Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Χαμένη χρονιά το 2011 για τα ελληνικά λιμάνια


«Xάθηκε το 2011, ίσως χαθεί το 2012 και βλέπουμε για το 2013», τόνισαν χθες τα μέλη του προεδρείου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αναφερόμενα στην προοπτική, ξένες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων να χρησιμοποιήσουν ελληνικά λιμάνια ως βάση για κυκλικά ταξίδια στη Μεσόγειο.

Σύμφωνα με τα όσα σημείωσαν, ο νόμος με τον οποίο η κυβέρνηση επιχείρησε να ανοίξει το ελληνικό καμποτάζ για τα πλοία με τρίτες σημαίες, τελικά δεν απέδωσε διότι...

...περιείχε πολλούς δεσμευτικούς όρους που αποτέλεσαν ελληνική πρωτοτυπία. Το αποτέλεσμα ήταν οι ξένες εταιρείες να μην ενδιαφερθούν για την ελληνική αγορά.
Μάλιστα, πρόσθεσαν, ότι και ο υπουργός Ανάπτυξης - Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, είχε δηλώσει την πρόθεσή του να αλλάξει αυτό το νόμο με την κατάργηση της υπογραφής της ειδικής σύμβασης που προβλέπει -μεταξύ εταιρείας και κράτους- πως μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει καμία πρόοδος.
Δύο χρόνια
Υπό αυτές τις συνθήκες, είπε ο απερχόμενος πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μάρκος Φόρος, χάθηκε το 2011 αλλά κινδυνεύσει να χαθεί και το 2012 καθώς οι διαχειρίστριες κρουαζιερόπλοιων έχουν αρχίσει να καταρτίζουν τα προγράμματά τους για τη νέα περίοδο. Επομένως, αν και όποτε αλλάξει ο νόμος αυτός με τους σημερινούς ρυθμούς, θα αφορά πιθανότατα το 2013 και η Ελλάδα, η οικονομία της και ο τουρισμός της θα έχουν χάσει δύο χρονιές. Και ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά, ότι μόνο αν μία χώρα ήθελε να διώξει από τα λιμάνια της κρουαζιερόπλοια, θα έπαιρνε τέτοιες αποφάσεις.
Στην ίδια συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλης περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση η οποία επικρατεί στο χώρο της ακτοπλοΐας λόγω της οικονομικής κρίσης.
Μειώσεις
Όπως τόνισε, θα υπάρξουν μειώσεις στα δρομολόγια και θα είναι ευτύχημα αν αποφευχθεί το χειρότερο, να υπάρξουν και ακυρώσεις με αποτέλεσμα να υπάρξει μεγάλο πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των νησιών. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι υπάρχουν εταιρείες στον κλάδο οι οποίες αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα ρευστότητας και αυτό σημαίνει ότι δεν θα είναι σε θέση να εκτελέσουν τα δρομολόγιά τους καθώς οι τράπεζες δεν παρέχουν νέα δάνεια.

Όσον αφορά την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, ο κ. Σακέλης, είπε ότι ναι μεν το κράτος έχει εξοφλήσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις ως προς τα μισθώματα για το 2010, όμως παραμένουν εκκρεμότητες για το 2011. Αυτό σημαίνει ότι πολλές εταιρείες δεν θα αποδεχθούν να καλύψουν τις άγονες γραμμές μέσω των γνωστών τετράμηνων παρατάσεων των συμβάσεων.

Πηγή  imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου