Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Γιατί αγχώνονται δημοσκόποι και... κόμματα



Ποιο είναι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες δημοσκοπήσεων στην προσπάθεια να εντοπίσουν το πολιτικό κλίμα που επικρατεί στην κοινωνία, εν όψει των εκλογών.Μόλις 3 με 4 απαντήσεις, για κάθε 10 τηλεφωνήματα που κάνουν οι εταιρίες δημοσκοπήσεων, προκειμένου να καταγράψουν τις τάσεις της κοινής γνώμης, φαίνεται να αξιολογούνται ως αξιόπιστες, όλο το τελευταίο διάστημα. Το στοιχείο προκύπτει από την ανάλυση που κάνουν οι ίδιοι οι δημοσκόποι και είναι αυτό ακριβώς το σημείο που κάνει
όλους τους ενδιαφερόμενους να δυσκολεύονται πολύ στο να εντοπίσουν ποιο είναι το κλίμα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην κοινωνία, λίγο πριν ανοίξουν οι κάλπες της πρώτης Κυριακής των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Τα ερωτήματα αυτά, όμως, πολλαπλασιάζονται όταν αφορούν στις Ευρωεκλογές. Κι αυτό γιατί το αποτέλεσμα τους θεωρείται και είναι πολύ πιο πολιτικό, σε σχέση με τις δημοτικές και τις περιφερειακές, όπου το τοπικό στοιχείο παίζει σαφώς μεγαλύτερο ρόλο από το πολιτικό. Όμως και σε αυτή την περίπτωση, για «εξαιρέσεις», όπως ο Δήμος Αθηναίων, για παράδειγμα, το πολιτικό στοιχείο υπεισέρχεται και ανακατεύει την τράπουλα. Και δημιουργεί αμφιβολίες ως προς το αποτέλεσμα των γκάλοπ.
Ωστόσο, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να γίνει μια σημαντική διευκρίνιση. Οι αμφιβολίες δεν συνεπάγεται ότι οι δημοσκοπήσεις είναι «κατασκευασμένες» ή «μαϊμού». Απλά, από τη στιγμή που οι απαντήσεις που δίνονται από τους ερωτηθέντες και αξιολογούνται ως ειλικρινείς είναι μειοψηφικές, κανείς δεν μπορεί να αποτυπώσει με ακρίβεια τις προθέσεις του εκλογικού σώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου