Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Αλβανικό μίσος εις βάρος του Αγίου Κοσμά



Χθές ήταν η εορτή του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Για τους Έλληνες, ο πατροΚοσμάς δεν τιμάται μόνον ως άγιος της Εκκλησίας, αλλά κυρίως ως εθνεγέρτης, ο οποίος μέσα σε 16 χρόνια ίδρυσε περίπου 200 σχολεία. Στις Διδαχές του παρότρυνε τους γονείς να σπουδάζουν τα παιδιά τους Ελληνικά, τα οποία είναι η «γλώσσα της Εκκλησίας».
Είχε αντιληφθεί ότι για την διάδοση της Ορθοδοξίας ήταν απαραίτητη η γνώση της ελληνικής γλώσσας, και με την προτροπή του για εκμάθησή της συνέβαλε σημαντικά στην εξωτερίκευση
του ελληνικού πατριωτισμού.
Έλεγε: «Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».
Οι Τούρκοι τον υποπτεύονταν ως πράκτορα των Ρώσων, αναζητούσαν αφορμή για την σύλληψή του (προκειμένου να μη έρθουν σε αντίθεση με την τσαρική Ρωσία) και τελικώς στην καταδίκη του πατροΚοσμά συνέβαλαν Εβραίοι της Ηπείρου, επειδή με το κήρυγμά του κατόρθωσε να μεταφερθεί η διενέργεια του παζαριού από την Κυριακή στο Σάββατο, γεγονός που έφερε οικονομικές ζημίες στην εβραϊκή κοινότητα.
Τελικά συνελήφθη και εκτελέστηκε στις 24 Αυγούστου, ημέρα Σάββατο του 1779 στο χωριό Κολικόντασι κοντά στην πόλη του Βερατίου στην σημερινή Αλβανία. Κι ενώ λοιπόν, σε όλη την Ήπειρο -και όχι μόνο- εορτάστηκε με μεγαλοπρέπεια η μνήμη του, πρόβλημα δημιουργήθηκε στον χώρο που μαρτύρησε. Στο Κολικόντασι της Β. Ηπείρου, όπου οι Αλβανοί ενοχλήθηκαν ακόμη και στο άκουσμα ότι θα παρευρεθεί στις εκδηλώσεις και ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Αναστάσιος.
Εμφανίσθηκε μια «Συντονιστική Επιτροπή για την Προστασία και την Διευθέτηση Εθνικών Θεμάτων της Αλβανίας», όπου συμφώνως προς τους ιδίους αποτελείται από 26 μη κυβερνητικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στην Αλβανία (!). Αυτή η Επιτροπή, μέσω επιστολής στα αλβανικά ΜΜΕ που διαβάσαμε στην Himara, ζήτησε να απαγορευθεί η επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου, χρησιμοποιώντας απαράδεκτες εκφράσεις, όπως: «Οι Έλληνες να τιμούν τον Άγιο Κοσμά τους και όχι τον σατανά Κοσμά όπως είναι για τους Αλβανούς»
Στην επιστολή προς τα αλβανικά Μέσα αναφέρουν για τον Άγιο Κοσμά:
«Ήταν αντι-αλβανός και πρέπει να τιμώνται μόνο αλβανικά πρόσωπα του έθνους. Κάθε έθνος έχει δικαίωμα να αγιάσει τους ήρωες του. O Γιαννουλάτος (σημ.: αποκαλούν τον αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο με το επίθετο του χωρίς ίχνος σεβασμού, έστω και τυπικού) και οι Έλληνες να τιμούν τον Άγιο Κοσμά τους και όχι τον σατανά Κοσμά όπως είναι για τους Αλβανούς.
» Άνοιξε στην Αλβανία 230 ελληνικά σχολεία εξαφανίζοντας την αλβανική γλώσσα και έκλεισε δεκάδες ναούς που λειτουργούσαν στα αλβανικά
» Όχι Γιαννουλάτε, μην εκμεταλλεύεσαι την φιλία των Αλβανών και την θρησκευτική τους ανεκτικότητα που είναι ιερή για μας. Ο δικός σας Άγιος Κοσμάς ήταν ένα άτομο που προωθούσε την ελληνική γλώσσα, παραβλέποντας την αλβανική»
Είναι γνωστό, πως σε κάθε ευκαιρία οι Αλβανοί δημιουργούν ζητήματα κατά της Ελλάδας, με το χειρότερο όλων να έχουν την κάλυψη όλου τού πολιτικού κόσμου τους. Όσοι δεν το βλέπουν, προφανώς θα έχουν λόγους να μη θέλουν να το δουν (όπως συμβαίνει και με την νέο-εμφανισθείσα τουρκολατρεία). Καταφέρονται σε κάθε ευκαιρία εναντίον του Αρχιεπισκόπου, μάλιστα δεν ήταν ιδιαιτέρως οξείς σε παλαιότερο περιστατικό, που συνέβη το βράδυ της Αναστάσεως.
Τότε, ο κ. Αναστάσιος λειτούργησε στην ελληνική γλώσσα και αυτό δεν έγινε αποδεκτό από τους Ορθόδοξους πιστούς στη χώρα, έγραψε αλβανικό δημοσίευμα και μετέφερε το Βαλκανικό Περισκόπιο.
Μέλη οργάνωσης στο Φιέρι διένειμαν φυλλάδια κατά τη διάρκεια της νύχτας, σε διάφορα μέρη της πόλης, υβριστικά κατά του Αρχιεπισκόπου. Τα φυλλάδια έγραφαν ότι είναι προδότης ο αρχιεπίσκοπος Γιαννουλάτος. Συγκεκριμένα: «Ο Αρχιεπίσκοπος Γιαννουλάτος Προδότης, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Νικόλας Πατριώτης» (ο τελευταίος είναι ένας εθνικιστής Αλβανός ψευτο-παπάς, που διεκδικεί για τον εαυτό του την αρχιεπισκοπή Αλβανίας).
Τα φυλλάδια (5.000 περίπου κατά το δημοσίευμα της Σέκουλι) διανεμήθηκαν σε κατηχητικά, θρησκευτικές ενώσεις και πετάχτηκαν στους δρόμους της πόλης Φιέρι. Η έκδοση και διανομή τους έγινε από μια αποκαλούμενη «πατριωτική ένωση».
Ο Μακεδών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου