Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Στον αέρα η λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στην Αριδαία



φώτο από aridaia-gegonota

Στο αέρα βρίσκεται η λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (Κ.Ε.Φ.) της Αριδαίας το οποίο κανονικά θα υποκαθιστούσε από την ερχόμενη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου την Δ.Ο.Υ. Αριδαίας.

Το Κ.Ε.Φ. Αριδαίας, μαζί με τα υπόλοιπα 98 Κ.Ε.Φ. της χώρας που συγχωνεύονται σε παραμεθόριες και νησιωτικές περιοχές της χώρας, επρόκειτο να ξεκινήσει την λειτουργία του την Δευτέρα, αλλά πλέον υπάρχει ορατός ο κίνδυνος οι φορολογούμενοι της ευρύτερης περιοχής της Αλμωπίας...
να μείνουν κυριολεκτικά στον «αέρα» και επιχειρήσεις και νοικοκυριά να μην μπορούν από την επόμενη Δευτέρα να διεκπεραιώσουν υποθέσεις τους με την Εφορία..

Αρχικά θα συστήνονταν 34 Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων σε όλη την χώρα. Τελικά  όμως, σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, θα έπρεπε να λειτουργούν από την Δευτέρα συνολικά 99 Κ.Ε.Φ. σε 61 ορεινές περιοχές, σε 25 νησιά, σε 4 παραμεθόριες περιοχές και σε 9 περιοχές μεγάλης έκτασης. Ωστόσο όπως αναφέρουν εφοριακοί τόσο οι αντιδράσεις τοπικών κοινωνιών, όσο και η πλημμελής προετοιμασία του υπουργείου δεν επέτρεψαν να λειτουργήσει καν πιλοτικά ο θεσμός.

Στόχος του υπουργείου Οικονομικών ήταν μέχρι τη μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων των συγχωνευομένων Εφοριών τα ΚΕΦ να είχαν αποκτήσει ειδικές αρμοδιότητες που θα κάλυπταν το διοικητικό κενό που θα άφηναν πίσω τους οι καταργηθείσες εφορίες στις περιοχές αυτές.  Ενδεικτικά, τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων θα αναλάβουν, μεταξύ άλλων, τη χορήγηση φορολογικών εντύπων, παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών,

την αποδοχή φορολογικών αιτημάτων και επίλυσή τους, την διαβίβασή τους στις ΔΟΥ και την Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου, την προσωρινή παραλαβή δηλώσεων, τον έλεγχο των στοιχείων των δηλούντων, την αποστολή των δηλώσεων στην αρμόδια ΔΟΥ, καθώς και αιτήσεις για χορήγηση παντός είδους πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων.

Εφοριακοί Πέλλας: «Καμιά εξυπηρέτηση από τα Κ.Ε.Φ.»
«Με την μετατροπή των εφοριών σε Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων δεν θα υπάρχει καμία ουσιαστική εξυπηρέτηση στους πολίτες, καθώς τα Κ.Ε.Φ. δεν θα έχουν καμία ουσιαστική αρμοδιότητα και οι εναπομείναντες υπάλληλοί τους θα είναι απλοί διεκπεραιωτές της αλληλογραφίας και των αιτήσεων που θα δέχονται από τους φορολογούμενους της Αλμωπίας».  Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εφοριακών Πέλλας - Ημαθίας - Πιερίας κ. Μάκης Γεροντίδης, προσθέτοντας: «Έπρεπε σαφώς να προηγηθεί η αναβάθμιση του TAXIS και η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη λειτουργία των φορολογικών υπηρεσιών. Όλο αυτό που γίνεται είναι πολύ πρόχειρο και δεν θα επιφέρει κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά θα την πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες και οι υπάλληλοι».


Ετοιμάζεται ο 2ος όροφος  του Διοικητηρίου στην Έδεσσα

Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες σε χώρους και γραφεία του 2ου ορόφου του Διοικητηρίου στην Έδεσσα (πρώην Νομαρχία), όπου θα στεγαστούν οι υπηρεσίες της Δ.Ο.Υ.

Έδεσσας, στην οποία, ως γνωστόν, συγχωνεύονται οι Δ.Ο.Υ. Σκύδρας και Αριδαίας. Μόλις ολοκληρωθεί η μεταφορά των αρχείων της Δ.Ο.Υ Αριδαίας θα ακολουθήσει η μεταφορά των αρχείων και του υλικού της Δ.Ο.Υ. Σκύδρας, η οποία, εδώ και καιρό, τυπικά δεν υφίσταται ως υπηρεσία.


Παραμένουν ακόμα στα «χαρτιά»
Στο μεταξύ, παρατηρήσεις για τα προβλήματα που δημιουργεί το κλείσιμο των εφοριών, αλλά και για τις επιπτώσεις από την συγχώνευση μεγάλου αριθμού εφοριών από τις 14 Ιανουαρίου 2013 προχώρησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Δημοσιές Οικονομικές Υπηρεσίες σε επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα και τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Γ. Μαυραγάνη.

Σύμφωνα με την ΠΟΕ - ΔΟΥ σε μεγάλες περιοχές και νησιά με τεράστια εμπορική δραστηριότητα και φοροδοτική ικανότητα, αντί να υπάρξουν οργανωμένες και πλήρως στελεχωμένες φορολογικές υπηρεσίες, καταργούνται και οι υπάρχουσες με τεράστιες συνέπειες για τα έσοδα και την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων. Οι Εφοριακοί αποκαλύπτουν πως το νέο TAXIS, το οποίο παρουσιαζόταν ως η απάντηση στις ανάγκες εξυπηρέτησης των κατοίκων, ιδιαίτερα των απομακρυσμένων περιοχών και των Νησιών, όχι μόνο δεν είναι έτοιμο, αλλά δεν υπάρχει και αξιόπιστο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του. «Σε μια περίοδο, που απαιτείται η ενίσχυση του υφιστάμενου δικτύου φορολογικών υπηρεσιών, με προσωπικό και μέσα, προχωράμε σε επιλογές, που ουσιαστικά θα οδηγήσουν στη διάλυσή του. Θα υπάρξουν τεράστιες συνέπειες για τους κατοίκους της περιφέρειας και ιδιαίτερα της Νησιωτικής

Χώρας, λόγω του κλεισίματος των υπηρεσιών και του κόστους που θα επωμιστούν, προκειμένου να εξυπηρετηθούν», τονίζεται στην επιστολή. Αναφορικά με το δίκτυο των Κέντρων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ), το οποίο σύμφωνα με το υπουργείο θα αντικαθιστούσε τις ΔΟY, η ΠΟΕ ΔΟΥ υπογραμμίζει πως όχι μόνο δεν υφίσταται, αλλά και όπου επιχειρήθηκε η εφαρμογή του, υπήρχαν κάθε άλλο παρά θετικά αποτελέσματα. Σύμφωνα με τους εφοριακούς η αναγκαία αναδιάρθρωση των φορολογικών υπηρεσιών, δεν μπορεί να προηγείται του απαραίτητου εκσυγχρονισμού του TAXIS και της εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη λειτουργία των φορολογικών υπηρεσιών.

«Εκατοντάδες υπάλληλοι (στη μέση μάλιστα σχολικής χρονιάς) και οι οικογένειές τους, αναγκάζονται σε μετανάστευση ή εξωθούνται σε αποχώρηση απ’ τον κλάδο των εφοριακών, σε μια περίοδο, που το υπουργείο αναγνωρίζει δημόσια την ανάγκη ενίσχυσής του», σημειώνει η ΠΟΕ ΔΟΥ. Καταλήγοντας η Ομοσπονδία ζητά και απαιτεί από την πολιτική και υπηρεσιακή ηγεσία του υπουργείου να επανεξετάσουν τη θέση τους, σημειώνοντας πως η επιμονή τους σε μια επιλογή που αποδεδειγμένα δημιουργεί, παρά επιλύει προβλήματα, προκαλεί ερωτηματικά. Ταυτόχρονα η ΠΟΕ ΔΟΥ καλεί τα πολιτικά κόμματα και το σύνολο των βουλευτών, να αναλάβουν και να στηρίξουν πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση της μη εφαρμογής της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης.

laosver.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου