Eιδικότερα, ψωμί, γάλα και προϊόντα οικιακής χρήσης
«κόβονται» από τους καταναλωτές προκειμένου να τα βγάλουν πέρα. Η πτώση στην
κατηγορία του γάλακτος στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου έφτασε το πρώτο
εξάμηνο του 2017 στο 8,6%.
Μικρότερη
μείωση είχε η αγορά του συσκευασμένου ψωμιού, όπου οι πωλήσεις συρρικνώθηκαν
κατά 5,3%. Στον κλάδο των τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες καταγράφουν
και οι πωλήσεις οικοπνευματωδών ποτών, καθώς και το ουίσκι για το ίδιο
χρονικό
διάστημα μειώθηκε κατά 6,8%.
Σύμφωνα με τα
στοιχεία της Nielsen για την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (αφορά
καταστήματα άνω των 100 τμ σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη) παρουσίασε απώλειες
1,1% σε αξία κατά πρώτο εξάμηνο του έτοους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή
περίοδο. η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα άνω των 100
τ.μ. σε Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και των
καταστημάτων της Lidl
Τα
ταχυκινούμενα καταναλωτικά αγαθά (FMCGs) στο σύνολό τους υποχώρησαν κατά 2,2%
το πρώτο εξάμηνο του 2017, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.
Εντονότερες
πτωτικές τάσεις εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο -4,4%, καθώς
και τα προϊόντα οικιακής χρήσης στο -3,5%.
Την μοναδική
θετική τάση από όλους τους επιμέρους κλάδους εμφάνισαν τα φρέσκα/χύμα προϊόντα
στο +2,0%.
Σύμφωνα με την
Nielsen, για το σύνολο των FMCGs η προαναφερθείσα πτώση στις αξίες (-2,2%)
οδηγείται κυρίως από την συρρίκνωση των όγκων και της κατανάλωσης, ενώ την ίδια
στιγμή η μέση τιμή ανά τεμάχιο παρουσιάζει αποπληθωριστικές τάσεις της τάξεως
του -0,5%.
Όσον αφορά στις
διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι περισσότερες παρουσιάζουν απώλειες, με
τις μεγαλύτερες να εντοπίζονται στις Superettes (καταστήματα μεταξύ 100-399
τ.μ.)
Εξαίρεση
αποτελούν τα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. (Hypermarkets), τα οποία εμφανίζουν
θετική τάση σε σχέση με πέρυσι, στο +1,8%, κυρίως λόγω της δυναμικής
επαναλειτουργίας των πρώην καταστημάτων του Μαρινόπουλου από την ΕΥΣ.
Στον κλάδο των
τροφίμων & ποτών, σημαντικές απώλειες σε αξία συνεχίζουν να παρουσιάζουν οι
κατηγορίες του γάλακτος (-8,6%), το συσκευασμένο ψωμί (-5,3%), καθώς και το
ουίσκι (-6,8%).
Από τις
κατηγορίες του κλάδου των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, τα αποσμητικά και
οι πάνες είναι μεταξύ άλλων δύο κατηγορίες με σημαντικές απώλειες, στο -7,3%
& -7,2% αντίστοιχα, ενώ από τις κατηγορίες οικιακής χρήσης, υποχωρούν κατά
-8,9% οι χλωρίνες, ενώ με -7,7% το χαρτί κουζίνας.
Σημειώνεται ότι
με βάση τα ακόμη πιο πρόσφατα στοιχεία της Nielsen (στοιχεία YTD έως 19
Αυγούστου 2017) η αγορά παρουσιάζει συγκριτικά λιγότερο αρνητική τάση, στο
-0,4%, όπως επίσης και τα FMCGs στο -1,3%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου