Πέμπτη 18 Ιουλίου 2013

Συνέδριο Εκπαιδευτικών Φροντιστών




Κι όμως η εκπαίδευση σε όλο τον κόσμο στηρίζεται στα Ιδιωτικά Οργανωμένα Φροντιστήρια.



Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και τη συμμετοχή περίπου 400 συνέδρων από την Ελλάδα και από 6 χώρες (Τουρκία, Γερμανία, Η.Π.Α, Αυστραλία, Κύπρος, Μ. Βρετανία) το 32ο συνέδριο της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας που έγινε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου στην Θεσσαλονίκη. Κοινό συμπέρασμα των συνέδρων, ήταν η περαιτέρω ενίσχυση του πρωταγωνιστικού ρόλου του φροντιστηρίου και η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών για οικογένειες που πλήττονται από την οικονομική κρίση, με προσαρμογή των τιμών και για τη νέα σχολική περίοδο, όπως άλλωστε συμβαίνει τα τελευταία χρόνια...

Με την παρουσία του Προέδρου Εκπαιδευτών Φροντιστών Πέλλας-Κιλκίς κ. Αθανασιάδη Κώστα από τα Γιαννιτσά στην Οργανωτική Επιτροπή το συνέδριο έδωσε σημαντικά αποτελέσματα για όσους το παρακολούθησαν. Τίτλος του συνεδρίου ήταν «Μαθαίνω να μαθαίνω-το παγκόσμιο φροντιστήριο ιχνηλατεί το μέλλον της εκπαίδευσης», καθώς στο επίκεντρο του βρέθηκαν τα προβλήματα των φροντιστηρίων σε όλη την υφήλιο. Με συμμετοχές από την Ελλάδα, αλλά και έξη διεθνείς αντιπροσωπείες: από την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Τουρκία και την Κύπρο.
Το συνέδριο άνοιξε ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής και Πρόεδρος του Συνδέσμου Φροντιστών Βορείου Ελλάδος Απόστολος Τζακόπουλος, ο οποίος επισήμανε ότι με την παρουσία όλων των ξένων αντιπροσωπειών «ενταφιάζεται πλέον ο μύθος ότι το φροντιστήριο είναι ελληνική εφεύρεση». «Η παγκόσμια διάσταση του φροντιστηρίου είναι κάτι που δεν μας εκπλήσσει, παρόλο που όλα τα προηγούμενα χρόνια παραλίγο να πείσουν και εμάς γι’ αυτό». Σημείωσε μάλιστα ότι οι φροντιστές κρατούν «έναν ρόλο διακριτό παράλληλο με το σχολείο και με συγκεκριμένους στόχους. Έχουμε οράματα για την εκπαίδευση και απαιτούμε, όπως όλοι οι πολίτες, ένα σχολείο ισχυρό, απαιτητικό και αποτελεσματικό με δημόσιους και ιδιωτικούς λειτουργούς που το υπηρετούν με πίστη και πάθος».
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Η κατάρριψη του «μύθου» πως φροντιστήρια υπάρχουν μόνο στην Ελλάδα επισημάνθηκε από όλες τις πλευρές κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Ο.Ε.Φ.Ε με θέμα «Το Παγκόσμιο Φροντιστήριο ιχνηλατεί το μέλλον της εκπαίδευσης». Αντιπροσωπείες από τις Η.Π.Α, Γερμανία, Τουρκία, Κύπρο, Αυστραλία και Μ. Βρετανία παρουσίασαν τα δικά τους μοντέλα, αλλά και τον τρόπο που λειτουργεί η Φροντιστηριακή εκπαίδευση ανά τον κόσμο.
Ο πρόεδρος της ENES (Ευρωπαϊκό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και Φροντίδας) Γιώργος Χατζηγέγας, επεσήμανε πως ήταν το μεγαλύτερο από άποψη συμμετοχών συνέδριο, καλύπτοντας με εντυπωσιακό τρόπο όλες τις πτυχές ενός προβλήματος που αντιμετωπίζεται με διαφορετικό τρόπο από χώρα σε χώρα. «Αν στην Ελλάδα τα φροντιστήρια τα δημιούργησαν οι αυξημένες απαιτήσεις των εξετάσεων εισαγωγής στην Γ’ θμια εκπαίδευση, στις ΗΠΑ τα φροντιστήρια ανθίζουν με τις ευλογίες του κράτους, στο πλαίσιο ενός γιγαντιαίου προγράμματος ενίσχυσης των οικονομικά ασθενέστερων, οι οποίοι έχουν ταυτοχρόνως χαμηλές σχολικές επιδόσεις». Ο ίδιος συμπλήρωσε πως «εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι σε πολλές χώρες όπως Αγγλία, Αμερική Αυστραλία, οι εθνικές ενώσεις των φροντιστών καθορίζουν αυστηρά πρότυπα ποιότητας επιβάλλοντας ουσιαστικά ένα κοινωνικό πλαίσιο αυτορύθμισης που έρχεται σε αντίθεση με τις πάγιες πρακτικές πολλών κρατών που επιβάλλουν κεντρικά το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των φροντιστηρίων. Κοινός τόπος, βεβαίως όλων των χωρών είναι η έκταση της μαύρης αγοράς και οι ανεξέλεγκτες διαδικτυακές μορφές διδακτικής υποστήριξης των έφηβων μαθητών παγκοσμίως».
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος κ. Κώστας Αμπατζίδης αναφέρθηκε εκτενώς στην προσπάθεια που καταβάλουν οι Έλληνες φροντιστές να προσαρμόσουν τις τιμές τους με βάση την οικονομική κρίση: «Τα φροντιστήρια επωμίζονται ένα μεγάλο κομμάτι της κρίσης, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Η μείωση των διδάκτρων μας είναι συνεχής αλλά η αδυναμία πληρωμής τους παραμένει. Ως δάσκαλοι στεκόμαστε αλληλέγγυοι. Καθημερινά οι εκπαιδευτικοί φροντιστές στηρίζουν μαθητές που έχουν ικανότητες και δίψα για μάθηση, αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Είναι χιλιάδες τα παραδείγματα που γνωρίζουμε από Φροντιστήρια που στέκονται στο πλευρό των μαθητών τους, που δίνουν υποτροφίες και πολλές φορές βοηθούν και οικονομικά τις οικογένειες να ανταπεξέλθουν», σημείωσε. Και πρόσθεσε: «Ως επιχειρηματίες αναζητάμε λύσεις. Δημιουργούμε ευέλικτα προγράμματα, αλλάζουμε διάρθρωση με στόχο τη μείωση του λειτουργικού μας κόστους, μειώνουμε τα κέρδη αλλά όχι την ποιότητα των υπηρεσιών και των υποδομών μας».
Η ΜΑΘΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΜΟΓΡΑΦΙΑ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ
Το ενδιαφέρον των παρευρισκομένων προκάλεσε εισήγηση του καθηγητή Πληροφορικής του Οικονομικού πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γιαννακουδάκη, που παρουσίασε στοιχεία έρευνας της ΕΕ για το μαθησιακό προφίλ του ατόμου, αναπτύσσοντας τη θεωρία των δυο ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Όπως υποστήριξε ο κ. Γιαννακουδάκης, ο οποίος μετέχει σε ερευνητική ομάδα από το 1993, το σχολείο ή στο φροντιστήριο του μέλλοντος ο καθηγητής θα κάθεται μπροστά στον υπολογιστή του και θα γνωρίζει την κατάσταση του μαθητή του. Θα γνωρίζει δηλαδή το προφίλ του και έτσι θα μπορεί να διδάξει καλύτερα. Είτε με τη βοήθεια της μαγνητικής τομογραφία του εγκεφάλου είτε με κατάλληλα ψυχομετρικά τεστ.
Αναπτύσσοντας τη θεωρία των ημισφαιρίων του εγκεφάλου, σημείωσε ότι αν ένα παιδί έχει ανεπτυγμένο το αριστερό ημισφαίριο, ο εκπαιδευτικός οφείλει να ξεκινήσει το μάθημα από τη λεπτομέρεια και μετά να προχωρήσει στο όλον, να του δώσει ένα-ένα τα στοιχεία, να του δώσει κανόνες και ερωτηματολόγιο πολλαπλών επιλογών. Το αντίθετο συμβαίνει σε ένα παιδί με ανεπτυγμένο το δεξί ημισφαίριο.
Ο καθηγητής Πληροφορικής πρότεινε μάλιστα το εξής: «Δώστε το πρόβλημα στο παιδί πριν κοιμηθεί. Γιατί κατά τη διάρκεια του ύπνου ο εγκέφαλος θα το δουλέψει. Μάλιστα το γεγονός ότι το βράδυ ο εγκέφαλος λειτουργεί τέσσερεις φορές πιο γρήγορα , γιατί δεν ασχολείται με την κίνηση ή τις αισθήσεις, είναι πιθανό να βοηθήσει το παιδί στη λύση του προβλήματος», σημείωσε ο κ. Γιαννακουδάκης.
Όπως τόνισε, κάποιος με αναπτυγμένο το αριστερό ημισφαίριο τείνει προς την επιστήμη και τα μαθηματικά, ενώ του δεξιού προς τη μουσική και τις τέχνες. Το δεξί ημισφαίριο εξειδικεύεται στη σύνθεση, τη διαίσθηση και τη δημιουργία, το αριστερό την ανάλυση, τη λογική και τη γλώσσα. Επίσης σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στην Ελλάδα και την Κύπρο τα συμπεράσματα είναι περίπου ίδια. Η πλειοψηφία των νεαρών αγοριών σε Ελλάδα και Κύπρο έχουν ανεπτυγμένο το αριστερό ημισφαίριο, ενώ το ίδιο περίπου αποτέλεσμα προκύπτει και στη Ρωσία. Αντίθετα στη Βρετανία τα κορίτσια έχουν πιο ανεπτυγμένο το αριστερό τους ημισφαίριο.
Μηνύματα στο Συνέδριο έστειλαν Ενώσεις Φροντιστών από την Πορτογαλία, την Γαλλία, την Ιρλανδία και την Ιαπωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου