Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

Γ.Καρασμάνης:"Να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ το έργο της οδικής σύνδεσης Βόρας – 3/5 Πηγάδια"

Στις 14 Μαρτίου 2012, ο Ερωτών, είχε καταθέσει προς τους τότε Υπουργούς, την υπ’ αριθμόν 6761 Ερώτηση, που αφορούσε στην δρομολόγηση της υλοποίησης ενός έργου τεράστιας σημασίας για τον Νομό μας, αλλά για ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή. Απάντηση δεν έλαβε και, ως εκ τούτου, θεωρεί υποχρέωσή του να την επανακαταθέσει.
        Πρόκειται για την οδική σύνδεση του Χιονοδρομικού Κέντρου Βόρα (Καϊμακτσαλάν) του Νομού μας με το Χιονοδρομικό Κέντρο στα 3-5 Πηγάδια Ημαθίας, για το οποίο ο Ερωτών, το 2009, επί Κυβερνήσεως της Νέας Δημοκρατίας, είχε εξασφαλίσει από το Υπουργείο Εσωτερικών, τα αναγκαία κονδύλια προς τον τότε Δήμο Βεγορίτιδας, για την επικύρωση μελετών...

        Τα οφέλη από τη σύνδεση των παραπάνω δύο τουριστικών πόλων των δύο Νομών, με σύγχρονο οδικό άξονα Βόρας - Ανεμοδρομίου Παναγίτσας - Λίμνης Βεγορίτιδας - Χιονοδρομικού Κέντρου 3/5 Πηγαδίων, είναι κάτι περισσότερο από προφανή: Θα δημιουργηθεί ένα σημαντικότατος μοχλός ανάπτυξης, με την προσέλκυση πολύ μεγάλου αριθμού τουριστών, φίλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (όπως γενικότερα χειμερινός, ορειβατικός, ιππικός, φυσιολατρικός, ναυταθλητικός, αγροτικός κλπ), θα συμβάλλει στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, στην μείωση των ποσοστών ανεργίας - κυρίως των νέων - αλλά και στην βελτίωση και ασφάλεια των συνθηκών μετακίνησης. Θα ενισχύσει σημαντικά το εισόδημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, καθώς θα δώσει απασχόληση σε πολλούς - κυρίως νέους – που σήμερα ματώνουν στις ουρές του ταμείου ανεργίας. Σε άλλους θα δώσει την δυνατότητα να επενδύσουν στις υπηρεσίες του τριτογενή τομέα - μεσούσης της δεινής κρίσης στην οποία κατά γενική ομολογία, οι επενδύσεις είναι η μόνη απάντηση. Θα βελτιώσει τις συνθήκες μετακίνησης των απασχολουμένων στον πρωτογενή τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία, δασική εκμετάλλευση) και, παράλληλα, θα στηρίξει καθοριστικά τους εργαζόμενους στον δευτερογενή τομέα που αξιοποιούν τα προϊόντα του πρωτογενούς. Καθίσταται επίσης προφανές ότι όλα τα παραπάνω αθροιστικά, να συντελέσουν στον μέγιστο δυνατό βαθμό, στη συγκράτηση του πληθυσμού και στην αποτροπή της απειλούμενης
ερημοποίησης της Περιφέρειας.
Την προαναφερθείσα εξασφάλιση των αναγκαίων κονδυλίων, ακολούθησε η επικαιροποίηση των μελετών από το ΥΠ.ΕΣ. και το έργο εντάχθηκε στις ΣΑΕΠ008 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ως <<κατασκευή οδού ΠΕΟ Φλώρινας - Έδεσσας (Τμήμα Κάτω Γραμματικού - Άνω Γραμματικού – Όρια Νομού Πέλλας)>>, με προϋπολογισμό 3.850.000 Ευρώ. Το έργο όμως δεν
προχώρησε, λόγω προκήρυξης των εκλογών του 2009.
ΕΠΕΙΔΗ, μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2012 (οπότε και είχε κατατεθεί η αρχική Ερώτηση του υπογράφοντα), στο ΕΣΠΑ είχαν ενταχθεί 3.500 έργα με συνολικό προϋπολογισμό 7 (επτά) δις Ευρώ, αλλά από τις ¨λίστες¨ αυτών των έργων απουσιάζει η Πέλλα, ωσάν να κατοικείται από πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
ΕΠΕΙΔΗ, πέραν της σύνδεσης των δύο Χιονοδρομικών Κέντρων, άλλα έργα στο Νομό μας, που έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με διασφαλισμένες πιστώσεις, επιχειρήθηκε να μπουν στο περιθώριο από την προηγούμενη Κυβέρνηση. (Πχ πρώτον: Ο δρόμος Χαλκηδόνας - Γιαννιτσών - Έδεσσας, με τις μικροκομματικές αθλιότητες της τελευταίας προεκλογικής περιόδου, και τη δόλια και σκανδαλώδη υφαρπαγή από το Νομό μας των 120 εκατομμυρίων ευρώ από την Πέλλα και την αυθαίρετη μεταφορά τους σε έργο άλλου Νομού... Δεύτερον: Το Φράγμα Αλμωπαίου για το οποίο ο διαγωνισμός δημοπράτησης είχε οριστεί για τις
8/12/2009, αλλά ακυρώθηκε από την τότε Κυβέρνηση ενώ, για τις 9/9/2011, είχε οριστεί η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης της κύριας μελέτης και δρομολόγησης της κατασκευής του φράγματος. Όμως και γι’ αυτό το έργο ανάπτυξης και ζωής για την Πέλλα, μας πήραν τις πιστώσεις, για την εξυπηρέτηση (πάλι) άλλων έργων και άλλων συμφερόντων και μετά από τρία χρόνια επαναπροκηρύχθηκε τώρα η κύρια μελέτη.
ΕΠΕΙΔΗ τέλος, η προηγούμενη Κυβέρνηση αποδείχτηκε κατάφωρα άδικη (για να μην πω εχθρική) για το Νομό μας ενώ, παράλληλα η ανάπτυξη, αναγνωρίζεται πλέον από όλους ως μοναδική λύση διεξόδου από το τούνελ της βαθειάς ύφεσης που υποδαυλίζει και επιδεινώνει τη δεινή οικονομική
κρίση...
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι Κύριοι Υπουργοί
Αν προτίθενται -και με ποιο χρονοδιάγραμμα- να εντάξουν στο ΕΣΠΑ την οδική σύνδεση Βόρας - 3/5 Πηγάδια, ένα έργο που θα δώσει πολύ μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη και την οικονομική στήριξη των τοπικών κοινωνιών.
Ο Ερωτών

Γιώργος Καρασμάνης
Βουλευτής Πέλλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου