Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

Επεσαν οι υπογραφές στο deal Cosco-HP

Αλλαγή σελίδας στις εμπορευματικές μεταφορές της χώρας μας σηματοδοτεί η συμφωνία που υπεγράφη χθες μεταξύ της Cosco και της Hewlett-Packard παρουσία του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά.
Με την υπογραφή της συμφωνίας αλλάζουν τα δεδομένα με τη χώρα μας να μετατρέπεται σε παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο, αλλά και την ισχυροποίηση του ελληνικού σιδηρόδρομου ανοίγοντας ουσιαστικά τον δρόμο για νέες επιχειρηματικές συμφωνίες με διεθνείς κολοσσούς...

Η συμφωνία προβλέπει τη μεταφορά 20.000 τόνων εμπορευμάτων της HP που διακινεί η COSCO ετησίως από το λιμάνι του Πειραιά, από τα οποία υπολογίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής θα μεταφέρει περίπου 2.000 τόνους, ενώ οι υπόλοιποι 18.000 τόνοι εμπορευμάτων θα διακινούνται μέσω πλοίων. Με τη σύνδεση του Ικονίου ο όγκος των εμπορευμάτων που θα απαιτηθεί να μετακινηθούν από το λιμάνι, προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εκτιμάται σε βάθος 3 χρόνων να αγγίξει το 1,7 εκατ. κοντέινερ ανά έτος, δηλαδή τα αναμενόμενα έσοδα μπορεί να ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ.
Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η εγκατάσταση στον Πειραιά του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, Ανατολική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και χώρες της Μεσογείου, στον Πειραιά.
Την ολοκλήρωση της συμφωνίας μεταξύ Cosco και HP σηματοδότησε η παράδοση της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά στο Ικόνιο με το Θριάσιο Πεδίο. Έτσι η διακίνηση των προϊόντων , από το λιμάνι του Πειραιά, θα γίνεται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Ικόνιο και θα συνεχίζει από τον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη στην Ειδομένη προκειμένου να προωθηθούν στα Σκόπια, στη Σερβία, στην Ουγγαρία, στην Αυστρία και στην Τσεχία μετατρέποντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κρίκο της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.
Σημειώνεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται συνολικά σε 50 δισ. δολάρια, το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας αφορά δραστηριότητες που θα κατευθυνθούν στον Πειραιά.
«Η Ελλάδα γίνεται σημαντικός κόμβος του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών», ανέφερε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς κατά την υπογραφή της συμφωνίας. «Τέτοιες επενδύσεις σφραγίζουν τη δύναμη και τη θέση του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών και βοηθούν τον τόπο μας ιδιαίτερα στον τομέα της ανεργίας. Βοηθούν να τα βγάλουμε πέρα ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες μέρες που περνάμε», πρόσθεσε ο κ. Σαμαράς, χαιρετίζοντας τη συμφωνία των δύο «παγκόσμιων κολοσσών».
Hewlett-Packard
«Η συμφωνία αυτή είναι στρατηγικής σημασίας για την HP», δήλωσε χθες ο Tony Prophet Vice President, Operations, Personal Systems Group της Hewlett-Packard, ο οποίος μάλιστα αποκάλυψε ότι για πολλά χρόνια έψαχναν να βρουν ένα λιμάνι στη Μεσόγειο για να μεταφέρουν τα προϊόντα τους, ωστόσο δεν μπορούσαν να το βρουν.
Μάλιστα δεν παρέλειψε να πει ότι η ελληνική κυβέρνηση επέδειξε εξαιρετική συνέπεια και απόδοση.
Η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Μάρτιο, προβλέπει τη μεταφορά 2 τρένων την εβδομάδα, τα οποία θα έχουν 40 βαγόνια το καθένα, επιφέροντας άμεσα στα ταμεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάνω από 12 εκατ. ευρω τον χρόνο. Τα μεγέθη για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να αλλάξουν σημαντικά με την υλοποίηση της συμφωνίας COSCO-HP-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία αρχικά θα αυξήσει τα έσοδα της σιδηροδρομικής εταιρείας κατά τουλάχιστον 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με προοπτική πολύ γρήγορα να φτάσει τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στη διακίνηση εμπορευμάτων προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς.
Συγκεκριμένα ο χρόνος μεταφοράς με πλοίο από το λιμάνι του Πειραιά είναι σήμερα 45 ημέρες, ενώ μέσω του σιδηρόδρομου ο χρόνος μειώνεται σε 35 ημέρες. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η συμφωνία COSCO-HP-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η καθιέρωση του λιμανιού του Πειραιά και της Ελλάδος ως Παγκόσμιου Διαμετακομιστικού Κέντρου είναι ιδιαίτερα θετικές και θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Σε ό,τι αφορά, τον ελληνικό σιδηρόδρομο, με τη σύνδεση του Ικονίου ο όγκος των εμπορευμάτων που θα απαιτηθεί να μετακινηθούν από το λιμάνι, προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εκτιμάται σε βάθος 3 χρόνων να αγγίξει το 1,7 εκατ. κοντέινερ ανά έτος, δηλαδή τα αναμενόμενα έσοδα μπορεί να ξεπεράσουν το 1 δισ. ευρώ.
Για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη έχουν κατατεθεί οι σχετικές αιτήσεις στις περισσότερες χώρες των Βαλκανίων (Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.ά.) και έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες, ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να κάνει ανά πάσα στιγμή χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.
Η συμφωνία θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας και θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα του ελληνικού δημοσίου. Επίσης αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες συμφωνίες με μεγάλες διεθνείς εταιρείες που διακινούν προϊόντα σε όλο το κόσμο, καθώς το λιμάνι του Πειραιά εξελίσσεται σε διαμετακομιστικό κόμβο.
Το μέλλον
«Η συγκεκριμένη συμφωνία αναμένεται να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες εταιρίες παρομοίου σκοπού που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και την Άπω Ανατολή. Εκτιμάται ότι μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου ως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά», είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλος.
Ήδη επιχειρήσεις όπως η Procter & Gamble, η Hyundai, η Sharp, η Sony, η LG, η Dell, η Samsung και η Huawei έχουν προχωρήσει σε συνομιλίες περιμένοντας ουσιαστικά την υλοποίηση της συμφωνίας με την HP.
Η διαδρομή του τρένου
1.      Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα μεταφέρονται μέσω της νέας γραμμής που συνδέει το Ικόνιο με το Θριάσιο Πεδίο.
2.      Τα εμπορευματικά τρένα θα φτάνουν μέσω του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη στην Ειδομένη.
3.      Εν συνεχεία θα περνούν στα Σκόπια, στη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και τελικά την Τσεχία.
Την «πίτα» του ΟΣΕ διεκδικούν ξένοι ανταγωνιστές
«Σφήνα» στη μεγαλύτερη επιχειρηματική συμφωνία που έκανε στην ιστορία της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco και τη Hewlett-Packard (HP) επιχείρησε να μπει η γερμανική εταιρεία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn, η οποία έχει ήδη προχωρήσει σε συμφωνίες με τις άλλες χώρες της νοτιανατολικής Ευρώπης, ώστε να διέρχονται τα τρένα της από τα σιδηροδρομικά τους δίκτυα.
Η συμφωνία που θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές παγκόσμιες κινήσεις συνεργασίας, δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας και στην ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, άνοιξε τις ορέξεις και των διεθνών σιδηροδρομικών εταιρειών και κυρίως της γερμανικής Bahn, η οποία «καραδοκεί» στα βουλγαρικά σύνορα και σύμφωνα με στελέχη της ευρωπαϊκής αγοράς ετοιμάζεται να εισέλθει και στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Ήδη μάλιστα έχει έρθει και σε επαφή με την Cosco, προκειμένου να παρουσιάσει τις δυνατότητες της στη μεταφορική διαδικασία μέσω τρένου και να διεκδικήσει κομμάτι της μεταφορικής πίτας που δημιουργείται μετά τη συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες τέλη Μαρτίου ή αρχές Απριλίου περίπου 100 μηχανές της γερμανικής Deutsche Bahn θα βρίσκονται στα σύνορα της Βουλγαρίας.
Εκτός από τη γερμανική Deutsche Bahn, τουλάχιστον άλλες δύο ανταγωνιστικές εταιρείες προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορούν να συνεργαστούν με την Cosco, ώστε να δημιουργήσουν αυτό τον νέο «διάδρομο» εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη. Πρόκειται για τους Σλοβένους και τους Ρουμάνους, που μπορούν να πάρουν πιστοποίηση για τα τρένα τους και να κινηθούν άνετα πάνω στις ράγες του ΟΣΕ, μιας και το νομοθετικό μας πλαίσιο προβλέπει τη χρήση των γραμμών του ΟΣΕ και από άλλες εταιρείες.
imerisia.gr

1 σχόλιο:

  1. ? Μια τρύπα στο νερό ποιός το σκεφτηκε .eeee ?μήπως Ο «φαντομάς»μήπως ο εξωγήινος μήπως ο μπατμαν Ποιός? και αυτό θέλει AiQ γεναιότητα Για να συγχωρεις θελει δυναμη... Για να αγαπας θελει ΚΑΡΔΙΑ επόμενο λοιπόν μενει η συνεχεια του έργου e ti lete.? αχαριστια. xmmm ενδιαφέρον αχαριστια se Κλίμακα xmmm ενδιαφέρον κλειδαροτρυπα εγραλεία htek και το κακό συναπάντημα To Poulaki Tsiou οι μετεωριτες o Harlem Shake το χόλιγουντ και αυτο δεν ειναι ολον οὔτε όλων ειναι των μισων. φιλόσοφον.... xaxaxa xoumor

    ΑπάντησηΔιαγραφή