όλες τις βρύσες (εδώ θερμοσίφωνα δεν ανάβουμε στα σπίτια μας πλέον), βιβλίο καθημερινής καταγραφής-λεπτομερώς-θερμοκρασιών ψυγείων και καταψυκτών, βιβλίο προγραμματισμού καθαριότητας (;;;)όπου πρέπει να υπάρχουν και βεβαιώσεις για τ'απορρυπαντικά,σφουγγάρια,καθαριστικά κλ.π. υλικά που χρησιμοποιούνται αν επιτρέπονται σε μαγαζί τροφίμων, από τι υλικά είναι φτιαγμένα, σε ποια απόσταση πρέπει να είναι απο τυχον τρόφιμα κ.λ.π. κ.λ.π. κάτι ΒΕΒΑΙΑ που δεν γνωρίζει ΚΑΝΕΙΣ και δεν υπάρχει και κανείς που να ξέρει πώς θα δοθούν και από πού σ'εναν καταστηματάρχη τέτοιου είδους βεβαιώσεις για ένα ΑΖΑΞ, ή ένα FORTE,ή ένα βετέξ, ή ένα άλλο τέλος πάντων αναθεματισμένο απορρυπαντικό για να σφουγγαρίζει ο έρμος!!!! Αν νομίζουν κράτος(Αθήνα) και υπηρεσίες (Εδεσσας) ότι αυτός είναι τρόπος να μπορέσει κάποιος μικρός ή έστω μικρομεσαίος να κάνει ένα μαγαζάκι για να βγάλει ένα όποιο μεροκάματο είναι πολύ γελασμένοι!!!! Τρώνε τα λίγα δανεικά λεφτά που έχει αυτός ο έρμος ο έμπορος για να κάνει μια νέα αρχή στο μαγαζί-τρύπα στα απίστευτα άχρηστα κατασκευαστικά που απαιτεί ο "δήθεν" νόμος, εξαντλούν την υπομονή του με την γραφειοκρατία (ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ), του σπάζουν τα νεύρα γενικότερα, τον αγχώνουν να είναι έτοιμος να περιμένει τον έλεγχο για την αδειοδότηση του και στο τέλος του λένε "Α,ξέρεις θέλουμε κι αυτό, θέλουμε και τ'άλλο και όσο για κείνο δεν το 'κανες καλά πρέπει να το ξανακάνεις". Οχι κυρίες και κύριοι αρμόδιοι, δεν θέλετε ΤΙΠΟΤΑ, τουλάχιστον ομολογήστε το, ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ, ούτε περίπτερο να υπάρχει, ούτε ψιλικατζήδικο, ούτε παντοπωλείο, ούτε σαντουϊτσάδικο ΤΙΠΟΤΑ. Την επόμενη φορά λοιπόν, που θα βγείτε για τους ελέγχους σας-εσείς βέβαια ενεργείτε σύμφωνα με τον νόμο του Οκτώβρη του 2012-να 'στε σίγουροι ότι στις διευθύνσεις που θα'χετε στα χαρτιά σας δεν θ'αντιστοιχούν πλέον υποψήφια κατ/τα προς αδειοδότηση, αλλά ξανα-ξενοίκιαστα μαγαζια... Ευχαριστούμε πολύ ΚΡΑΤΟΣ (ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟ)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή